چرخ زندگی یک خانواده با حمایت بسیج به حرکت در آمد/زنان نبض زندگی هستند

یک کارآفرین خدابنده ای توانست با حمایت بسیج مغازه خیاطی راه اندازی کند و به همراه همسرش که بیکار بود برای خانواده درآمد زایی کند و در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم باشد. به گزارش اشراق۲۴،تحقق اقتصاد مقاومتی سالهاست که مورد توجه بسیج قرار گرفته است  و در همین راستا بسیج سازندگی خدابنده با دادن وام […]

یک کارآفرین خدابنده ای توانست با حمایت بسیج مغازه خیاطی راه اندازی کند و به همراه همسرش که بیکار بود برای خانواده درآمد زایی کند و در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم باشد.

به گزارش اشراق۲۴،تحقق اقتصاد مقاومتی سالهاست که مورد توجه بسیج قرار گرفته است  و در همین راستا بسیج سازندگی خدابنده با دادن وام سعی در حمایت اقتصاد خانوارهای آسیب پذیر کرده است.

حمیده بیگدلی کار آفرین فعال و نمونه قیداری در عرصه خیاطی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار داشت: متولد سال ۱۳۵۶در روستای نظر قلی از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده ،متاهل و دارای یک فرزند هستم و تا سوم راهنمایی درس خوانده ام و بسیجی فعال نیز هستم.

وی افزود: از بچگی به خیاطی علاقه داشتم و آن را به صورت سنتی در خانه از مادرم یاد گرفتم و برای آموزش حرفه ای به مرکز فنی و حرفه ای خدابنده رفتم و از آنجا مدرک گرفتم.

بیگدلی ادامه داد: بعد از ازدواج نیز به دلیل اینکه همسرم شغلی نداشت و از نظر مالی در مضیقه بودیم با هم تصمیم گرفتیم که در زمینه خیاطی و پرده دوزی فعالیت کنیم.

photo_2016-09-14_00-55-48

وی افزود: با سرمایه اولیه یک میلیون تومانی که آن را هم قرض کردیم کسب و کارمان را راه انداختیم و یک چرخ خیاطی خریدیم و مغازه اجاره کردیم و مبلغ پنج میلیون تومان نیز از بسیج سازندگی سپاه خدابنده وام گرفتیم.

این کارآفرین ادامه داد: در حال حاضر نزدیک ۱۲ سال است که خیاطی می کنم و پرده می دوزم و همسرم نیز پرده های دوخته شده را در خانه های مشتری ها نصب می کند.

وی افزود: علاوه بر دوختن پرده،روبالشتی و دم کنی،کاور وسائل برقی و چادر نیز می دوزم و بازار فروشمان به لطف خدا خوب است بویژه الان که در آستانه سال نو هستیم بسیار سرمان شلوغ است.

بیگدلی ادامه داد: اکثر مشتری های ما از روستاهای اطراف شهر قیدار هستند البته در خود این شهر نیز مشتری های خاص خودمان را داریم که برای دادن سفارش های خود به مغازه ما می آیند.

وی افزود: مهمترین مشکل ما این است که مغازه ما در جای مناسبی قرار ندارد-پشت بانک کشاورزی در شهر قیدار-و مکان خوبی برای فروش نیست و از خیابان اصلی شهر فاصله دارد و در معرض دید مشتری نیست و همچنین مغازه را اجاره کرده ایم .

بیگدلی اظهار کرد: اگر مسئولان حمایت کنند می توانیم علائه بر این که مغازه ای را برای خودمان خریداری کنیم، مکان آن را هم عوض می کنیم و از این طریق مشتری هایمان افزایش پیدا می کنند و می توانیم برای چهار نفر دیگر اشتغالزائی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زنان دستهای نامرئی هستند که در تمام مراحل انقلاب و نظام ستونهای نگهدارنده ای بودند و نقش مهمی ایفا کردند افزود: در جامعه نمی توان نیمه مکمل جامعه یعنی زنان را نادیده گرفت و زنان به عنوان نبض زندگی باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند.

photo_2016-09-14_00-55-58

بیگدلی ادامه داد: حضور اثر گذار و مشهود زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار است و اگر بانوان از ابتدا در این صحنه حضور پیدا می کردند تحقق آن نمود بهتری داشت.

وی تاکید کرد: نقش مادران و بانوان در خانواده از ابتدا با تربیت فرزندان و مدیریت مصرف در خانه و الگودهی به فرزندان خود از جلوه های بارز اقتصاد مقاومتی است که می تواند به تربیت نسل همسو با این مهم منجر شود.

این کارآفرین عنوان کرد: زنان باید همکار و یاور مردان خود باشند و اگر در مواقعی از زندگی شان مشکلی برای شوهرشان بوجود آمد مثلا ورشکست شد یا بیکار بود پشت شوهرشان باشند و ازش حمایت کنند و با راه اندازی مشاغل خانگی-کاری که من کردم_علاوه بر این که به تامین مخارج خانواده کمک کرده اند و از متلاشی شدن آن جلوگیری کرده اند، در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز سهیم هستند.
بیگدلی در پایان سخنانش از سپاه خدابنده بخاطر دادن تسهیلات و خبرنگار اشراق۲۴ برای انعکاس خبری تشکر کرد.