وحدت،راهکار اساسی در برابر توطئه جدید دشمنان است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: همه مسؤولان کشور در شرایط تهدید تازه، مى‏ بایست از هرگونه سخنان و مواضع تفرقه ‏انگیز داخلى اجتناب کنند و در برابر این توطئه جدید دشمنان، وحدت نظر داشته باشند. به گزارش اشراق۲۴، حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: همه مسؤولان کشور در شرایط تهدید تازه، مى‏ بایست از هرگونه سخنان و مواضع تفرقه ‏انگیز داخلى اجتناب کنند و در برابر این توطئه جدید دشمنان، وحدت نظر داشته باشند.

به گزارش اشراق۲۴، حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به ۲۳ مهرماه مهلت اعلام نظر آمریکا در مورد برجام، افزود: آنچه در حال حاضر راهبرد اصلی جبهه استکبار به‏ ویژه آمریکا است، فشار بر جمهوری اسلامی ایران در عین حفظ برجام است.

امام جمعه قیدار گفت: استراتژی جدید آمریکا درباره ایران، تمرکز روی مهار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و هدف اصلی آمریکا این است که اروپا را در بحث تحریم سپاه با خود همراه کند.

موسوی با تاکید بر اینکه البته جمهوری اسلامی ایران قطعاً در برابر این اقدام وقیحانه و بی ‏شرمانه آمریکا،  ساکت نخواهد نشست، افزود:  این کمترین توقع مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی از نهادهای کشوری و لشکری به‏ ویژه دستگاه دیپلماسی است که متناسب با شأن انقلاب و نظام و ملت ایران در برابر زورگوئی ها و فتنه‏ ها و توطئه ‏های بیگانگان با توکل به خدا و به پشتوانه نصرت الهی ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: همه مسؤولان کشور در شرایط تهدید تازه، باید از هرگونه سخنان و مواضع تفرقه ‏انگیز داخلی اجتناب کنند و در برابر این توطئه جدید دشمنان، وحدت نظر داشته باشند با صلابت و اقتدار در مقابل زیاده خواهی های آمریکا مقابله کنند.

تقابل با سپاه هزینه‏ های سخت و سنگینی برای ارتش آمریکا خواهد داشت

امام جمعه قیدار با بیان اینکه تقابل با سپاه با توجه به قدرت نظامی و مقبولیت مردمی که سپاه در بین مردم کشورهای منطقه دارد، هزینه‏ های سخت و سنگینی برای ارتش آمریکا خواهد داشت که به هیچ عنوان آمریکایی ‏ها تاب و توان تحمل آن‏را ندارند، گفت: مهم این است که در مقابل دشمن هیچ وقت کوتاه نیایم و استراتژی ما همان استراتژی مقاومت باشد.

موسوی در ادامه به فرا رسیدن هفته انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: وقتی کودک به مدرسه، گام می گذارد دومین فضای تربیتی او شکل می گیرد. تا قبل از مدرسه مربّی کودک، تنها پدر و مادر او بودند، ولی بعد از ورود به مدرسه معلم و مدرسه نیز به حلقه مربیان او افزوده می شوند.

وی ادامه داد: زمانی که اولیا و مربیان در کار تربیت کودک با هم هماهنگ نباشند و با شیوه های تربیتی یکدیگر، آشنا نباشند آسیب جدّی به پرورش کودک وارد می سازد و او را دچار سردرگمی می کند. بر این اساس، انجمن اولیا و مربیان جهت هماهنگی این دو کانون مدرسه و خانه تشکیل شد تا در باره مسئله تربیت دانش آموزان هم سویی ایجاد شود.

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به ۲۶ مهرماه روز تربیت‏ بدنی و ورزش، گفت: ورزش در اسلام جایگاه ویژه ای دارد زیرا که موجب سلامتی جسم انسان می شود و جسم انسان هم ارتباط تنگاتنگی با روح دارد. کم تحرکی عامل اصلی بیش از یک سوم مرگ های ناشی از بیماری های قلب، سرطان و دیابت شناخته شده است بنابر این توجه به فعالیت های جسمانی و ورزش سهم بسیار مهمی در سلامتی کنترل وزن و چربی در بدن دارد و عبادت و بندگی خوب و خدمت به دیگران هم در گرو سلامتی بدن است.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از هیات های مذهبی و صدا وسیما، گفت: از تلاش ها و زحمات صادقانه و خالصانه تمامی عزاداران حسینی به‌ویژه مسئولین هیئت های مذهبی، وعاظ و سخنرانان، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به دلیل آفریدن شور و شعور حسینی و خلق حماسه ای بزرگ دیگر در بعد از ظهر تاسوعا تشکر و قدردانی می کنم.