نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است/آل سعود ضمن پذیرش مسئولیت باید عذرخواهی هم بکند

رزمنده دوران دفاع مقدس خرمشهری در یادواره شهدای کرسف خدابنده با تاکید بر رفتار نادرست دولت عربستان در قبال ایرانیان حادثه دیده در منا گفت: مدیریت حج سال جاری در عربستان درست نبوده است و آل سعود ضمن پذیرش مسئولیت باید عذرخواهی هم بکند. سکینه حورسی در  حاشیه یادواره شهدای شهر کرسف شهرستان خدابنده در […]

DSCN9591DSCN9592sرزمنده دوران دفاع مقدس خرمشهری در یادواره شهدای کرسف خدابنده با تاکید بر رفتار نادرست دولت عربستان در قبال ایرانیان حادثه دیده در منا گفت: مدیریت حج سال جاری در عربستان درست نبوده است و آل سعود ضمن پذیرش مسئولیت باید عذرخواهی هم بکند.

سکینه حورسی در  حاشیه یادواره شهدای شهر کرسف شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با اشاره به نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: زنان کشورمان در دفاع مقدس نقش ویژه‌ای ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر زنان ایرانی از رزمندگان اسلام پشتیبانی نمی‌کردند قطعاً پیروز میدان نمی‌شدیم، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس قهرمان واقعی زنان ایرانی هستند که فرزندانی پرتوان تربیت کردند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است، افزود: نقش رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با اجرای برنامه‌های مختلف تا حدی تبیین می‌شود، اما به نقش زنان کمتر پرداخته شده است.

حورسی ادامه داد: امروز نقش رزمندگان اسلام را کسی نمی‌تواند به خوبی نوشته و یا هیچ نقاشی نمی‌تواند آن را به تصویر کشیده و به خوبی تبیین کند و در دوران هشت سال دفاع مقدس مادران با عشق و ایثار فرزندان خود را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند و آنها در بدرقه‌های خود صحنه‌های زیبایی خلق کردند که باید گفته و نوشته شود.

این زن خرمشهری با بیان اینکه زنان و کودکان در دوران‌ هشت سال دفاع مقدس از لحاظ مادی و معنوی به رزمندگان اسلام کمک می‌کردند، تصریح کرد: رزمندگان اسلام از همه توان و ظرفیتشان‌ برای مبارزه با دشمن استفاده کردند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت شکست‌ناپذیر است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از روحیه ایثار و شهادت می‌ترسند و در حال حاضر دشمنان با به راه انداختن جنگ نرم ایمان و اعتقاد جوانان را هدف قرار داده‌اند.

 مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهر خرمشهر با اشاره به اینکه مردم کشورمان شهیدپرور بوده و همواره وحدت و همدلی خود را حفظ کرده‌اند، افزود: دشمن همواره در تلاش بوده روحیه ایثار و فداکاری را در بین ملت ایران کم‌رنگ کرده و نفاق در بین مردم کشورمان ایجاد کند.

حورسی با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت راهنمایی‌ها و هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری و به برکت وجود فرماندهان و جوانان شهید پرور با اقتدار در مقابل دشمنان ایستاده است ادامه داد: پیروزی در جنگ تحمیلی هشت ساله مرهون صبر و مقاومت اقشار مختلف جامعه در کشورمان بوده است و از حساب اجر و ثواب صابرین فقط خداوند آگاه است.

وی با تأکید بر وجود اتحاد و همدلی بین آحاد جامعه و بین دولت و ملت، گفت: امروزه تبعیت از ولایت و مقام معظم رهبری برای همه یک تکلیف بوده و دشمن همواره از اتحاد و وحدت بین دولت و ملت در کشورمان هراس داشته است.

حورسی با اشاره به حادثه منا نیز اظهار کرد: این حادثه بسیار عمیق و دردناک است و به نظر می‌رسد دولت عربستان در این حادثه بسیار کم‌کاری کرده است.

وی با ضعیف توصیف کردن عملکرد دولت عربستان به‌‌هنگام و بعد از وقوع حادثه منا تصریح کرد: با توجه با تجربیات موجود در حادثه منا، امکان پیشگیری از وقوع این حادثه هم وجود داشته است.

رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر لزوم پیگیری جدی عاقبت حادثه‌دیدگان منا افزود: به نظر می‌رسد آل‌سعود برخورد عاقلانه با دولت ایران در قبال حادثه منا ندارد.

وی با اجتناب از پاسخگویی در مورد نحوه عملکرد مدیران ارشد کشوری در مورد حادثه منا از جمله تاخیر در تعیین تکلیف حجاج مفقود شده، ابراز امیدواری کرد: هر گونه اقدامی در این مورد منطبق با تدبیر و منتج به نتیجه مثبت برای زائران باشد.

حورسی با تاکید بر رفتار نادرست دولت عربستان در قبال ایرانیان حادثه دیده در منا گفت: مدیریت حج سال جاری در عربستان درست نبوده است و آل سعود ضمن پذیرش مسئولیت باید عذرخواهی هم بکند.