نصب نرم‌افزار‌های امنیتی روی سیستم در راستای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از نصب نرم‌افزار‌های امنیتی روی سیستم در راستای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی خبر داد.به گزارش اشراق آنلاین،جواد شعبان‌پور امروز با تاکید بر رعایت نکات امنیتی در اینترنت اظهار داشت: خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای دارند. وی با بیان اینکه اطلاعات شخصی […]

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از نصب نرم‌افزار‌های امنیتی روی سیستم در راستای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی خبر داد.13920420000067_PhotoAبه گزارش اشراق آنلاین،جواد شعبان‌پور امروز با تاکید بر رعایت نکات امنیتی در اینترنت اظهار داشت: خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای دارند.
وی با بیان اینکه اطلاعات شخصی هر فرد به عنوان یک دارائی مهم و با ارزش برای وی محسوب می‌شود، تصریح کرد: افراد نیازمند ارائه راهکارهای حفاظتی و امنیتی لازم برای نگهداری از اطلاعات خود هستند.
سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه همزمان با توسعه و کاربردپذیری رایانه و سیستم‌های رایانه‌ای،جرایم رایانه‌ای هم به وجود آمده‌اند، افزود: اگرچه دامنه و حوزه وقوع جرم در هر حوزه با توجه به ویژگی‌ها و وسعت کاربرد و استفاده متفاوت است.
شعبان پور ادامه داد: گسترش جرایم رایانه‌ای در دنیا، به ویژه در کشور‌هایی که بیشترین استفاده‌کنندگان رایانه و اینترنت در دنیا محسوب می‌شوند باعث شد تا تمامی کامپیوتر‌ها از کامپیوتر‌های موجود در منازل تا کامپیوتر‌های موجود در سازمان‌ها و موسسات بزرگ در معرض آسیب و تهدیدات امنیتی قرار گیرند.
وی با اشاره به فرا مرزی بودن به عنوان یکی از ویژگی‌های فضای سایبری خاطرنشان کرد: اطلاعات به عنوان یک دارائی مهم و با ارزش برای هر فرد به حساب می‌آید و در نتیجه نیازمند ارائه راهکارهای حفاظتی و امنیتی لازم برای نگهداری آنها هستیم.
سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان دقت در محل قراردادن کامپیوتر در خانه، کارکردن تیمی برای مشخص کردن محدودیت‌ها، نصب نرم‌افزار‌های امنیتی روی سیستم، استفاده از ابزارهای کنترلی و نظارتی والدین، انتخاب کلمه عبور قوی و … را از جمله از راهکار‌هایی در راستای حفظ امنیت خانواده‌ها در جلوگیری از تهدیدات سایبری توصیه کرد.