کاهش نرخ بیکاری زنجان نسبت به متوسط کشوری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ بیکاری استان زنجان در پائیز سال گذشته 8.7 درصد بوده، در حالی که نرخ بیکاری کشور در این فصل 10.5 درصد است. به گزارش اشراق آنلاین به نقل ازفارس، احمد غریوی بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان زنجان اظهار داشت: ظرفیت‌های تولیدی و […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ بیکاری استان زنجان در پائیز سال گذشته 8.7 درصد بوده، در حالی که نرخ بیکاری کشور در این فصل 10.5 درصد است.13930229000126_PhotoA

به گزارش اشراق آنلاین به نقل ازفارس، احمد غریوی بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان زنجان اظهار داشت: ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی در راستای افزایش فرصت‌های شغلی جدید باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی بسیاری در استان زنجان وجود دارد که با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اصلی خود فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: باید در راستای افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی و صنعتی با حمایت‌های قانونی و اعطای تسهیلات اقدام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: نرخ بیکاری استان زنجان در پاییز سال گذشته 8.7 درصد بوده، در حالی که نرخ بیکاری کشور در این فصل 10.5 درصد است.

غریوی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان زنجان در بخش خدمات 12 درصد از متوسط کشوری پائین‌تر است، ادامه داد: در این راستا سال گذشته کمیته‌ای با عنوان کمیته خدمات و گردشگری تشکیل شده و تصمیمات خوبی در جلسات آن گرفته شده که نتایج و ثمرات آن در سال جاری نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 3 هزار و 485 جوینده کار در کاریابی‌ها و موسسات غیردولتی نام‌نویسی کرده‌اند، از این تعداد از جویندگان کار یک هزار و 514 نفر دارای مدرک لیسانس هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه آمار‌های موجود نشان‌دهنده آن است که بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاهی دارای مهارت‌های کافی نیستند، گفت: برنامه‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید برای تربیت و آموزش نیروی کار ماهر و مطابق نیاز بازار کار باشد.