همسران شهدا، بارورکنندگان نهال‌ شهید/شهید محمود آبادی بسیار به فقرا کمک می کرد/بدون شناسنامه به جبهه رفت

همسر شهید اسمعیلی محمود آبادی با بیان اینکه شهید بسیار به فقرا کمک می کرد گفت: شهید علی رغم اصرار من که یک فرزند سه ماهه داشتیم بدون شناسنامه از طریق بسیج به جبهه رفت و دیگر باز نگشت.به گزارش اشراق۲۴،اگرچه عنوان شهید بر تارک تمامی ارزشها می‌درخشد اما دیدن این قله نور نباید ما […]

همسر شهید اسمعیلی محمود آبادی با بیان اینکه شهید بسیار به فقرا کمک می کرد گفت: شهید علی رغم اصرار من که یک فرزند سه ماهه داشتیم بدون شناسنامه از طریق بسیج به جبهه رفت و دیگر باز نگشت.به گزارش اشراق۲۴،اگرچه عنوان شهید بر تارک تمامی ارزشها می‌درخشد اما دیدن این قله نور نباید ما را از توجه به کسانی این نورانیت از آنها نشأت گرفته و بدون آنها و تأثیرگذاری بی‌بدیلشان، امکان به‌وجود‌آمدن چنین نورانیتی وجود نداشت، غافل کند.

اهمیت این موضوع نه صرفاً به‌عنوان جایگاه و مقام، بلکه به‌دلیل اوج نیاز جامعه دینی به چنین نورآفرینانی است که همواره با تولید نورانیت، هم خود شهید و هم جامعه‌ای را که شهید به آن تعلق دارد به اوج تعالی می‌رساند.

علی‌رغم تأثیر «مداد علما» که خط علمی و تبلیغی شهادت را ترسیم می‌کند، پرواضح است که نوعاً این تربیت در دامان مادرانی عاشورایی است که جان فرزندان جامعه اسلامی را به آبشخور تعالیم علمای مجاهد متوجه می‌سازد و نیز این همراهی همسرانی صبور است که برای سرپرست خانواده امکان پرواز به آسمان رهایی را میسر می‌سازد.

آری، مادران و همسران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی بوده و یادگاران گهرباری هستند که همواره شایسته تقدیر و سپاسگزاری‌ جامعه بوده و خواهند بود.

بی‌تردید خلوص و تلاش‌هایشان، الگویی برای نسل جوان کشورمان است و امروز خبرنگار اشراق۲۴ به همراه تعدادی از خواهران حوزه مقاومت بسیج حوزه خدیجه کبری(س)شهر قیدار با هدف تکریم و احترام به آنان به منزل شهید اسماعیل محمود آبادی رفت تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاشی کرده باشد .

“ناردانه رضائی”همسر شهید “حجت اله اسمعیلی محمود آبادی” اظهار کرد: حجت اله در ۱۰مرداد ماه سال ۱۵ در روستای محمود آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

وی افزود: حجت اله اولین فرزند خانواده بود  و بسیار مهربان و دلسوز بود و به فقرا کمک می کرد و به اطرافیان احترام بسیار می گذاشت.

همسر این شهید ادامه داد: در ۱۰فروردین سال۳۵ با هم ازدواج کردیم و حاصل این ازدواج دو فرزند پسر و سه فرزند دختر است.

وی افزود: حجت اله برای تامین معاش زندگی به شغل کشاورزی مشغول شد و در ۲۳دی ماه سال۶۳از طریق بسیج شهرستان خدابنده به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام در ۱۶بهمن همان سال در منطقه عملیاتی جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به پشت به فیض شهادت نائل آمد.

همسر این شهید در پایان سخنان خود در حالی که اشک از چشمانش جاری شده بود اضافه کرد: پیکر پاکش را در زادگاهش روستای محمود آباد به خاک سپردند.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد