پروژه‌های بهداشت و درمان،گازرسانی،واحد نساجی،آموزشی و آبرسانی ‌خدابنده افتتاح شد‌

در آخرین روز از هفته دولت،پروژه‌های بهداشت و درمان،گازرسانی،واحد نساجی،آموزشی و آبرسانی ‌در شهرستان خدابنده با حضور مسئولان استان زنجان و شهرستانی افتتاح شد‌. به گزارش اشراق۲۴، همزمان با هفته دولت ۲ پروژه از ۴۰ پروژه در دست اقدام بهداشت و درمان خدابنده با حضور باب‌الله فتحی، فرماندار خدابنده و سایر مسئولان شهرستانی افتتاح شد. […]

۶۰۰۶۰۰p15585EDNmainDSC04358در آخرین روز از هفته دولت،پروژه‌های بهداشت و درمان،گازرسانی،واحد نساجی،آموزشی و آبرسانی ‌در شهرستان خدابنده با حضور مسئولان استان زنجان و شهرستانی افتتاح شد‌.

به گزارش اشراق۲۴، همزمان با هفته دولت ۲ پروژه از ۴۰ پروژه در دست اقدام بهداشت و درمان خدابنده با حضور باب‌الله فتحی، فرماندار خدابنده و سایر مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

اسدالله گنج‌خانلو، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده در این مراسم ابراز کرد:  ۵ پایگاه سلامت در شهر قیدار وجود دارد که عملیات احداث ۲ پایگاه سلامت پایان یافته و پایگاه شماره ۳ در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد:  کلنگ‌زنی پایگاه سلامت غیر ضمیمه شماره ۳ و پایگاه سلامت ۵ امروز زده شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده گفت: پایگاه سلامت غیر ضمیمه شماره ۳ با اعتبار۱۰ میلیارد و ۱۰۰  میلیون ریال و زیربنای ۹۰ مترمربع در طی ۹ ماه آماده آغاز عملیات اجرایی است.

وی تصریح کرد: پروژه پایگاه سلامت ۵ با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و زیر بنای ۹۰ متر مربع در طی ۹ ماه آماده بهره‌برداری است.

گنج‌خانلو افزود: البته ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال نیز جدای از مبلغ کل برای تجهیزهر یک از این پایگاه‌ها نیاز است.

واحد نساجی با تولید متمرکز انواع پارچه در خدابنده افتتاح شد

امروز همچنین فاز نخست واحد نساجی با تولید متمرکز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر انواع پارچه با حضور مسئولان استان زنجان و شهرستانی در خدابنده افتتاح شد.

ناصر فغفوری در مراسم افتتاح شرکت نگین پردیس پاسارگاد اظهار داشت: مبلغ کل سرمایه ثابت این شرکت که از پروژه‌های نساجی استان زنجان به شمار می‌رود ۸۸ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: پروژه سرمایه‌گذاری خصوصی نساجی مجوز کامل ریسندگی، بافندگی، رنگ رزی، نساجی و دوخت و دوز را از دستگاه‌های ذی‌ربط اخذ کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به آغاز فاز نخست این پروژه بزرگ گفت: تمامی ماشین‌آلات پروژه سرمایه‌گذاری خصوصی نساجی در خدابنده خارجی بوده و ارزش ماشین‌آلات آن نیز یک هزار و ۲۶۰ یورو اعلام شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت پروژه صنعتی از شهریور ۹۵ آغاز و ۱۸ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی آن تکمیل می‌شود عنوان کرد: پس از تکمیل عملیات اجرایی این پروژه آغاز فاز دوم پروژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

فغفوری ابراز کرد: در پروژه نساجی تولید متمرکز پارچه‌های جین، پنبه، پلی استر و ویسکوز سالانه به مقدار ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر با آلایندگی پایین انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه نساجی به مدت ۱۰ سال معاف از مالیات بوده و در منطقه بکری واقع شده است خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا این واحد با اشتغال‌زایی ۴۳ نفر از صنایع تبدیلی و پاک منطقه به شمار رود.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم افزود: امیدوارین با تدوین برنامه‌های مشخص مشکلات و معضلات ناشی از بیکاری در شهرستان کاهش یابد که این مهم به طور قطع به ایجاد ثبات در نظام اسلامی کمک می‌کند.

بیش از ۹۳ درصد خانوارشهری خدابنده از نعمت گاز بهره‌مند شدند

امروز همچنین سیدسعید عسگریان در آئین افتتاحیه پروژه‌های شرکت گاز استان زنجان در روستای شهیدآباد خدابنده اظهار داشت: از ۷ شهر خدابنده ۶ شهر از نعمت گاز بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه مساحت شهرستان ۵ هزار و ۱۵۱ کیلومتر مربع معادل ۲۳٫۲ درصد از مساحت کل استان است جمعیت شهرستان را ۱۶۹ هزار و ۵۵۳ نفر معادل ۱۶٫۷ درصد جمعیت کل استان زنجان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: خانوار شهری بهره‌مند از گاز طبیعی شهرستان ۹۳٫۲ درصد و مقدار خطوط انتقال گاز موجود  ۵۶٫۶۹ کیلومتر به ثبت رسیده است.

وی مقدار شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز در شهرستان ۷۸۹٫۱۲ کیلومتر است افزود: تعداد علمک‌های گاز نصب شده در شهرستان ۲۱ هزار و ۷۸۹ مورد گزارش شده است.

عسگریان  تعداد ایستگاه‌های موجود در شهرستان خدابنده را ۴۶ مورد اعلام کرد و افزود: ۴ جایگاه سی.ان.جی در شهرستان خدابنده به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی میزان مصرف‌کنندگان شهری و خانگی بهره‌مند از گاز را ۱۷ هزار و ۷۰۷ مورد دانست و خاطرنشان کرد: ۳۰ واحد صنعتی و ۱۱ هزار و ۹۴۰ مصرف‌کننده روستایی در شهرستان خدابنده از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان میزان اعتبار لازم برای اجرای پروژه گازرسانی به ۳ مجموعه تولیدی و مجتمع مسکونی در شهرستان خدابنده یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال است.

فاز یک مجتمع آبرسانی زاغج افتتاح شد

امروز همچنین با حضور بیگدلی نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی ، عصفوری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری استان زنجان ، فتحی فرماندار شهرستان خدابنده ، مهانفر مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان ، سهرابی مدیر امور آبفار شهرستان خدابنده و مسئولین استانی و شهرستانی فاز اول پروژه آبرسانی مجتمع زاغج همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید .

محمدحسین مهانفر افزود: با اتمام فاز اول طرح آبرسانی مجتمع زاغج ، با جمعیت ۹هزار و ۸۲۳ نفر در قالب ۸ روستای شرور ، توزلو ،پیرمرزبان ، پنبه زبان ، قجور ، محمدخلج ، زاغج و بزین از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند .

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت : با اتمام کامل مجتمع زاغج ۸ روستای دیگر شهرستان خدابنده از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد .

وی یادآور شد : برای اجرای طرح آبرسانی به مجتمع زاغج اعتباری بالغ بر۴۴ میلیارد و ۷۸۷میلیون ریال هزینه گردیده است .

همچنین در ادامه احداث ۸ باب مخزن مجتمع زاغج و حفر یک حلقه چاه عمیق روستای حی کلنگ زنی شد .

در ادامه افتتاح های امور آبفار شهرستان خدابنده در هفته دولت تامین و انتقال آب شرب روستای داش تپه با ۷۰ خانوار و اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال انجام شد.

افتتاح واحد آموزشی شهید محلاتی قیدار

امروز همچنین مدرسه جدید الاحداث شهید محلاتی شهر قیدار نیز افتتاح شد.

علی عسگری در آئین افتتاحیه مدرسه شهید محلاتی خدابنده اظهار داشت: کل پروژه‌های در دست بهره‌برداری و عملیات اجرایی شهرستان خدابنده ۹۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: این پروژه‌ها در شهرهای ده‌شیر، خلیفه قشلاق، نظرقلی، سجاس، شهید چمنی، اردوگاه زرند در دست اجرا قرار گرفته‌اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان ابراز کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه شهید محلاتی با صرف اعتبار ۱۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: زیربنای این پروژه به مساحت یک هزار و ۴۲۳ مترمربع بوده که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

عسگری با اشاره به تلاش مسئولان ذی‌ربط به منظور احداث مدرسه شهید محلاتی گفت: امیدواریم دانش‌آموزان در حفظ و نگهداری این مدرسه نوساز همت کنند.

وی افزود: پروژه استانداردسازی سیستم گرمایشی در ۲۰ باب کلاس در مدارس شهرستان خدابنده با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام گرفته است که از این مبلغ ۱۳ باب کلاس در شهر قیدار با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰  میلیون ریال و ۷ باب کلاس مدارس در گرماب با اعتبار ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان افزود: برای مناسب‌سازی سیستم گرمایش شهرستان خدابنده ۱۳ مدرسه با اعتبار ۴۲۰ میلیون ریال مناسب‌سازی شده است.