پرداخت به موقع وجه گندم خواسته به حق کشاورزان/ وجود دلالان،مشکل عمده در حوزه خرید گندم

کشاورز نمونه قیداری گفت: در حال حاضر پرداخت به موقع پول گندم و وجود دلالان دو مشکل در حوزه خرید گندم است که نیاز است در این مورد دولت برنامه ای اساسی تدوین کند. به گزارش اشراق۲۴،بخش کشاورزی در اقتصاد کشور مهم و تأثیرگذار است لذا بدون تکیه بر این بخش نمی توان مسیر موفقیت […]

کشاورز نمونه قیداری گفت: در حال حاضر پرداخت به موقع پول گندم و وجود دلالان دو مشکل در حوزه خرید گندم است که نیاز است در این مورد دولت برنامه ای اساسی تدوین کند.

به گزارش اشراق۲۴،بخش کشاورزی در اقتصاد کشور مهم و تأثیرگذار است لذا بدون تکیه بر این بخش نمی توان مسیر موفقیت را طی کرد چرا که ریشه تمامی موفقیت های کشور مربوط به بخش کشاورزی است.

تلاش برای حرکت قطار تولید در کشور  امری ضروری است و موتور محرکه توسعه اقتصادی استان زنجان بویژه شهرستان خدابنده کشاورزی است و آسیب به این بخش شامل آسیب به دیگر بخش هاست.

علی خانی کشاورز قیداری در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت به موقع پول گندم و وجود دلالان دو مشکل در حوزه خرید گندم است که نیاز است در این مورد دولت برنامه ای اساسی تدوین کند.

IMG16565785

وی افزود: نپرداختن به موقع وجه گندم نارضایتی در سطح ملی برای عموم کشاورزان ایجاد کرده است و این خواسته به حقی است که باید پیگیری شود چرا که کشاورزان انتظار دارند دست رنج زحمات یک ساله خود را ببینند.

کشاورز قیداری با بیان اینکه این دیر پرداخت کردن ها دست دلالان را باز می کند، تصریح کرد: کشاورزان به دلیل احتیاجی که دارند با قیمتی ارزان تر گندم خود را به افراد سودجو می فروشند و اینجاست که بازار خرید گندم به دست دلال می افتد.

۲۱۳۳۱۳۳

بیگدلی کشاورز دیگر قیداری نیز افزود: اگر پول گندم به موقع پرداخت شود حضور دلالان و نقش آفرینی آنان در این حوزه کمرنگ خواهد شد.

کشاورز قیداری از حل مشکل مکان برای انبار گندم خبر داد و عنوان کرد: با گرفتن مجوز حمل از استان، هر روزه اجازه حمل داریم و با این کار مشکل مکان برای ذخیره گندم در حال برطرف شدن است.

وی تصریح کرد: کشاورزان با زحمت، تحمل آفتاب و خاک، سالیانه درآمد کمی دارند اما برخی ها با پشت میز نشینی، لباس تمیز و زیر باد کولر حقوقهای نجومی می گیرند.

۱۳۹۴۱۱۲۳۲۳۰۸۵۵۶۶۵۷۱۱۰۹۲۴

بیگدلی به شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: هر خانواده روستایی در حفظ اقتصاد مقاومتی کار می کند لذا با وجود داشتن ابزار و دانش موردنیاز موفقیت در این بخش بسیار چشمگیر است.

علی عیوضی مدیر جهاد کشاورزی خدابنده نیز گفت:  مطالبات کشاورزان براساس زمان تحویل گندم به آنان پرداخت شده؛ یعنی هر منطقه که زودتر گندم را برداشت کرده و فروخته، پول را نیز سریع‌تر دریافت کرده است.

۲۰۱۲۰۵۰۸_۰۹۴۰۲۷_۵h5e8lh5

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود زمان خریداری محصول گندم تا مهرماه ادامه داشته باشد و با اشاره به اینکه بیشترین گندم تولید شده در استان زنجان مربوط به شهرستان خدابنده است گفت: این شهرستان با کیفیت‌ترین گندم در سطح استان را دارد و بیش از ۴۰ درصد گندم تولیدی استان زنجان در شهرستان خدابنده است.
رئیس جهاد کشاورزی خدابنده با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی سازمان جهاد‌کشاورزی ، امسال ۱۵۰ هزار تن گندم در خدابنده خریداری خواهد شد افزود: سال گذشته عمده محصول خریداری شده به استان‌هایی همچون تهران، البرز، گیلان و قم صادر شده است.