وحدت حوزه و دانشگاه نیاز ضروری جامعه امروز ماست/نفوذ دشمن در دانشگاه ها جدی است/ تزریق تزکیه حوزه به دانشگاه موجب افزایش بصیرت می شود

امام جمعه قیدار در نشست مشترک اساتید و روسای حوزه و دانشگاه های شهرستان خدابنده گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نیاز ضروری جامعه امروز ماست. به گزارش اشراق۲۴،نشست مشترک اساتید و روسای حوزه و دانشگاه های شهرستان خدابنده در سالروز شهادت استاد شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور و سخنرانی حجت […]

امام جمعه قیدار در نشست مشترک اساتید و روسای حوزه و دانشگاه های شهرستان خدابنده گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نیاز ضروری جامعه امروز ماست.

dscn1496dscn1497dscn1498dscn1500dscn1501dscn1505dscn1512dscn1518

به گزارش اشراق۲۴،نشست مشترک اساتید و روسای حوزه و دانشگاه های شهرستان خدابنده در سالروز شهادت استاد شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار و حضور ائمه جمعه بخش بزینه رود و افشار،فرمانده سپاه ،روسا و اساتید حوزه علمیه امام صادق (ع) و حوزه علمیه خواهران معصومیه،دانشگاه های  آزاد اسلامی و پیام نور شهرستان خدابنده در محل دفتر امام جمعه شهر قیدار النبی (ع) برگزارشد.

حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار در این برنامه اظهار کرد: اهداف حوزه و دانشگاه در یک راستاست و مکمل و کامل‌کننده هم هستند و وحدت حوزه و دانشگاه نیاز ضروری جامعه امروز ماست.

وی خاطرنشان شد: این درست نیست که بیان شود حوزه فقط به ایمان و دانشگاه فقط به علم می پردازد زیرا بسیاری از علوم در گذشته در همین حوزه های علمیه تدریس شده و علمای بزرگی از حوزه در علومی نظیری طب، ریاضیات برخواسته اند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دانشگاه و حوزه، دو بال برای پرواز در فضای عزتمندی، استقلال، دانش و معنویت کشور هستند.

وی با اشاره به توطئه دشمن در جدایی دانشگاه و حوزه تصریح کرد: از خجسته ترین پیامدهای انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است و دشمن به دلیل اینکه اگر دانشگاه با حوزه وحدت داشته باشد، نمی تواند به توطئه های شوم خود دست یابد، به دنبال راههای جدایی این دو است.

حجت الاسلام طالبی افزود: تعامل بین حوزه و دانشگاه باعث پیشرفت علمی و فرهنگی دانشجویان و طلاب شود و وحدت بین حوزه و دانشگاه را ایجاد کند و با این عمل و با متحد شدن نخبگان حوزه و دانشگاه از آسیب دیدن جامعه جلوگیری می شود.

وی افزود: اگر تزکیه ای که در حوزه وجود دارد، در دانشگاه ها تزریق شود و از اساتید حوزه در دانشگاه استفاده کنیم شاهد افزایش بصیرت و معنویت در بین دانشجویان خواهیم بود.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به نفوذ دشمن در دانشگاه ها از طریق برخی از اساتید که تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی رانشانه گرفتند، تصریح کرد: برخی از اساتید در کشور با خط گیری از جریان نفوذ در کشور جملاتی از قبیل حکومت بدون روحانیت و معنویت را به ذهن دانشجویان فرو می کنند که با تعامل حوزه و دانشگاه از پیشرفت این نفوذ در بین دانشجویان که قشر علمی و تحصیلکرده حامعه به شمار می روند جلوگیری می کنیم.

امام جمعه قیدار مبادله اساتید بین حوزه و دانشگاه را امری مهم و اساسی دانست و خاطر نشان کرد: اگر حوزه و دانشگاه این تعامل را داشته باشند و و توانایی همدیگر را خوب بشناسند،در هر زمانی که نیاز داشته باشند از یکدیگر کمک بگیرند که به فرموده مقام معظم رهبری وحدت حوزه و دانشگاه می تواند در زمینه پژوهشی و آموزشی هم کمک های ارزنده ای داشته باشد.

وی در پایان بیان داشت: روحانیون و علمای آشنا به فضاهای دانشگاهی باید وارد دانشگاه شده و وحدت را مستحکم تر کنند.