کارآفرین خدابنده ای زمینه اشتغال ۲۵نفر را فراهم کرده است/ صنعت،حلقه گمشده شهرستان خدابنده

کار آفرین خدابنده ای و مدیر عامل شرکت لوله جابری گفت: با تلاش خستگی ناپذیر و با بهره گیری از تخصص جوانان شهرستان و با نصب العین قرار دادن فرامین حکیمانه رهبری به جنگ بیکاری و رکود رفتم و با اشتغال زائی برای۲۵نفر به صورت مستقیم و با ظرفیت تولید روزانه ۱۰تن،پاسخگوی همه نیازهای شهرستان […]

کار آفرین خدابنده ای و مدیر عامل شرکت لوله جابری گفت: با تلاش خستگی ناپذیر و با بهره گیری از تخصص جوانان شهرستان و با نصب العین قرار دادن فرامین حکیمانه رهبری به جنگ بیکاری و رکود رفتم و با اشتغال زائی برای۲۵نفر به صورت مستقیم و با ظرفیت تولید روزانه ۱۰تن،پاسخگوی همه نیازهای شهرستان خدابنده در عرصه آبیاری تحت فشار و بارانی هستم. DSCN0091photo_2017-03-07_00-18-00photo_2017-03-07_00-18-05photo_2017-03-07_00-18-10photo_2017-03-07_00-18-18photo_2017-03-07_00-18-24

 

به گزارش اشراق۲۴،در آخرین روزهای سال ۹۵ قرار داریم،امروزه در محیط اقتصادی شرائطی را شاهد هستیم که ناشی از فشار تمام عیار و آشکار اثر گذاری بر مقدرات اقتصادی توسط آمریکا و هم پیمانانش است و در این مسیر نقش محوری را صهیونیسم دارد.

اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکائی مخصوصا در بخش کشاورزی است.

محمد جابری کارآفرین خدابند ه ای در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴،اظهار کرد: کشاورزی نیز در بسیاری از کشورها ی در حال توسعه بخش غالب اقتصادی ملی است و ۴۵ تا ۹۰ درصد تولید و ۶۰ تا ۹۶درصد اشتغال جامعه را تشکیل می دهد.

وی افزود: در کشور ایران نیز کشاورزی ظرفیت های فراوانی دارد که باید به آنها پرداخته شود،با توجه به شرائط فعلی اقتصاد ضروری است که به صورت پایدار و همه جانبه از بخش کشاورزی حمایت شود و در حوزه های مرتبط با این صنعت بازنگری های جدی انجام گیرد.

مدیر عامل شرکت لوله جابری ادامه داد: تامین به موقع و مناسب نهاده های کشاورزی،تنظیم بازار خرید تضمینی و عرضه محصولات تقویت صنایع تکمیلی،مکانیزه شدن مراحل کاشت،داشت و برداشت از گام هائی است که می تواند در مسیر بالندگی صنعت کشاورزی اثرگذار باشد.

وی افزود: بررسی روند تحول اقتصادی در کشورهای مختلف نشان دهنده نقش و اهمیت بخش کشاورزی در تئسعه پایدار این کشور ها است و تولید بیشتر در بخش کشاورزی علاوه بر صرفه جوئی ارزی،توسعه سائر بخش های اقتصاد را نیز در پی خواهد داشت.

جابری اضافه کرد: یک برنامه کشاورزی پایدار موفق در برگیرنده اهدافی مانند فراهم کردن امنیت غذائی همراه با افزایش کمی و کیفی آن ضمن در نظر گرفتن نیازهای نسل های بعدی،حفاظت از منابع آب و خاک و منابع طبیعی و منابع انرژی در داخل و خارج از مزرعه،حفظ و بهبود سودآوری کشاورزان و حفظ نیروی حیات جامعه روستائی،تنوع زیستی و قابلیت پذیرش از سوی جامعه است.

این کارآفرین ادامه داد: شرکت لوله جابری را از سال ۱۳۹۰ در زمینی به وسعت ۳/۵هکتار در شهرستان خدابنده با ورود به عرصه تولید لوله پلی اتیلن و انواع نوار آبیاری قطره ای(تیپ)با هدف تامین رفاه حال کشاورزان،جلوگیری از خروج سرمایه از شهرستان و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی در کیلومتر سه جاده قیدار همدان تاسیس کردم.

وی افزود: با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر و با بهره گیری از تخصص جوانان توانمند و بی ادعای شهرستان و با نصب العین قرار دادن فرامین حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب به جنگ بیکاری و رکود رفتم و با اشتغال زائی برای۲۵نفر به صورت مستقیم و۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم با ظرفیت تولید روزانه ۱۰تن،پاسخگوی همه نیازهای شهرستان خدابنده در عرصه آبیاری تحت فشار و بارانی با تولید لوله ها و پیاده کردن سیستم ها هستیم

جابری اضافه کرد: هیچ گونه تسهیلاتی از ارگان یا نهادی نگرفته ایم و انواع گواهی نامه های ملی و بین المللی و همچنین گرید بی را از جهاد کشاورزی دریافت کرده ایم

وی افزود: ۱۰ نفر در آزمایشگاه این شرکت مشغول به کار هستند و ما با اداره استاندار همکاری نیز می کنیم و خدماتی را نیز به آنها ارائه می دهیم.

این کارفرین با گلایه از مسئولان شهرستان خدابنده عنوان کرد: هیچ یک از مسئولان شهرستانی از ما یادی نکردند و سراغی نگرفتند مگر فرمانده سپاه خدابنده که جا دارد از ایشان تشکر کنم که موجب دلگرمی ما شدند و البته از جهاد کشاورزی نیز قدردانی می کنم .

وی با بیان اینکه ما خواسته غیر منطقی نداریم فقط می خواهیم مسئولان به ما سر بزنند و از ما حمایت کنند و ما به حمایت معنوی آنها نیازمندیم افزود: برای گرفتن وام از سازمان صنعت و معدن پیگیر شدیم ولی پاسخی دریافت نکردیم

کارآفرین خدابنده ای ادامه داد: کار ما یک صنعت سرمایه بر است و حداقل باید یک میلیارد تومان داشته باشیم تا بتوانید مواد اولیه را تهیه کنیم وبا مشکلی قدرت کم خرید کشاورزان روبرو هستیم و آنها اکثرا به صورت نسیه از ما خرید می کنند و این امر موجب می شود که سرمایه در گردش شرکت نیز کم شود و ما هم در خرید مواد اولیه در تنگنا قرار بگیریم به علاوه اینکه ما آنها را از دلان خریداری می کنیم و این نیز مشکلی دیگر است و سالیانه بیش از ۱۰۰میلیون تومان در این زمینه متضرر هستیم.

وی با بیان اینکه امسال افزایش نیرو داشتیم و با وضعیت بیمار اقتصاد کشور هیچ تعدیل نیرو نداشتیم ادامه داد: صنعت حلقه گمشده شهرستان خدابنده است و اگر مسئولان فکری نکنند مردم شهرستان متضرر می شوند

مدیر عامل شرکت لوله جابری تصریح کرد: کیفیت محصول تولیدی شرکت ما بسیار عالی است و البته قیمت هایمان نیز نسبت به جاهای دیگر مناسب تر است و شهرهای زنجان و ابهر از ما خرید می کنند و فروشمان مطلوب است.

وی افزود: شرکت لوله جابری در زمینه ورزشی نیز حضور دارد و حمایت کننده هیئت والیبال شهرستان خدابنده است.

جابری ادامه داد: شهرستان خدابنده پتانسیل بالائی دارد و نیروی تحصیل کرده جوان نیز زیاد دارد لذا چشم انداز شرکت این است که در آینده بتواند برای ۲۰۰نفر اشتغالزائی کند و در صنایع مرتبط مانند اتصالات برای مصارف خانگی نیز فعالیت کند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه تعصب خاصی نسبت به مردم منطقه خدابنده دارم و می خواهم گامی برای توسعه و پیشرفت آن بردارم عنوان کرد: از خبرنگار اشراق۲۴ بخاطر انکاس خبری تشکر می کنم.