وجود تبعیض درجامعه یکی از بزرگترین آفات انقلاب است/ انقلابی ماندن مهمتر از انقلابی بودن است

استاد دانشگاه آزاد خدابنده گفت: یکی از بزرگترین آفات انقلاب وجود تبعیض درجامعه است و وقتی ابن آفت به درون علم نفوذ کند خسارات آن جبران ناپذیرخواهد بود. مرتضی محمدی دانشجوی دوره دکترای تخصصی برق-کنترل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و استاد دانشگاه و پژوهشگر بسیجی در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق،با […]

استاد دانشگاه آزاد خدابنده گفت: یکی از بزرگترین آفات انقلاب وجود تبعیض درجامعه است و وقتی ابن آفت به درون علم نفوذ کند خسارات آن جبران ناپذیرخواهد بود.

مرتضی محمدی دانشجوی دوره دکترای تخصصی برق-کنترل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و استاد دانشگاه و پژوهشگر بسیجی در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق،با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه درباره دستاوردهای انقلاب درباره علم ومشکلات آن درجامعه اظهار کرد:خوشبختانه ایران درهمه حوزها ی اجتماعی،فرهنگی ،اقتصادی و بویژدرحوزه علم به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های مناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: دستاوردهای علمی کشور در زمینه های نانو،سلول های بنیادین، انرژی هسته ای و دیگرگروه های فنی و مهندسی پیشرفت بسیارخوبی داشته است و  بر اساس اطلاعات پایگاه ISI و اسکوپ،ایران رتبه سوم شتاب علمی دربین۲۵کشور پیشرفته جهان و با تولید۱٫۸درصد علم جهان در رتبه۱۶ام قرار دارد و این افتخار و دستاورد بزرگ انقلاب است،ولی با این همه پیشرفت علمی، مشکلاتی رامشاهده می کنیم که عوامل اصلی آن همه ی ما هستیم.

استاد دانشگاه آزاد خدابنده ادامه داد: مشکلی چون بیکاری تحصیل کردگان به کیفیت علم آسیب وارد می کند و اگر مشکلی دیگر هم به آن اضافه شود برای جامعه علمی ناخوش آیند خواهد بود.

وی افزود: یکی از بزرگترین آفات انقلاب وجود تبعیض درجامعه است و وقتی ابن آفت به درون علم نفوذ کند خسارات آن جبران ناپذیرخواهدبود،اگر در بین گروه ها و رشته های تحصیلی دانشگاه ها فقط یک گروه مطرح می شود، مسلما سایرگروه های علمی آسیب جدی خواهند دید و همچنین افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها در این بازه زمانی مشکلات دیگری را درحوزه اشتغال ایجادخواهد کرد که نتیجه آن سلب روحیه انقلابی ازجوانان خواهد بود.

این استاد دانشگاه درباره انقلاب گری ورمزهای انقلابی ماندن گفت: انقلابی ماندن مهمتر از انقلابی بودن است چرا که ورود سلایق مختلف درعرصه های سیاسی و فرهنگی موجب سردرگمی جامعه می شود و تشخیص راه درست بسیارسخت خواهد بود،اینجاست که بصیرت نقش مهمی ایفا می کند.

وی افزود: اگر تاریخ صدراسلام را بررسی کنیم مشاهده میک نیم افرادزیادی بودند که در اوایل از شخصیت های مهم اسلام بودند و بعدها بدلیل عدم بصیرت کافی به مسیر انحراف رفته اند،همبن موضوع امروزه هم صادق است.

محمدی درباره نقش بصیرت درانقلاب دامه داد: وجود برخی افراد درجامعه که فقط انقلابی نماهستند منجر به سردرگم شدن مردم می شوند و تنها در مقابل آن بصیرت مردم ،چراغ راهنمای مسیر انقلاب خواهد بود و بررسی ارزش های انقلاب اسلامی  واهداف انقلاب و همچنین اجرای باشکوه مراسمات سالروز پیروزی انقلاب و تبیین خاطرات آن روزها یکی ازمهمترین رمزهای انقلابی ماندن است.

وی افزود: بنده جامعه رابه یک خانواده تشبیه می کنم که اگر فرزندان خانواده نیازی داشته باشند حتما با یستی طرح نیاز کنند نه اینکه درداخل خانه بی نظمی ایجادکرده و به لوازم منزل خسارت وارد کنند لذا دشمن در صدد است با بزرگنمایی برخی مشکلات یک مسیر انحراف برای منافع خود ایجاد کند و از آن بهره ببرد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم دربرابر اعمال روز دشمن حساسیت نشان داده و خود را برای مقابله با توطئه های دشمن آماده کنیم چرا که ایران دربین کشورهای منطقه به یک الگوی موفق تبدیل شده است  و این ازبرکات انقلاب اسلامی است که باید قدر چنین نعمتی را بدانیم.