جاده های خدابنده همچنان قربانی می گیرد/وضعیت نامناسب جاده های خدابنده حمایت مسئولین را می طلبد

خدابنده از شهرستان های بزرگ شمالغرب کشور و استان زنجان است که متاسفانه علی رغم موقعیت استراتژیکی و جغرافیائی و باز بودن مسیر تردد،از گذشته در خصوص راهسازی و ارتقاء جاده ها توجه چندانی به آن نشده است و هر لحظه بخاطر تردد خودروهای سبک وسنگین شاهد خلق قصه دردناکی هستیم. به گزارش اشراق۲۴،خدابنده از […]

۸۴۸۹۲۸خدابنده از شهرستان های بزرگ شمالغرب کشور و استان زنجان است که متاسفانه علی رغم موقعیت استراتژیکی و جغرافیائی و باز بودن مسیر تردد،از گذشته در خصوص راهسازی و ارتقاء جاده ها توجه چندانی به آن نشده است و هر لحظه بخاطر تردد خودروهای سبک وسنگین شاهد خلق قصه دردناکی هستیم.

به گزارش اشراق۲۴،خدابنده از شهرستان های بزرگ شمالغرب کشور و استان زنجان است و به عنوان راه مواصلاتی و جاده ترانزیت استان های کردستان،همدان،کرمانشاه،تبریز،اردبیل و قزوین به شمار می رود که متاسفانه علی رغم موقعیت استراتژیکی و جغرافیائی و باز بودن مسیر تردد،از گذشته در خصوص راهسازی و ارتقاء جاده ها توجه چندانی به آن نشده است و هر لحظه بخاطر تردد خودروهای سبک وسنگین شاهد خلق قصه دردناکی هستیم.

در طول شبانه روز،صدها خودرو سنگین از استانهای مسیر جنوب به شمال و بالعکس تردد کرده و خود را با گذر از شهر قیدار نبی(ع)به استانها و یا کشورهای دیگر می رسانند.

هر روز حوادث ناگواری در جاده های خدابنده اتفاق می افتد و در ۱۵ تیرماه سالجاری نیز ۶نفر از اعضای خانواده ایرانی با پراید از تهران به قیدار آمده و قصد رفتن به کردستان(بانه)را داشتند که در مسیر قیدار به بیجار در بریدگی جاده خدابنده با کمباین برخورد کرده و ۵نفر از سرنشینان جان خود را به طرز فجیعی از دست دادند که دیدن صحنه تصادف و اعضای بدن راننده و سرنشینان که با تیغه ها برخورد و جدا شده بودند دل هر انسانی را به درد آورد.

تردد خودروهای کشاورزی از جمله کمباین،تراکتور با گاو آهن و غیره بدون چراغ خطر و یا با چراغ در مسیرهای شهرستان خدابنده به خاطر فعالیت کشاورزی،کم بودن عرض جاده های ارتباطی،نبودن شانه خاکی در جاده ها،کم بودن علائم راهنمائی و رانندگی،نبود روشنائی از جمله مشکلات جاده های ارتباطی است.

واژگونی تانکر حامل مواد اشتعالزا در شهر قیدار،تصادف اتوبوس در جاده ابهر و از دست دادن تعدادی از هموطنان قصه های غمگینی دارد که جای آن این یادداشت کوتاه نیست بلکه نیازمند این است که وزارت راه و شهرسازی در خصوص تخصیص و تامین اعتبار،ارتقاء راه سلطانیه به کبوتر آنگ به آزاد راه تعجیل کند تا بیش از این شاهد از دست رفتن جان هموطنان و وارد شدن خسارت روحی و مادی نباشیم.

جاده های خدابنده با توجه به افزایش ترددها بیش از این، نیاز به همت و حمایت دولت و تلاش مردم دارد لذا باید بپذیریم آنهائی که در این جاده ها جان خود را از دست می دهند حق زندگی دارند و بخاطر همین بخود بیاییم و با تفکر و اندیشه خودمان دست به کار شویم.