نگاه غلط به فرهنگ به عنوان مقوله ای هزینه ‌بر باید تغییر یابد/ فضای مجازی یکی از ابزارهای مهم قدرت نرم است

دبیر “ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز” معاونت علمی ریاست‌ جمهوری تاکید کرد: نگاه غلط به فرهنگ به‌ عنوان مقوله‌ ای هزینه ‌بر باید تغییر یابد، چرا که حوزه فرهنگ می‌ تواند صاحب اقتصادی پویا و درآمد بالا باشد. به گزارش اشراق24،سیدمحمدحسین سجادی‌نیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار کرد: وابستگی جدی […]

1447910646دبیر “ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز” معاونت علمی ریاست‌ جمهوری تاکید کرد: نگاه غلط به فرهنگ به‌ عنوان مقوله‌ ای هزینه ‌بر باید تغییر یابد، چرا که حوزه فرهنگ می‌ تواند صاحب اقتصادی پویا و درآمد بالا باشد.

به گزارش اشراق24،سیدمحمدحسین سجادی‌نیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار کرد: وابستگی جدی به منابع نفتی، منابع زیرزمینی و خام ‌فروشی یکی از معضلات جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه باید از منابع عظیم کشور از جمله فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی بهره مند شد، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش ‌بنیان می‌ تواند با تکیه به ظرفیت های جوانان دانشگاهی ثروت ملی مطلوبی برای کشور محسوب شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تکیه به ظرفیت های نفتی و زیرزمینی موجب عقب‌ ماندگی کشورها می ‌شود،افزود: دارای هر کشوری بیش از نفت و گاز، توانمندی و دانش نیروی انسانی است.

وی با اشاره به برنامه های معاونت علمی رئیس جمهوری در استفاده از ظرفیت های فارغ الاتحصیلان دانشگاهی و نگاه ویژه به برنامه های علمی از جمله طرح های دانش بنیان ادامه داد: کاهش فاصله تولید علم و تولید فنآوری از مه ترین دغدغه های این معاونت است.

دبیر “ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز” معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اشاره به کسب رتبه هفتم جهانی در حوزه نانو گفت:اما متاسفانه در تبدیل علم به فنآوری، جایگاه مطلوبی نداریم.

سجادی ‌نیری با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های جوانان دانشگاهی به جای توجه به منابع زیرزمینی گفت: اگر به نیروهای جوان متخصص توجه بیشتری می کردیم، در حال حاضر فرصت ‌های بیشتری در اختیار داشتیم.

وی در خصوص نگاه هزینه بر به فرهنگ نیز اذعان داشت: نگاه غلط به فرهنگ به‌ عنوان مقوله ‌ای هزینه ‌بر باید تغییر یابد.

این مسئول  بر ضرورت توجه به  توسعه صنایع فرهنگی تاکید کرد و گفت: در این زمینه اقدامات مهمی باید انجام شود تا از ظرفیت های نیروهای متخصص جوان در این زمینه استفاده بیشتری شود.

دبیر “ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز” معاونت علمی ریاست‌ جمهوری با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی استان زنجان در زمینه برنامه های فرهنگی ادامه داد: این سازمان با تکیه بر توانمندی ‌ها و فرصت ‌ها و با نگاه جامع استانی در حوزه کارآفرینی می تواند به عنوان الگویی برای کشور تبدیل شود.

سجادی ‌نیری فضای مجازی را به‌ عنوان یکی از ابزارهای مهم قدرت نرم در دنیای امروز برشمرد و گفت: در فناوری نرم هم عملا از فناوری سخت فاصله گرفته می شود چرا که دارای ارزش‌ افزوده بیشتری برای کشورها است.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی شرکت‌ های دانش‌ بنیان در صورتی که نتوانند در سطح بازار موفقیتی کسب کند در طول فرآیند زمانی محکوم به شکست خواهند بود،افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری به حوزه تجاری‌ سازی فناوری اهمیت ویژه ای قائل است و در این زمینه نیز موفقیت های مطلوبی از سوی طرح های دانش بنیان کسب شده است.

منبع: موج رسا