کسب روزی حلال با طعم قارچ /خواستن توانستن است

کارآفرین خدابنده‌ای با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با طرح تولید قارچ بخشی از نیاز شهرستان خدابنده را تأمین کند. به گزارش اشراق۲۴،اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد. در همین راستا رضا عابدینی کارآفرین خدابنده‌ای با الگو گرفتن از […]

کارآفرین خدابنده‌ای با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با طرح تولید قارچ بخشی از نیاز شهرستان خدابنده را تأمین کند.

به گزارش اشراق۲۴،اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد.

در همین راستا رضا عابدینی کارآفرین خدابنده‌ای با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با طرح تولید قارچ بخشی از نیاز شهرستان خدابنده را تأمین کند.

وی کار آفرین حوزه پرورش قارچ است که با توجه به پشتکاری که دارد، علاقه زیادی به کار تولید دارد و در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ ابراز امیدواری کرد: در آینده می خواهد تولیدات قارچ خود را افزایش دهد.
عابدینی ادامه داد: از مرداد سال ۹۵ با مبلغ آورده خودم و با وام ۱۰میلیون تومانی بسیج سازندگی کار را شروع کردم، ابتدا سالن را در پارکینگ خانه ساختم و آن را مجهز کردم، این سالن ۴۰ متری را ساختم و ۲۷ میلیون تومان هزینه آن شد.

این کارآفرین افزود: بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلو در دو ماه برداشت دارم و فروش کیلویی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان درآمد حاصل از کارم است.

عابدینی اضافه کرد: تولید قارچ نیاز به دانش تولید دارد چون کیفیت کار پایین باشد از قیمتش کم می‌شود و بعد از تولید باید بازار هدف مناسبی داشته باشید تا فروشش به مشکل برنخورد چون قارچ که فروش نرود لک‌دار می‌شود و مشتری آن را نمی‌پذیرد.

این کارآفرین گفت: قارچ یک ماده گیاهی بسیار مفید برای سلامتی انسان است که منبع سرشاری از پروتئین است و از گیاهان و گوشت هایی که تولید می شوند سالم تر است و بخاطر جذب بالا برای کسانی که دچار مشکل اضافه وزن هستند و به دنبال رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است  چون که چربی سوزی بالایی دارد و البته خاصیت ضد سرطانی هم دارد و به نظر من باید این ماده غذایی در سبد خانوارها جا داشته باشد.

*خواستن توانستن است

وی به جوانان جویای کار شهرستان خدابنده گفت: خواستن توانستن است و انسان هر کاری که بخواهد می تواند انجام دهد و مهم این است که اراده کرده و اقدام و عمل کند و منتظر این نباشد که دیگران بیایند به وی شغل بدهند بلکه خودشان باید آستین همت را بالا بزنند و کارآفرین باشند.

عابدینیدر پایان سخنان خود از مسئولان خواست تا در راهی که قدم گذاشته کمکش کنند و با در اختیار گذاشتن وام او را یاری رسانند تا فعالیتش را توسعه دهد و از سپاه شهرستان خدابنده بخاطر دادن تسهیلات و همچنین خبرنگار اشراق۲۴ که کار انعکاس خبری را بر عهده داشت تشکر کرد.