وضعیت جاده های خدابنده مناسب نیست/۲۵ میلیارد تومان برای حفاظت و نگهداری راههای خدابنده نیاز است

رئیس اداره راه و شهر سازی شهرستان خدابنده با اذعان به اینکه وضعیت جاده های خدابنده مناسب نیست گفت: بایستی حداقل ۴درصد ارزش راههای موجود برای حفاظت و نگهداری راهها هزینه شود که در مورد راههای شهرستان خدابنده این میزان بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است. به گزارش اشراق۲۴،خدابنده از شهرستان های بزرگ شمالغرب کشور […]

۷۸۱۰۶۳رئیس اداره راه و شهر سازی شهرستان خدابنده با اذعان به اینکه وضعیت جاده های خدابنده مناسب نیست گفت: بایستی حداقل ۴درصد ارزش راههای موجود برای حفاظت و نگهداری راهها هزینه شود که در مورد راههای شهرستان خدابنده این میزان بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است.

به گزارش اشراق۲۴،خدابنده از شهرستان های بزرگ شمالغرب کشور و استان زنجان است و به عنوان راه مواصلاتی و جاده ترانزیت استان های کردستان،همدان،کرمانشاه،تبریز،اردبیل و قزوین به شمار می رود که متاسفانه علی رغم موقعیت استراتژیکی و جغرافیائی و باز بودن مسیر تردد،از گذشته در خصوص راهسازی و ارتقاء جاده ها توجه چندانی به آن نشده است و هر لحظه بخاطر تردد خودروهای سبک وسنگین شاهد خلق قصه دردناکی هستیم.

در طول شبانه روز،صدها خودرو سنگین از استانهای مسیر جنوب به شمال و بالعکس تردد کرده و خود را با گذر از شهر قیدار نبی(ع)به استانها و یا کشورهای دیگر می رسانند.

محمدی شهروند قیداری با اظهار گلایه از وضعیت راههای مواصلاتی شهرستان خدابنده به خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی به بخش راه شهرستان خدابنده طی سالیانی که سائر مناطق کشور شاهد توسعه راه ای خود بودند در سطح بسیار پائینی قرار دارد و  پی گیری مقتضی صورت نگرفته است.

وی افزود: جاده های خدابنده با توجه به افزایش ترددها بیش از این، نیاز به همت و حمایت دولت و تلاش مردم دارد لذا باید بپذیریم آنهائی که در این جاده ها جان خود را از دست می دهند حق زندگی دارند.

حکمت اله خدابنده لو، رئیس اداره راه و شهر سازی شهرستان خدابنده ضمن اذعان به وجود مشکلات در سطح راههای کل کشور و به صورت شدیدتر در سطح راههای شهرستان گفت: به علت گستردگی شهرستان خدابنده و عدم توجه کافی در سالهای گذشته باعث بروز این چنین مشکلات در سطح راهها و جاده ای این شهرستان شده است.

وی افزود: متاسفانه در ایران وقتی راجع به شاخص توسعه راه صحبت می‌کنیم، به این سمت می‌رویم که چقدر راه جدید می‌سازیم در صورتی که نگهداری راه‌ها اهمیت بیشتری داردو این امر شامل شهرستان خدابنده نیز می شود.

رئیس اداره راه و شهر سازی شهرستان خدابنده ادامه داد: بایستی حداقل ۴درصد ارزش راههای موجود برای حفاظت و نگهداری راهها هزینه شود که در مورد راههای شهرستان خدابنده این میزان بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است در حالی که هزینه نگهداری سالیانه اختصاصی به راهها و افزایش آن در چند سال اخیر از ۱/۵میلیارد تومان تجاوز نمی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از جاده‌‌های کشور در وضعیت بد و بسیار بد قرار دارد، گفت: متأسفانه تنها مسئولان برای ساخت جاده‌ها فشار می‌آورند اما در حال حاضر کشور نیازمند بهسازی و نوسازی جاده‌ها است.