کشف ۲۲۳ قطعه سکه مربوط به دوره اشکانیان در خدابنده

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده از کشف ۲۲۳ قطعه سکه تاریخی مربوط به دوره اشکانیان طی یک عملیات پلیسی در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس اعلام کارشناس میراث فرهنگی این سکه ها منقش به تصویر پادشاهان دوره های اشکانی است. به گزارش اشراق۲۴،حسین مصطفائی،سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده اظهار کرد: در پی […]

۸۸۸۸۱۵۱۰۱سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده از کشف ۲۲۳ قطعه سکه تاریخی مربوط به دوره اشکانیان طی یک عملیات پلیسی در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس اعلام کارشناس میراث فرهنگی این سکه ها منقش به تصویر پادشاهان دوره های اشکانی است.

به گزارش اشراق۲۴،حسین مصطفائی،سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده اظهار کرد: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت دو سود جو در خصوص قاچاق اشیاء عتیقه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان خدابنده قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران طی تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند متهمان را در شهرستان خدابنده شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند و جلوی سود جوئی این دو نفر متخلف را بگیرند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده با اعلام اینکه ماموران موفق شدند از محل اختفای متهمان ۲۲۳ قطعه سکه تاریخی کشف کنند گفت: بر اساس اعلام کارشناس میراث فرهنگی این سکه ها منقش به تصویر پادشاهان دوره های اشکانی است و  این اشیای تاریخی ارزش فرهنگی بسیار زیادی دارد و افراد بازداشت شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مصطفائی با اعلام اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و اقدامات قانونی در حال انجام است از شهروندان خواست هرگونه فعالیت‌ های غیر قانونی و مجرمانه را در سریع‌ترین زمان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند و اخبار و اطلاعات خود را جهت اجرای هرچه بهتر ماموریت های پلیس با این مرکز در ارتباط بگذارند.

وی از عموم هموطنان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه اخبار مربوط به حفاری، خرید و فروش غیرمجاز آثار تاریخی، مراتب را با شماره تلفن های ۳۳۳۲۳۰۲۸-۳۳۷۸۵۰۱۰ و یا سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۳۲۴۱ اداره میراث فرهنگی نیز اطلاع دهند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه اشیای مکشوفه قدیمی هستند، خاطرنشان کرد: آثار باستانی جزئی از هویت فرهنگی هر کشوری است و پلیس قاطعانه با قاچاقچیان میراث‌فرهنگی و اشیای عتیقه برخورد می‌کند.