نهمین گروه بزرگ جهادگران سلامت به خدابنده اعزام شدند

نهمین گروه بزرگ جهادگران سلامت با حضور ۴۰ پزشک، دندانپزشک متخصص، فوق تخصص، عمومی، روانشناس بالینی، مددکار اجتماعی و کادر درمانی و دهمین اردوی جهادی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان با حضور ۱۰۰ دانشجو از روز چهارشنبه برای خدمات رسانی به روستاهای محروم خدابنده اعزام شدند و تا هفتم شهریور […]

نهمین گروه بزرگ جهادگران سلامت با حضور ۴۰ پزشک، دندانپزشک متخصص، فوق تخصص، عمومی، روانشناس بالینی، مددکار اجتماعی و کادر درمانی و دهمین اردوی جهادی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان با حضور ۱۰۰ دانشجو از روز چهارشنبه برای خدمات رسانی به روستاهای محروم خدابنده اعزام شدند و تا هفتم شهریور در این مناطق مستقر خواهند بود.

به گزارش نسیم اشراق مسئول هماهنگی و اعزام گروه های جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان افزود: جهادگران سلامت طی مدت زمان استقرار در این مناطق، بیماران نیازمند خدمات پزشکی و دندانپزشکی را از طریق بهورزان و دهیاران شناسایی و بر اساس برنامه تنظیم شده طی هفته به مرکز جامع سلامت گوییجه ییلاق معرفی خواهند کرد.
دکتر مصطفی محمدی افزود: برخی از پزشکان متخصص در خانه های بهداشت روستایی هم مستقر خواهند شد و علاوه بر آن با حضور چهار روانشناس در ۶ روستا کارگاه مشاوره گروهی و مشاوره حضوری را برگزار خواهند کرد.
وی اضافه کرد: حضور مسئولان شهرستان و استان در روستاها برای پیگیری و حل مشکلات مردم هم در این برنامه گنجانده شده است.
محمدی افزود: جهادگران سلامت با سفر به نقاط محروم استان، داوطلبانه خدمات رایگان ارائه می کنند که این مهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.
جانشین معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان هدف از اجرای این برنامه را ایجاد اعتماد بین مردم و فعالان حوزه سلامت، توجه جدی جامعه پزشکی و فعالان حوزه سلامت نسبت به ارائه خدمات ویژه به بیماران در مناطق محرم عنوان کرد.
وی یادآوری کرد: یکی از اهداف مهم گروه های جهادگران سلامت توسعه رویکردهای فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی در مناطق محروم است.
پیش از این نیز گروه های جهاد سلامت این استان برای ارائه خدمات داوطلبانه و رایگان در سه بازه زمانی به ماهنشان، خدابنده، ایجرود و در نهایت به طارم سفر کرده بودند.
طبق برنامه ریزی انجام شده این اکیپ در روستای گوگجه ییلاق و ۶ روستای مجاور آن خدمات ارائه می کنند.