وقف یکی از مهم ترین عوامل گسترش تمدن اسلامی است

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه خدابنده زنجان وقف را یکی از مؤلفه های تمدن ساز در دنیا دانست و گفت: اگر عوامل تمدن ساز را در تاریخ بررسی کنیم، وقف یکی از مهم‌ترین عوامل در تمدن سازی بوده است. به گزارش اشراق آنلاین،حجت‌ الاسلام حسن‌رضا محمدی، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه […]

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه خدابنده زنجان وقف را یکی از مؤلفه های تمدن ساز در دنیا دانست و گفت: اگر عوامل تمدن ساز را در تاریخ بررسی کنیم، وقف یکی از مهم‌ترین عوامل در تمدن سازی بوده است.IMAGE635342920508625431

به گزارش اشراق آنلاین،حجت‌ الاسلام حسن‌رضا محمدی، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده بازسازی فضای امامزادگان را مهم ترین اقدام سازمان اوقاف خواند و اظهار داشت: انجام امور عمرانی در امامزادگان به منظور بازسازی و تعمیر آنها از مهم‌ترین اقداماتی است که اداره اوقاف انجام می‌دهد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی در بقاع متبرکه امامزادگان در قالب بازسازی بنا، تعمیر، توسعه و موارد دیگر صورت گرفته و همچنین در برخی از بقاع متبرکه امامزادگان نیز این عملیات به صورت نصب ضریح انجام می گیرد که سال گذشته نیز عملیات عمرانی در 10 بقعه متبرکه خدابنده انجام شد و بخشی از هزینه‌های مربوط برای بازسازی و ساخت این تعداد امامزاده نیز از محل کمک‌های مردمی تامین شد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه برخی از اقدامات عمده انجام شده در بقاع متبرکه طی سال گذشته به انجام رسیده است عنوان کرد: طرح توسعه و آزادی چند مورد از پلاک‌های اطراف قیدار النبی (ع) با همکاری شهرداری از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته و ارزش پلاک‌های آزادسازی شده 8 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: قیدار النبی (ع) یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان زنجان محسوب می‌شودکه طی چند سال گذشته اقدامات بسیاری در راستای توسعه این حرم انجام شده است.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه وقف را یکی از عوامل تمدن ساز دانست و تأکید کرد: وقف برای گسترش تمدن اسلامی، الهی و دینی جامعه به وجود آمده و اگر عوامل تمدن ساز را در تاریخ بررسی کنیم، وقف یکی از مهم‌ترین عوامل در تمدن سازی بوده است که توجه به این مسأله مهم موجب حل بسیاری از مشکلات اقتصادی خواهد شد که خوشبختانه 480 موقوفه در خدابنده وجود دارد.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در پایان نقش رسانه های گروهی را در ترویج فرهنگ وقف بسیار مؤثر توصیف کرد و گفت: نقش رسانه‎های گروهی در توسعه و ترویج فرهنگ وقف بی‌بدیل است و لذا رسانه‌ها با ترویج فرهنگ وقف از طریق مصاحبه با واقفان و همچنین مسؤولان می‌توانند نقش موثری در شفاف سازی عملکرد اوقاف و همچنین ترویج سنت حسنه وقف داشته باشند.

 

گفتنی است؛ بنابر اعلام حجت الاسلام محمدی، مقبره قیدار النبی (ع) با دارا بودن بیش از 10 هزار رقبه، بزرگ ترین موقوفه شهرستان قیدار محسوب می شود.