کم توجهی به وقف درتبلیغات رسانه ملی

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده از کم‌توجهی رسانه ملی به موضوع وقف ابراز ناخرسندی کرد. علی ذوالقدر، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرنگاراشراق آنلاین، با اشاره به این‌که وقف جدیدی در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: زمینی به مساحت 144 مترمربع در شهر سهرورد […]

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده از کم‌توجهی رسانه ملی به موضوع وقف ابراز ناخرسندی کرد.85879627837576680211717847702

علی ذوالقدر، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرنگاراشراق آنلاین، با اشاره به این‌که وقف جدیدی در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: زمینی به مساحت 144 مترمربع در شهر سهرورد توسط فردی به‌نام عمران‌علی عبدی وقف شده و هدف از آن احداث حسینیه حضرت علی‌اصغر(ع) در این شهر بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 7 مورد وقف در شهرها و روستاهای این شهرستان به ثبت رسیده است که بیشتر اختصاص به احداث مسجد، حسینیه، خانه عالم و کتابخانه داشته است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده با ابراز ناخرسندی از تبلیغات رسانه ملی درباره وقف، عنوان کرد: متأسفانه رسانه ملی به جای پرداختن به تبلیغ مسائل ارزشی همچون وقف، به تبلیغ بدون محدودیت کالاهای تجاری می‌پردازد و  وقف از جمله ارزش‎های اسلامی است که در هجوم تبلیغات تجاری رسانه‎ ملی مغفول مانده و این موضوع به‌طور قطع از توصیه‎های اسلام به دور است.

ذوالقدر افزود: رسانه‎های سمعی، بصیری و مکتوب باید توجه ویژه‎ای را نسبت به موضوعات این چنینی داشته باشند، چرا‌که از تأکیدات دین مبین اسلام بوده و باعث کاهش فاصله طبقاتی ‌بین افراد جامعه و در نتیجه رشد و تعالی آن می‌شود.

این مسئول یادآور شد: وقف، سنت حسنه‎ای است که توجه به آن منجر به گسترش این فرهنگ ‌بین آحاد مختلف جامعه می‌شود و به تبع این موضوع، برکات فراوانی عاید مردم می‌شود.