همایش وقف و حوزه های علمیه در خدابنده برگزار می شود/تشریح برنامه های هفته وقف در خدابنده

رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: همایش وقف و حوزه های علمیه با حضور ائمه جمعه و جماعات،اساتید حوزه علمیه با سخنرانی مدیر کل اوقاف و امام جمعه قیدار در دفتر امام جمعه این شهر برگزار می شود. حجت الاسلام محمدی رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در گفت و گو […]

رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: همایش وقف و حوزه های علمیه با حضور ائمه جمعه و جماعات،اساتید حوزه علمیه با سخنرانی مدیر کل اوقاف و امام جمعه قیدار در دفتر امام جمعه این شهر برگزار می شود.
dscn6748-600x450

حجت الاسلام محمدی رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ در آستانه هفته وقف اظهار کرد:وقف سنت حسنه ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق نهاده است.

وی با بیان اینکه مذاهب مختلف اسلامی برای وقف تعاریف مختلفی دارند و فقهای هر مذهب وقف را آن گونه تعریف کرده اندکه بیانگر دیدگاه آنان نسبت به مالکیت وقف باشد افزود: گروهی وقف را جایز و گروهی آن را لازم دانسته اند.

رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده ادامه داد: به مناسبت هفته وقف برنامه های مختلفی در سطح شهرستان خدابنده برگزار می شوداست که از جمله آنها می توان به برپایی ایستگاه صلواتی،افتتاح نمایشگاه عملکرد وقف با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در حرم قیدار نبی(ع)،برگزاری مراسم دعای کمیل و ندبه در حرم قیدار نبی(ع)،سخنرانی رئیس اداره اوقاف خدابنده در پیش از خطبه های نماز جمعه اشاره کرد.

وی افزود: مراسم زیارت رسول و عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر و امام حسن مجتبی(ع)در حرم قیدار نبی(ع)،برگزاری محفل انس با قرآن با حضور فعالان عرصه قرآنی و موسسات قرآنی در بقعه قیدار نبی(ع)،برگزاری مراسم عزاداری در بقاع متبرکه به مناسبت شهادت امام رضا(ع) نیز انجام خواهد شد.

محمدی ادامه داد: همایش وقف و حوزه های علمیه با حضور ائمه جمعه و جماعات،اساتید حوزه علمیه با سخنرانی مدیر کل اوقاف و امام جمعه قیدار در دفتر امام جمعه این شهر برگزار می شود.

وی افزود: اجرای نیت واقفان خیر اندیش در روستاها با حضور پزشکان در رابطه با بهداشت و درمان مردم،برگزاری همایش خانواده های کارکنان اداره اوقاف با سخنرانی رئیس این اداره درباره اهمیت خدمت در حفظ و احیای موقوفات و بقاع متبرکه،افتتاح دار القرآن شهر زرین رود توسط واقف خیر اندیش به نام پیرسراندی( وی هم زمین راوقف کرده است و هم کار ساخت این دارالقرآن را انجام داده است)و برگزاری همایش تجلیل از مربیان قرآنی،فعالان عرصه قرآن،خادمین و هیئت امنا بقاع متبرکه و واقفین خیر اندیش در حرم مطهر قیدار نبی(ع)از دیگر برنامه ها در هفته وقف در خدابنده است.

محمدی در پایان سخنان خود اضافه کرد: تاکنون قریب به ۵۰۰ زمین موقوفه در شهرستان خدابنده شامل مسجد، امام‌زاده و بقاع متبرکه وقف شده است و از آنجایی که وقف صدقه‌ای است که بعد از وفات یک فرد انجام می‌شود، اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان همه تلاش خود را می‌کند تا همت ویژه‌ای را برای تبلیغ و اشاعه این تکلیف دینی داشته باشد.