سنت اعتکاف به برکت پیروزى انقلاب اسلامى،احیا شد/همایش معتکفین خدابنده برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده در همایش معتکفین خواهر این شهرستان که در حوزه مقاومت بسیج خدیجه کبری(س)شهر قیدار برگزار شد گفت: یکى از سنت‏هاى حسنه و مستحبات اسلامى که پس ازپیروزى انقلاب اسلامى احیا شد، سنت مبارک اعتکاف است. به گزارش اشراق24،امروز همایش معتکفین خواهر شهرستان خدابنده در حوزه مقاومت بسیج خدیجه کبری(س)شهر قیدار […]

DSCN6462DSCN6454DSCN6450DSCN6435DSCN6445 DSCN6434رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده در همایش معتکفین خواهر این شهرستان که در حوزه مقاومت بسیج خدیجه کبری(س)شهر قیدار برگزار شد گفت: یکى از سنت‏هاى حسنه و مستحبات اسلامى که پس ازپیروزى انقلاب اسلامى احیا شد، سنت مبارک اعتکاف است.

به گزارش اشراق24،امروز همایش معتکفین خواهر شهرستان خدابنده در حوزه مقاومت بسیج خدیجه کبری(س)شهر قیدار برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر بیگدلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده در این همایش اظهار کرد: ماه رجب دارای فضایل بسیاری است و ائمه اطهار(ع) نیز به استغفار، روزه و اعتکاف در آن که از فضیلت خاصی برخوردار است، تاکید کرده اند.

وی با اشاره به نقش اعتکاف در سازندگی روح و کنترل ناهنجاری های اجتماعی، بیان داشت: از مهمترین اثرات اعتکاف تربیت و تهذیب نفس است که نتیجه آن اخلاق فردی و اجتماعی انسان است و سه روز در مسجد ماندن و معتکف شدن در راستای مقابله با شیطان درون و برون است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده با اشاره به آثار و برکات ذکر خدا در آرامش روح و اخلاق فردی و اجتماعی فرد، ادامه داد: یکی از جلوه های زیبای ارتباط با خدا و اساسی ترین راه سلوک ذکر است که آثاری از جمله یاد خدا نسبت به بنده، روشنی دل، آرامش قلب، ترس ازخدا، بخشش گناهان، زدودن غم و اندوه و نجات از غفلت دارد که درخلوت اعتکاف میسر است.

این مسئول گفت: یکى از سنت‏هاى حسنه و مستحبات اسلامى که پس ازپیروزى انقلاب اسلامى احیا شد، سنت مبارک اعتکاف است.

وی عنوان داشت: این سنت، در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانى طرفداران و عاملانى داشته و در بلاد اسلامى به طور عموم و شهرهاى شیعه و مراکز حوزوى بطور خاص مورد توجه بوده است.

حجت‌الاسلام بیگدلو ابراز داشت: این عبادت که قبل از پیروزى انقلاب اسلامى حالت فراگیر و عمومى نداشت، در چند سال اخیر در میان جمع کثیرى از صالحان و نیکان و خواهران و برادران دینى از اقشار گوناگون اجتماعى بویژه دانشجویان و طلاب، متداول شده و مساجد بسیارى از شهرهاى ایران و جهان اسلام پذیراى مهمانان خدا در ایام البیض ماه پر برکت رجب است.

وی افزود: اشتغال انسان به کار و زندگى و مسئولیت‏هاى اجتماعى،گاهى موجب غفلت مىیشود و توجه به کار انسان را گاه از توجه به هدف باز می‏دارد.

این مسئول در ادامه سخنان خود مسائل مهم درباره اعتکاف و همچنین وظایف معتکفین را بیان کرد و سپس گلمحمدی مداح اهل بیت و عصمت و طهارت به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع)به مولودی خوانی پرداخت و حاضران را به فیض رسانید.