نماز جمعه،خنثي كننده توطئه ها و تفرقه افكني های دشمنان است

امام جمعه قیدار در سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، درباره اهمیت نماز جمعه گفت:نماز جمعه،خنثي كننده توطئه ها و تفرقه افكني های دشمنان است. به گزارش اشراق آنلاین،حجت الاسلام طالبی امروز به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب به خبرنگار اشراق آنلاین اظهار کرد:اولین نماز […]

DSC06318امام جمعه قیدار در سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، درباره اهمیت نماز جمعه گفت:نماز جمعه،خنثي كننده توطئه ها و تفرقه افكني های دشمنان است.

به گزارش اشراق آنلاین،حجت الاسلام طالبی امروز به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب به خبرنگار اشراق آنلاین اظهار کرد:اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب به امامت آیت الله طالقانی شخصیتی که به تعبير حضرت امام زبان گويايي چون ابوذر داشت،برگزار شد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه معنویت و مقاومت و گسترش دهنده تقوا و روح دینی در مردم است افزود: نماز جمعه همایش وحدت و یک پارچگی امت اسلامی است و هر هفته اقتدار و عظمت مسلمین را به رخ دشمن می کشد و در حقیقت ماز جمعه، مظهر شكوه، عظمت و خنثي كننده توطئه ها و تفرقه افكني های دشمنان است.

 امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه نماز جمعه كلاس تربيت،توجه به خدا و پيوند مخلوق با خالق است تصریح کرد:نماز جمعه محل اجتماع خوبان‏ امت، صحنه نمايش قدرت، عزت، و عظمت‏ مسلمين، مايه ياس و نااميدي دشمنان و ميدان دفاع از ارزشهاست و همچنین مركز بصيرت و آگاهي و شجاعت و نصيحت و امر به معروف و نهي از منكر و تولي و تبري است که در فتنه‏ هاي گذشته و در زمان‏هايي كه نياز به بصيرت فوق ‏العاده بوده است، نماز جمعه يكي از بهترين مناديان بصيرت و تقوا بوده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) که فرمود: كسي كه سه جمعه پشت سر هم نماز جمعه را ترك كند خداوند بر دل او مهر مي زند خاط نشان کرد:نماز جمعه صف جدايي حاضران در صحنه از بي‏ تفاوتان و تحفه الهي به مردم شريف ايران،که منشا بركات فراوان خداوند بزرگ بر بندگان صالح است،لذا اسلام براى نمازجمعه،اهميت زیادی قائل است و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد و از قول پيامبر خدا(ص) نقل شده كه فرمود:هر كس كه ايمان دارد،در روز جمعه نبايد نمازجمعه را فراموش كند.

امام جمعه قیدار در پایان سخنان خود از اولین امام جمعه قیدار حضرت آیت الله سید یعقوب موسوی که یکی از علمای ربانی بود و اولین نماز جمعه را در شهر قیدار اقامه کرد نیز یادی کرد و برای وی علو درجات را مسئلت کرد.