وحدت،ضرورت اول جهان اسلام است/شهید مدرس نماد و شاخص یک نماینده انقلابی

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: هیچ موضوعى در دنیا و جهان رسانه و تبلیغات و حتى سیاست و قدرت بیشتر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: مقام و منزلت معنوی […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: هیچ موضوعى در دنیا و جهان رسانه و تبلیغات و حتى سیاست و قدرت بیشتر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست.

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: مقام و منزلت معنوی پیامبر اسلام(ص) اقیانوس‏ بی‏کرانی است که رسیدن به عمق آن برای افراد عادی ممکن نیست به مقام آن بزرگوار جز خداوند و خود آن حضرت و امامان معصوم(ع) آگاه نیست.
وی افزود: شخصیتی که در میان تمام انسان‏ها ‏بی‏نظیر است امام علی(ع) در این‏باره می‏فرماید. «ما بَرَأ اللهُ نَسَمه خَیْراً مِنْ مُحَمدٍ(ص)»خداوند موجودی برتر از محمد(ص) نیافریده است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: اول مخلوق خداوند متعال «حقیقت محمدیه» است که گاهی از آن به تجلی اول یا رحمت واسعه هم تعبیر می‏ شود و ما امت چنین پیامبر رحمتی هستیم که فرمود انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق من مبعوث شدم به رسالت تا مکارم اخلاق را تمام کنم پس امتش باید امت با اخلاق در دنیا باشند و با اخلاق خود پیامبر و دینش را معرفی کنند.
وی افزود: بشریّت در سطح جهان از نبود اخلاق رنج می برد اگر امروز متاسفانه می بینیم   جامعه و خانواده ها از معضلات و آسیب های اجتماعی مثل فساد و طلاق و اعتیاد و … رنج می برد و عذاب می کشد اگر کم کاری خیانت و دروغگوئی در جامعه هست همه به علت فاصله گرفتن از اخلاق و سبک زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: از ۱۲ ربیع تا ۱۷ ربیع به تدبیر معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل هفته وحدت نام گذاری شده است هیچ موضوعى در دنیا و جهان رسانه و تبلیغات و حتى سیاست و قدرت بیشتر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست.
وی افزود: هیچ مسئله ای امروز مهمتر از وحدت در جهان اسلام نیست وحدت  ضرورت اول جهان اسلام است و یکی از مهم ترین و بنیادی ترین دستورات پیامبر اکرم صلی الله و آله و سلم و قرآن کریم وحدت و یک پارچگی امت و پرهیز از تفرقه می باشد وحدت ضامن عزت و قوت و شوکت مسلمین است و از هدر رفتن توان امت اسلامی و شکست آن جلو گیری می کند و زمینه ساز پیروزی مسلمین است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران با تاسی به سنت پیامبر اکرم و اهل بیت طاهرین آن حضرت منادی وحدت است و به فضل الهى تشکیل تمدن عظیم اسلامى علی‏رغم میل دشمنان کینه ‏ورز امت اسلام و ملت ایران، کلید خورده است.
وی افزود: جبهه کفر و عوامل استکبار در راس آنها آمریکا و صهیونیزم بین‏المللى، وحدت  امت اسلامی را براى خود مزاحم مى‏ دانند لذا بیشترین وقت و سرمایه خود را صرف توطئه‏ ها و حیله‏ها برای شکستن وحدت امت اسلام اختصاص داده‏اند.  هیچ موضوعى در دنیا و جهان رسانه و تبلیغات و حتى سیاست و قدرت، بیشتر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست که یکی از آنها فتنه داعش بود  پس از حدود ۶ سال فتنه‏گرى به فضل الهى با صلابت و استقامت جبهه مقاومت اسلامى و ایثارگرى مجاهدان مدافع حرم مثل سردار قاسم سلیمانی به‏طور کامل جمع شد.

امام جمعه قیدار به شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس نیز اشاره کرد و گفت: فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیت‏اللّه سیدحسن مدرّس از چهره‏هاى درخشانى است که زندگى و رفتار و نیز جهت‏ گیرى‏هاى وى در عرصه سیاسى و اجتماعى مى‏تواند براى مشتاقان حق و حقیقت و شیفتگان فضایل، الگوی خوبى باشد.
وی افزود: مدرس نمونه بارزی از تجلی شجاعت و شهامت بود مانند کوهی استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست در آن ظلمت و تاریکی که بر مجلس آن عصر حاکم بود مانند خورشید درخشید.
امام جمعه قیدار ادامه داد: مدرس ابر مردی بود که بیرق مبارزه را در آن دوران خفقان به تنهائی به دوش کشید و از تنهائی نترسید و همه بیگانگان را تحقیر کرد.
وی افزود: صراحت بیان، نفوذ ناپذیری، عدالت خواهی و مخالفت با امتیاز طلبی و تبعیض از جمله ویژگی های بارز شهید مدرس بود و وی نماد و شاخص یک نماینده انقلابی است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: نمایندگان مجلس باید از صفات بر جسته شهید مدرس الگوی بگیرند و با الگو قرار دادن ایشان در استقلال خواهی ،شجاعت ،مرعوب نشدن در مقابل دشمنان و آلوده نشدن به فساد ، راه و یاد او را زنده نگه دارند.

وی افزود: نماینده‏ اى که اخلاق پاک، جیب پاک و هدف پاک و متعالى دارد، هرگز در تصویب و نظارت، دست و دلش نمى‏ لرزد و نماینده باید منافع و مصالح اسلام و ملت و کشور را بر منافع شخصی حزبی و جناحی ترجیح دهد و مایه عزت جامعه باشد و نماینده ای که حزب و جناح برای او بت باشد و مصالح نظام را فدای حزب و جناح کند صلاحیت نمایندگی ندارد.
امام جمعه قیدار به ۱۶آذر و روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: ۱۶آذر در تاریخ ایران یاد آور حماسه بزرگ استکبار ستیزی دانشجویان در کشور است که هر ساله به عنوان یکی از مقاطع حساس تاریخ انقلاب مورد توجه قرار می گیرد.
وی افزود: با مرور وقایعی که آن روز رخ داده می توان پی برد که هویت جنبش دانشجوئی به مبارزه با استکبار جهانی گره خورده است و در ۱۶ آذر بعد از کودتای ۲۸ مرداد، دانشگاهیان، دانشجویان با خروش انقلابی خود فضای خفقان شدیدی را که بر کشور حاکم بود ، شکستند و به حضور مداخله جویانه نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در تهران اعتراض کردند و سه تن به شهادت نائل آمدند. از آن پس حادثه ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت در برابر استعمار در تاریخ دانشگاه تهران و روز دانشجو معنا پیدا کرد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: شاخصه مهم جنبش دانشجوئی اصیل در کشور ما، عدالتخواهی و  استکبار و استبداد ستیزی است، هر وقت جنبش دانشجوئی از این شاخصه ها فاصله گرفته خسارات جبران ناپذیری بر کشور تحمیل کرده و هروقت به اصالت خود باز گشته  منشأ برکات عظیمی برای کشور و ملت بوده است.
وی افزود: گاهی عده ای به دنبال استفاده ابزاری  از جنبش دانشجوئی هستند تا از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با انقلاب و ارزش ها استفاده کنند. باید گفت بزرگترین خیانت را در حق دانشجو کسانی کردند که  از سیاسی شدن دانشجو ترسیدند سیاسی شدنی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب به معنای برخورداری از فهم سیاسی و شناخت انگیزه ها و ارتقای سطح بینش و تحلیل سیاسی است.
امام جمعه قیدار اضافه کرد: اگر دانشجو سیاسی نشود اهل بینش و تحلیل درست نباشد فهم سیاسی نداشته باشد ، اسیر اهداف شوم سیاست بازان و دغلکاران می شود و از او  برای شکستن خطوط قرمز نظام اسلامی استفاده می شود.
وی با بیان اینکه دشمنان به ‏دنبال تحمیل برجامى دیگر هستند افزود: دشمنان اسلام وانقلاب شکست‏هاى در طرح ها و نقشه و توطئه های خود بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پی در پی شکست خوردند به ویژه در توطئه اخیر داعش و اعلام استقلال کردستان به‏ دنبال این هستند که جمهورى اسلامى ایران را به ‏عنوان حامى تروریسم معرفی کنند و تلاش می کنند نهادهاى انقلابى مثل سپاه و جبهه مقاونت را در فهرست سازمان‏هاى تروریستى قرار دهند. چند روز گذشته یک لایحه ای تحت عنوان الحاق دولت جمهورى اسلامى ایران به کنوانسیون بین‏المللى مقابله با تأمین مالى تروریسم توسط دولت به مجلس شوراى اسلامى ارسال شد که در صورت تصویب می تواند در آینده چالش‏هاى فراوانى را علیه کشورمان به‏ وجود آورد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: کنوانسیون بین‏ المللى مقابله با تأمین مالى تروریسم، سندى است ظاهری زیبا و فرینده دارد و ظاهرا براى پیشگیرى و مقابله با تروریسم بین‏المللى از طریق قطع منابع و پشتوانه‏هاى مالى سازمان‏ها و گروه‏هاى تروریستى است.
وی افزود: اما مسئله این است که منظور غرب و آمریکا از تروریست چیست بنا به تعریف بین‏ المللى که  با فشار ابرقدرت‏هایى مانند آمریکا  از تروریست می شود سپاه جبهه مقاومت و کسانی مثل سردار قاسم سلیمانى تروزستند پس وقتی ما به این کنوانسیون بین المللی بپیوندیم یعنی خودمان سپاه و سرداران و جبهه مقاومت را تحریم کنیم یعنی خود تحریمی یعنی یک برجام دیگر و این مورد قبول ملت دلاور ایران نیست.
۹