هدف منافقین کور دل ایجاد خشونت مزمن در کشور است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: سرنخ خشونت و نا آرامى ها به خارج از کشور مى‏ رسد و هدف منافقین کور دل ایجاد خشونت مزمن در کشور است. به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مردم آذربایجان […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: سرنخ خشونت و نا آرامى ها به خارج از کشور مى‏ رسد و هدف منافقین کور دل ایجاد خشونت مزمن در کشور است.

به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مردم آذربایجان شرقى در هفته گذشته، بیانات بسیار مهم و حیاتی ایراد فرمودند که نیازمند تحلیل و دقت نظر است و ایشان در این دیدار مسائل بسیار مهم انقلاب و مسائل روز را مطرح ساختند که برای حفظ و بقاء و ادامه انقلاب ضروری و حیاتی است که در صورت عدم توجه و عدم رعایت آن ها خسارت جبران ناپذیری بر انقلاب وارد می شود.
وی افزود: یکی از مباحث مهمی که در این دیدار مقام معظم رهبری به آن پرداختند تداوم انقلاب اسلامى بود فرمودند تداوم انقلاب را مى توان از زنده بودن شعارهاى آن و اعتقاد عمومى مردم به آرمان‏هاى آن و نیز از حضور مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن تماشایى سال جارى پى برد.

امام جمعه قیدار به حادثه تلخ خیابان پاسدارن اشاره کرد و گفت: در شب شهادت بانوى دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها عده ای از عوامل فریب‏خورده و تندرو فرقه دراویش گنابادى در ادامه تجمعات خود در خیابان پاسداران در عملى خباثت‏ آمیز و داعشی با حمله به نیروهاى تأمین‏کننده امنیت، سه تن از دلاورمردان سبزپوش و حافظان نظم و امنیت نیروى انتظامى و دو نفر از بسیجیان جان بر کف را به شهادت رساندند و به برخى از اموال عمومى و مردم خساراتى وارد کردند.
وی افزود: ماجراى زمانى آغاز شد که پلیس کلانترى ۱۰۲ در انجام وظیفه قانونی و سازمانی خود درخیابان پاسداران تهران دو سارق خودرو۲۰۶ به اتهام سرقت و با شکایت شاکى خصوصى را دستگیر می کند و پس از بازداشت سارقان، جمعى از اراذل و اوباش دراویش در مقابل کلانترى تجمع کنند و به مسؤولان کلانترى نیم ساعت ضرب الاجل تعیین می کنند تا سارقها آزاد شوند و إلّا مى‏ریزند بیرون بعد از این ضرب الاجل، وحشى‏گرى و عربده‏کشى تعدادى از اراذل و اوباش با سلاح سرد و کوکتل مولوتف شروع مى‏شود، و باعث آسیب رساندن به اموال عمومى، تعرض به مردم و… و هم‏چنین منجر به شهادت رساندن تعدادى از حافظان امنیت مى‏ شود.
امام جمعه قیدار ادامه داد: در این حادثه تلخ قبل از هر چیز باید از همه نیروهاى نظامى و انتظامى مظلوم و مقتدر تشکر و قدردانی نمود که با وجود عربده‏ کشى این عده و توسل آن‏ها به سلاح سرد و کوکتل مولوتف، با خویشتن‏دارى براى حفظ جان مردم تلاش کردند و اغتشاشات را مدیریت کردند.

وی افزود: برای اثبات خویشتن داری همین بس که، حافظان امنیت حداقل ۵ شهید داده‏اند اما از مهاجمان حتى یک نفر کشته نشده است، اگر این اتفاق در آمریکا که ادعای حقوق بشریش گوش فلک را کر کرده است مى‏ افتاد، به جاى ۳۰۰ نفر بازداشت حتماً ۳۰۰ نفر کشته به ‏جاى مى‏گذاشت، اما روش نیروى انتظامى پیشگیرى و مداراست.
امام جمعه قیدار ادامه داد: آنچه از جمع‏ بندى‏ این حادثه تلخ به دست می آید این است که قطعاً سرنخ این خشونت و ناآرامى به خارج از کشور مى‏ رسد، لذا خبرهاى در دست هست که اخیراً مصطفى آزمایش سخنگوى دراویش گنابادى و از نزدیکان قطب فرقه که در فرانسه زندگى مى‏ کند، جلساتى را با برخى از سران منافقین خصوصاً مریم رجوى داشته است.

وی افزود:در یکى از این جلسات علاوه بر آزمایش، نماینده فرقه ضاله بهاییت نیز حضور داشته و مقرر شده است براى فشار بیشتر بر جمهورى اسلامى، جلسات منظمى بین آن‏ها برگزار شود، هدف دشمنان و منافقین کور دل ایجاد خشونت پى‏درپى و مزمن در کشور است و هدفشان این بود که اغتشاش و ایجاد ناامنى به جاهای دیگر به کشانند است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: اراذل و اوباش از حلم و صبورى نظام و نیروهاى نظامى و امنیتى سوء‏استفاده م ى‏کنند کاسه صبر ملت به سر آمده است بیش از حد، رأفت و مدارا نسبت به اغتشاشگران داعشی‏مسلک صورت مى‏گیرد نیروهاى انتظامى و بسیجى در صحنه اغتشاشات متحمل خسارت ها شدند و با خویشتن داری و رأفت، حجت را بر همگان تمام کردند تا جایى براى سوءاستفاده بدخواهان و دشمنان باقى نماند و لذا حرف دل همه آحاد مردم این است مدارا دیگر به سقف خود رسیده است و باید با قاطعیت و بدون هیچ ملاحظه‏اى با عوامل اصلى آن برخورد گردد و در چارچوب قوانین کشور باید جانیان خیابان پاسداران به اشد مجازات برسند.
وی افزود: از وزارت اطلاعات از قوه قضائیه و مجلس و دولیت می خواهیم با جدیت تمام این مسأله را پیگیرى کنند.
امام جمعه قیدار به روز  امور تربیتى و تربیت اسلامى در‏ ۸ اسفندماه نیز اشاره کرد و گفت: انسان، عصاره همه موجودات عالم است و انبیا آمده ‏اند این عصاره را تربیت کنند تا یک موجود الهى شود تنها راهِ تربیت و تعلیم، برنامه ای است که از ناحیه مربى همه عالم، رب‏العالمین آمده است
امام جمعه قیدار ادامه داد:انسان از اول با فطرت پاک و خدائی به دنیا آمده، این تربیت‏ها است که آن را شکوفا مى‏کنند و یا جلوى شکوفایى مى‏گیرندو همه گرفتاریهاى ما؛ از بى‏اهمیتى به تربیت‏ است اگر انسان تربیت شود، همه مسائل حل است، با اصلاح او، عالم اصلاح مى‏شود و با فساد او، عالم به فساد کشیده مى‏ شود.
وی به ۹ اسفند تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان به فرمان امام خمینى(ره)در سال۱۳۵۷ نیز اشاره کرد و گفت: جانبازان ذخیره های دوران دفاع مقدس هستند که عزیزترین و بهترین سرمایه خود را در راه اسلام و دفاع از ارزش های الهی هزینه کردند و بخشی از وجود خود را در این راه تقدیم کردند لذا جانبازان بزرگترین پشتوانه انقلاب هستند و امروز سر بلندی نظام و عزت جمهوری اسلامی مدیون ایثار و از جان گذشتگی شهداء و جانبازان است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: زندگی جانبازان سراسر فداکاری و ایثاراست و در این زندگی همسران جانبازان با عشق در کنار همسران جانبازشان زندگی می‌کنند و سختی زندگی جانبازان را نمی توان توصیف کرد و اکثر سختی ها هم بر دوش همسرانشان است. لذا فداکاری همسران جانبازان کمتر از ایثار و فداکاری رزمندگان نیست.
وی افزود: حفظ و پاسداشت ارزشهای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت امروز اهمیت ویژه ای دارد که جانبازان به عنوان شاهدان زنده آن دوران می توانند انتقال دهنده آن فرهنگ به نسل سوم انقلاب باشند.