نخستین وقف در شهرستان خدابنده به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از ثبت نخستین وقف در شهرستان خدابنده خبر داد. به گزارش اشراق آنلاین،حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و آغاز بهار فاطمی اظهار کرد: از روزهای پایانی سال گذشته تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در بقاع متبرکه خدابنده آغاز شده […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از ثبت نخستین وقف در شهرستان خدابنده خبر داد.13921206000738_PhotoA

به گزارش اشراق آنلاین،حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و آغاز بهار فاطمی اظهار کرد: از روزهای پایانی سال گذشته تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در بقاع متبرکه خدابنده آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف خدابنده در قالب طرح آرامش بهاری برنامه‌های ویژه‌ای را در جوار بقاع متبرکه و آستان امامزادگان شهرستان اجرایی می‌کند، تصریح کرد: این طرح در جوار بقاع شاخص شهرستان در حال اجرا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه اجرای طرح آرامش بهاری تا 15 فروردین ماه در شهرستان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود، ارائه مشاوره در زمینه وقف است.

وی با تاکید بر اینکه امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده غرفه ویژه وقف در جوار آستان تعدادی از امامزادگان شهرستان دایر شده است، گفت: در این غرفه نسبت به تبیین وقف و آثار و نتایج مثبت انجام عمل وقف در جامعه اقدام می‌شود.

محمدی با اشاره به تاثیر مثبت برپایی این غرفه اضافه کرد: در همین راستا یکی از واقفان خیراندیش شهرستان به نام باب‌الله سلیمانی قطعه زمینی را به مساحت 600 متر مربع در خدابنده وقف کرد.

وی با بیان اینکه قطعه زمین اعلام شده به منظور ساخت حسینیه وقف شده است، افزود: در اسرع وقت نسبت به اجرای نیات واقف خیراندیش و ساخت حسینیه اقدام خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 500 موقوفه در شهرستان خدابنده وجود دارد، تصریح کرد: این موقوفات شامل موقوفات منفعتی و انتفاعی است.

وی با بیان اینکه در راستای تبیین دستاوردهای وقفی شهرستان خدابنده در جوار آستان برخی از امامزادگان نمایشگاهی از دستاوردهای وقف نیز دایر شده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای وقفی شهرستان خدابنده طی 37 سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با تاکید بر اینکه بیشترین موقوفات از نظر ارزش ریالی در خدابنده قرار دارد، افزود: یکی از شاخص‌های بارز این شهرستان وجود شهر موقوفه است.

وی همچنین یکی دیگر از بزرگترین موقوفات شهرستان خدابنده را بقعه قیدار نبی (ع) اعلام کرد و گفت: این بقعه دارای بیش از 10 هزار رقبه است که همین امر موجب شهرت بیش از پیش این مکان مقدس شده است.

محمدی با بیان اینکه پیکر مطهر 62 امامزاده در شهرستان خدابنده مدفون است، اظهار کرد: اداره اوقاف به منظور تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و استفاده از ظرفیت آنها اقدامات مطلوبی انجام داده و خوشبختانه بسیاری از بقاع این شهرستان به قطب گردشگری مذهبی در استان تبدیل شده‌اند.