وقف نیم جفت زمین مزروعی در خدابنده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از وقف نیم جفت زمین مزروعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این وقف توسط وارث مرحوم عزت اله امینی جهت مصرف عواید آن برای سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)در ایام فاطمیه انجام شد. حجت الاسلام حسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ درباره وقف اظهار کرد: […]

DSCN6748رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از وقف نیم جفت زمین مزروعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این وقف توسط وارث مرحوم عزت اله امینی جهت مصرف عواید آن برای سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)در ایام فاطمیه انجام شد.

حجت الاسلام حسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ درباره وقف اظهار کرد: وقف سنت پسندیده و حسنه‌ای است که هر کسی توفیق یافت تا در عمرش یکبار این عمل را انجام دهد ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت برای او باقی می‌ماند.
وی افزود: اقتصاد نظام اسلامی در جامعه بر مبنای دو هدف تقرب الهی و زدودن فقر در جامعه پایه‌ریزی شده است و واقفان خیراندیش مصداق بارز مجاهدان واقعی در راه خداوند هستند.

رئیس اداره اوقاف خدابنده ادامه داد: در این مدت گذشته چند وقف در سطح شهرستان خدابنده ثبت شده است که از جمله آنها وقف ۵۰۰متر مربع زمین به ارزش پانصد هزار ریال جهت ساخت حسینیه حضرت ابو الفضل(ع)روستای ترپاخلو توسط واقف خیر اندیش محمد علی محمدی،وقف ۸۸۶۱متر مربع زمین به ارزش یک میلیون ریال جهت مصرف عواید آن در مسجد امیر المومنین(ع)روستای ارقین توسط واقف خیر اندیش شعبانعلی کریمی انجام شده است.

ذوالقدر افزود: وقف دو زمین هر کدام به مساحت۱۰۰متر زمین برای توسعه حرم امامزاده روستای اینچه توسط واقفان خیر اندیش ابراهیم و کوچک آقا مرادی و همچنین وقف ۱۰۰متر زمین توسط حسین رضا مرادی و وقف۵۰۰متر مربع زمین در سالگرد رحلت رسول اکرم(ص) برای توسه امامزاده پیرخدراینچه توسط حاج کوچک آقامرادی از دیگر وقف های ثبت شده در شهرستان خدابنده است.

این مسئول به وقف جدیدی که در شهرستان خدابنده صورت گرفته بود نیز اشاره کرد و از وقف نیم جفت زمین مزروعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این وقف توسط وارث مرحوم عزت اله امینی جهت مصرف عواید آن برای سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)در ایام فاطمیه انجام شد.