همایش یاوران وقف در خدابنده برگزار می شود

رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از برگزاری همایش یاوران وقف در این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در حرم قیدار نبی(ع)برگزار می شود. حجت الاسلام محمدی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با تبریک هفته وقف اظهار کرد:وقف سنت […]

DSCN6748رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از برگزاری همایش یاوران وقف در این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در حرم قیدار نبی(ع)برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با تبریک هفته وقف اظهار کرد:وقف سنت حسنه ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق نهاده است.

وی با بیان اینکه مذاهب مختلف اسلامی برای وقف تعاریف مختلفی دارند و فقهای هر مذهب وقف را آن گونه تعریف کرده اندکه بیانگر دیدگاه آنان نسبت به مالکیت وقف باشد افزود: گروهی وقف را جایز و گروهی آن را لازم دانسته اند.

رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده افزود: به مناسبت هفته وقف برنامه های مختلفی در سطح شهرستان خدابنده برگزار می شوداست که از جمله آنها می توان به برپایی ایستگاه صلواتی،افتتاح نمایشگاه عملکرد وقف،برگزاری مراسم دعای کمیا و ندبه در حرم قیدار نبی(ع)،سخنرانی رئیس اداره اوقاف خدابنده در پیش از خطبه های نماز جمعه،برگزاری چندین نشست صنفی مختلف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و ائمه جماعات اشاره کرد.

وی ادامه داد: نوشتن انشاء توسط دانش آموزان در مدارس،غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای سجاس،برگزاری همایش یاوران وقف با حضور حجت الاسلام نیکنام مدیر کل اوقاف استان زنجان در حرم قیدار نبی(ع)،تجلیل از اصحاب وقف،واقفان خیر اندیش،هیئت امنا و خادمین مساجد و امامزادگان،برندگان مسابقات قرآن و فعالان قرآنی،مربیان طرح حفظ، و مستاجرین خوش حساب از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته وقف در شهرستان خدابنده است.

محمدی اضافه کرد: در طول این هفته،پروژه های شماره1و2 پیامبر اعظم(ص) و قرآن و عترت نیز افتتاح می شود و همچنین مراسم افتتاح بقاع متبرکه مانند بقعه امامزاده مریم(س)شهر کرسف و سید ابراهیم در روستای آقاجری از دیگر اقدامات این هفته است.