وزارت صمت باید پیرامون نحوه واردات خودرو توضیحاتی ارائه دهد

نماینده مردم خدابنده در مجلس با انتقاد از نحوه واردات خودرو که قرار بود به تنظیم بازار منتهی شود از هیأت رئیسه مجلس خواست تا طی جلسه‌ای از مسئولان مربوط وزارت صمت بخواهد تا در این باره توضیحاتی را ارائه دهد.

به گزارش  نسیم اشراق، سید البرز حسینی در نشست علنی نوبت سوم امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، در قالب تذکر شفاهی گفت: موضوعات واردات خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نیاز است مورد توجه قرار گیرد چرا که وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بود یکسری خودرو برای تنظیم بازار وارد کند و در این راستا از مردم خواسته است که ابتدا مبلغ 500 میلیون تومان واریز کنند اما هنوز قیمت تمام شده، نوع و مدل خورو و زمان تحویل آن مشخص نیست.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع نه تنها تأثیری در وضعیت بازار داخلی خودرو ندارد بلکه می‌تواند رانت نیز ایجاد کند بنابراین لازم است حتماً مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه‌ای پیرامون نحوه رفتار خود برای واردات خودرو توضیحاتی ارائه دهند.

وی تأکید کرد: اگر قرار باشد در این زمینه به این صورت اقدام شود، نه تنها نمی‌توانیم واردات خودرو داشته باشیم بلکه ظرفیت بازار داخلی خودرو نیز به سمت گران شدن هدایت می‌شود بنابراین نیاز است این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد