کارآفرینی جوان خدابنده ای در مسیر اقتصاد مقاومتی/ عدم وجود بسته بندی قارچ میدان گاه جولان دلالان در خدابنده

دین محمد لو کارآفرین جوان خدابنده ای گفت:  از آنجائی که همیشه دوست داشتم بتوانم برای خود و دیگران اشتغالزائی کنم به کار پرورش قارچ رو آوردم و در ابتدا هیچ سرمایه ای نداشتم و فعالیتم را با وام ۱۵میلیون تومانی که از بسیج سازندگی سپاه خدابنده دریافت کردم آغاز کردم. به گزارش اشراق۲۴،اقتصاد مقاومتی […]

دین محمد لو کارآفرین جوان خدابنده ای گفت:  از آنجائی که همیشه دوست داشتم بتوانم برای خود و دیگران اشتغالزائی کنم به کار پرورش قارچ رو آوردم و در ابتدا هیچ سرمایه ای نداشتم و فعالیتم را با وام ۱۵میلیون تومانی که از بسیج سازندگی سپاه خدابنده دریافت کردم آغاز کردم. photo_2017-03-04_00-35-20photo_2017-03-04_00-35-14photo_2017-03-04_00-34-58photo_2017-03-04_00-35-25photo_2017-03-04_00-35-31photo_2017-03-04_00-35-37photo_2017-03-04_00-35-42

به گزارش اشراق۲۴،اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد که در همین راستا یک کارآفرین خدابنده ای با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با طرح تولید قارچ بخشی از نیاز شهرستان خدابنده را تأمین کند.

رضا دین محمد لو کارآفرین خدابنده ای در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: متولد سال ۱۳۷۰در شهر کرسف از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده و دارای مدرک تحصیلی دیپلم در رشته علوم انسانی و متاهل و بسیجی فعال هستم.

وی افزود: شغل گذشته ام رانندگی اتوبوس بود ولی از آنجائی که همیشه دوست داشتم بتوانم برای خود و دیگران اشتغالزائی کنم به کار پرورش قارچ رو آوردم و در ابتدا هیچ سرمایه ای نداشتم و فعالیتم را با وام ۱۵میلیون تومانی که از بسیج سازندگی سپاه خدابنده دریافت کردم آغاز کردم و در جهاد کشاورزی و شرکن سبز دشت شهر قیدار دوره آموزشی پرورش قارچ را گذراندم و به صورت عملی نیز در سالن های زرین رود و سلطانیه کار کردم.

کارآفرین خدابنده ای ادامه داد: در حال حاضر در یک سالن ۶۵ متری مشغول به کار هستم و از این طریق برای چهار نفر به صورت مستقیم اشتغالزائی شده است و بعد از عید می خواهم سه سالن ۳۰ متری به سالن قبلی ام اضافه کنم و برای ۱۵نفر دیگر شغل ایجاد کنم.

وی افزود: یک ماه کاشت و یک ماه برداشت قارچ داریم و میزان برداشت بحدود۱/۵تن است و فروشمان خوب است و قارچ را به مردم شهرهای قیدار،کرسف،سجاس،زرین رود و سلطانیه به فروش می رسانیم و قارچ درجه یک را کیلوئی شش هزار و ۵۰۰تومان و درجه۲ را کیلوئی چهار هزار تومان می فروشیم.

عدم وجود بسته بندی قارچ در خدابنده

دین محمد لو ادامه داد: متاسفانه بسته بندی قارچ در شهرستان خدابنده وجود ندارد و این کار به فروش و بازاریابی محصول تولیدی ما ضربه می زند و میدان را برای خودنمائی دلالان باز کرده است تا آنها سود ببرند و حق ما پایمال شود.

وی افزود: بسته بندی مناسب برای قارچ در شهرستان خدابنده م به نفع تولید کننده و هم به نفع مصرف کننده است و جلوی سود بردن واسطه گر ها را می گیرد و البته ما بسته بندی قارچ را نیز خودمان انجام می دهیم ولی خریدارش کم است.

خدابنده لو ادامه داد: از مسئولان تقاضا دارم به جوانان اعتماد کنند و از آنها با دادن وام با سود کمتر حمایت کنند تا آنها بتوانند روی پای خود بایستند و علاوه بر اینکه برای خود شغل ایجاد می کنند و از بیکاری رهایی پیدا می کنند بتوانند برای دیگران نیز اشتغالزائی داشته باشند و سهمی در اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

این کارآفرین گفت: قارچ یک ماده گیاهی بسیار مفید برای سلامتی انسان است که منبع سرشاری از پروتئین است و از گیاهان و گوشت هایی که تولید می شوند سالم تر است و بخاطر جذب بالا برای کسانی که دچار مشکل اضافه وزن هستند و به دنبال رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است  چون که چربی سوزی بالایی دارد و البته خاصیت ضد سرطانی هم دارد و به نظر من باید این ماده غذایی در سبد خانوارها جا داشته باشد.

*خواستن توانستن است

وی به جوانان جویای کار شهرستان خدابنده گفت: خواستن توانستن است و انسان هر کاری که بخواهد می تواند انجام دهد و مهم این است که اراده کرده و اقدام و عمل کند و منتظر این نباشد که دیگران بیایند به وی شغل بدهند بلکه خودشان باید آستین همت را بالا بزنند و کارآفرین باشند.

دین محمد لو در پایان سخنان خود از مسئولان خواست تا در راهی که قدم گذاشته کمکش کنند و با در اختیار گذاشتن وام او را یاری رسانند تا فعالیتش را توسعه دهد و از سپاه شهرستان خدابنده بخاطر دادن تسهیلات و همچنین خبرنگار اشراق۲۴ که کار انعکاس خبری را بر عهده داشت تشکر کرد.