وقف زمینی به ارزش 100 میلیون ریالی برای ساخت مدرسه در خدابنده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از وقف زمینی به ارزش 100 میلیون ریال برای ساخت مدرسه در خدابنده خبر داد. به گزارش اشراق آنلاین، حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه اسلامی است، که به عنوان صدقه جاریه عنوان می‌شود. وی با اشاره به […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از وقف زمینی به ارزش 100 میلیون ریال برای ساخت مدرسه در خدابنده خبر داد.13920924000215_PhotoA

به گزارش اشراق آنلاین، حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه اسلامی است، که به عنوان صدقه جاریه عنوان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انجام عمل وقف نباید فقط به صورت نقدی باشد، تصریح کرد: در انجام این سنت حسنه باید به مقوله‌های فرهنگی نیز توجه زیادی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف در جامعه کمک زیادی به افزایش موقوفات می‌کند، افزود: اوقاف خدابنده همراه با سیاست‌های سازمان اقدامات مختلفی را در زمینه ترویج فرهنگ وقف انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در زمینه فرهنگ وقف با حضور اقشار مختلف اضافه کرد: از جمله برنامه‌هایی که سال گذشته به همت اوقاف خدابنده و در راستای ترویج فرهنگ برگزار شد، همایش وقف و رسانه بود که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مسئولان همراه بود.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به نصب بنرهای اطلاع‌رسانی توسط این اداره در سطح شهر در راستای اطلاع‌رسانی بیشتر و همچنین بیان فضایل سنت حسنه وقف توضیح داد: چاپ بروشورهای تبلیغی و توزیع آن در بین مردم نیز از دیگر اقداماتی است که توسط اوقاف خدابنده انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 480 موقوفه در شهرستان خدابنده وجود دارد، اضافه کرد: امسال نیز در راستای عملی کردن، فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات مختلفی توسط اوقاف انجام خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه توسعه موقوفات، افزایش بهره‌وری آنها و همچنین حفظ موقوفات قبلی از برنامه‌های اوقاف در سال جاری است، تصریح کرد: خوشبختانه فقط طی سال دو ماه گذشته از سال چند وقف جدید در شهرستان ثبت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه طی فروردین‌ماه دو وقف در زمینه ساخت مساجد از سوی واقفان انجام شد، اظهار داشت: اخیرا نیز یکی از واقفان زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع را با ارزش تقریبی 100 میلیون ریال در روستای نعلبندان وقف کرده است.

وی با اشاره به اینکه این زمین از سوی شخص خیری به اسم علی اوسط بیگدلی اهدا شده است، بیان کرد: نیت این واقف از انجام این عمل خیر ساخت مدرسه بود.