20 درصد آب خدابنده هدر می رود/نشست خبری ابفای خدابنده برگزار شد+تصویر

مدیر امور آبفای خدابنده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال هدر رفت آب در شهرستان  خدابنده از 40 درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرده است که کار بزرگی بود و برای جلوگیری از هدر رفت آب سالانه ادرصد و در شهر قیدار 3 الی4درصد کار انجام شده است و از سال 88،4هزار […]

20160626_10534820160626_103046DSCN6821DSCN6817 مدیر امور آبفای خدابنده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال هدر رفت آب در شهرستان  خدابنده از 40 درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرده است که کار بزرگی بود و برای جلوگیری از هدر رفت آب سالانه ادرصد و در شهر قیدار 3 الی4درصد کار انجام شده است و از سال 88،4هزار انشعاب در این شهرستان اضافه شده است و با کنترل مصرف و کم کردن هدر رفت آب می توان آب مشترکین را تامین کرد.به گزارش اشراق24 به مناسبت هفته صرفه جوئی در مصرف آب نشست خبری با اصحاب رسانه با شعار آب،رسانه و مدیریت مصرف در اداره آبفای شهرستان خدابنده برگزار شد.

سید جواد موسوی مدیر امور آبفای خدابنده در این نشست خبری اظهار کرد: امور آب و فاضلاب شهری شهرستان خدابنده در شهرهای قیدار،زرین رود،گرماب،سجاس،کرسف،نوربهار و سهرورد که مجموعا هفت شهر با مرکز شهرستان است فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در کل استان زنجان 21 شهر آبرسانی شده است که هفت شهر یعنی یک سوم  آن متعلق به شهرستان خدابنده است افزود: آب شهر قیدار از 4 حلقه چاه تامین می شود و جدیدا نیز یک حلقه چاه در شرف حفاری و انجام آزمایشات فنی قرار دارد که به عنوان رزرو برای این شهر تجهیز خواهد شد.

مدیر امور آبفای خدابنده ادامه داد: در شهرهاس سجاس سه حلقه،گرماب دو حلقه، زرین رود دو حلقه،نوربهار دو حلقه،سهرورد دو حلقه و کرسف یک حلقه چاه دستی که بالای چشمه این شهر است وجود دارد که کار تامین آب این شهر را انجام می دهد.

موسوی افزود: مطالعه ژئو فیزیک برای شهرهای کرسف و سهرورد انجام شده است و در نظر داریم برای رفع مشکل کمبود آب در آنجا یک چاه بین این دو شهرحفر کنیم .

وی ادامه داد: تامین آب، کار ذاتی و اصلی اداره آب و فاضلاب شهری است و توزیع آن که سخت تر نیز است در حاشیه کارهای امور آبفای خدابنده قرار می گیرد و در مجموع فعالیت های این اداره مظلوم واقع می شود چون مربوط به زیر زمین و در خاک است.

این مسئول اضافه کرد: امسال هدر رفت آب در شهرستان  خدابنده از 40 درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرده است که کار بزرگی بود و برای جلوگیری از هدر رفت آب سالانه ادرصد و در شهر قیدار 3 الی4درصد کار انجام شده است و از سال 88،4هزار انشعاب در این شهرستان اضافه شده است و با کنترل مصرف و کم کردن هدر رفت آب می توان آب مشترکین را تامین کرد.

وی با بیان اینکه فعلا مشکل کمبود آب نداریم افزود: مردم به صورت شبانه روزی می توانند با سامانه 122که مپرا نام دارد تماس بگیرند و اعلام شکستگی کنند و در کمترین زمان ممکن پیمانکاران مشکل آنها را حل می کنند و با راه اندازی این سامانه،رفع حادثه در کمترین زمان ممکن می شود.

موسوی ادامه داد: در سال  94 با مشارکت شهرداری بخاطر تعویض جداول و مشترکین، 7 کیلومتر از انشعابات تعویض و استاندار شدو در راستای صیانت از حقوق شهروندی مردم می توانند به سایت اداره آبفای زنجان مراجعه کنند  و نسبت به پیگیری و یا سوابق قبض خود این کار را در منزل انجام دهند.

وی در راستای مدیریت بهینه مصرف ، توزیع عادلانه و تعدیل فشار شبکه آب ، شبکه آب واقع در میدان معلم از لاین غربی به شرقی متصل شد .

موسوی افزود : با توجه به افزایش ساخت و ساز در ضلع شمالی میدان معلم با افت فشار شبکه آب علی الخصوص در فصول گرم سال در آن منطقه مواجه بودیم که با اتصال لاین غربی به شرقی در میدان معلم , تعدیل فشار شبکه آب نیز جبران شد.

مدیر امور آبفای شهرستان خدابنده در ادامه به اعتبار هزینه اجرای این عملیات اشاره کرد و افزود : از منابع داخلی شرکت با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیون ریال با تلاش۱۰۰ نفر ساعت عملیاتی شده است .

شایان ذکر است که شهر قیدار در جنوب غربی شهر زنجان واقع شده است و دارای ۱۰۶۰۰ رشته انشعاب آب است و در پایان این نشست از اصحاب رسانه تجلیل شد.