پرداخت ۶۳۰ مورد وام کارگشائی در خدابنده/کارکنان کمیته امداد خدابنده با امام جمعه قیدار دیدار کردند+تصاویر

رئیس کمیته امداد خدابنده گفت: در ۱۱ماهه سال جاری، ۱۳۶۳حامی و ۳۳۶یتیم مشمول طرح ایتام(اکرام)واقع شدند و ۶۳۰ مورد وام کارگشائی قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده است. به گزارش نسیم اشراق،به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد خمینی(ره)و آغاز هفته احسان و نیکوکاری جمعی از کارکنان کمیته امداد شهرستان خدابنده با امام جمعه قیدار دیدار […]

رئیس کمیته امداد خدابنده گفت: در ۱۱ماهه سال جاری، ۱۳۶۳حامی و ۳۳۶یتیم مشمول طرح ایتام(اکرام)واقع شدند و ۶۳۰ مورد وام کارگشائی قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده است.

به گزارش نسیم اشراق،به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد خمینی(ره)و آغاز هفته احسان و نیکوکاری جمعی از کارکنان کمیته امداد شهرستان خدابنده با امام جمعه قیدار دیدار کردند.

در ابتدا ذبیح اله غفاری رئیس کمیته امداد خدابنده با تبریک هفته زن و هفته احسان و نیکوکاری به ارائه گزارشی از عملکرد پرداخت و گفت: در ۱۱ماهه سال جاری ۴۰۷۱خانوار به تعداد۷۱۲۸نفر مددجویان مورد حمایت کمیته امداد خدابنده مشمول طرح مددجویی و شهید رجائی شدند

وی افزود: ۱۶۳مورد از محل منابع امداد ۳۹۶مورد بانکی مشمول طرح خودکفائی و اشتغال مددجویان از محل منابع امداد و وام کار انگیزی شدند و۲۶۳خانوار در قالب۷۶۱نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شدند.

رئیس کمیته امداد خدابنده ادامه داد: ۶۰۵ دانش آموز و ۱۰۳ دانشجو از خدمات فرهنگی و آموزش استفاده کردند و در حوزه خدمات عمرانی و وامهای بهسازی ۵۴ مورد خرید و احداث و ۳۹۵ مورد تعمیرات و سرویس بهداشتی انجام شده است.

وی افزود: ۱۳۶۳حامی و ۳۳۶یتیم مشمول طرح ایتام(اکرام)واقع شدند و۱۰۷مورد جهیزیه و ۱۷هدیه ازدواج انجام شده است و ۶۳۰ مورد وام کارگشائی قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده است.

غفاری اضافه کرد: ۸۳۳ نفر از مددجویان از آموزش فنی وحرفه ای بهره مند شدند و ۵۸۷نفر تحت بیمه شدگان درمان قرار گرفتند و ۴۶۲۰ خانوار از زکات فطریه عام و سهم سادات بهره بردند.

وی افزود: در راستای سوء تغذیه کودکان زیر ۵سال ومادران باردار ۲۲۵ کودک و ۵ نفر مادر باردار تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند و کمک موردی ابن السبیل و سایر به۱۶۷۰خانوار مددجو و اقشار آسیب پذیر انجام شد.

غفاری ادامه داد: ۹۰۴حامی با ۲۶۵نفر فرزند محسنین مشمول طرح محسنین شدند و به ۴۸۱۷خانوار از محل وجوهات امانی مانند زکات وجشن ها کمک هایی صورت گرفت.

وی افزود:  به ۱۲۳۶ خانوار خدمات در مراکز نیکوکاری انجام شده است و کمک های ثبتی انتظامی زکات پروژه و محرومین به ۴۷۸۰مورد انجام شده است ومبلغ ۱۹۷ میلیارد و۹۹۱ میلیون و ۲۷هزار و۴۹۷ریال جمع کل خدمات ارائه شده در ۱۱ماهه سال جاری در کمیته امداد شهرستان خدابنده است.

در ادامه حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار نیز اظهار کرد: در پایان سال قرار داریم و باید اعمال خود را محاسبه کنیمو اگر مورد رضای الهی بود شکر و اگر اینگونه نبود و لغزش ها وکوتاهی هایی وجود داشت استغفار کنیم تاسال جدید پر خیر و برکتی را آغاز کنیم.

وی افزود: برای کمیته امداد افتخاری بزرگاست که این نهاد را امام خمینی(ره)تاسیس کردند و نام ایشان نیز بر روی این نهاد گذاشته شده است و کارکنان این نهاد باید بخاطر این که به مردم مستضعف و فقیر که انقلاب به نام آنها ثبت شده است شاکر خدا باشند چرا که اجر دنیوی و بویژه اخروی به همراه دارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: کارکنان این نهاد نیت هایشان را خالص و برای خدا کنند و بدانند هر گونه عملی که انجام می دهند عبادت برای آنها محسوب می شود و ثواب آنها به مراتب از حج و نماز شب و…بالاتر است چرا که به مردم محروم ونیازمند خدمت می کنند.

انتهای پیام/