نباید از موضوع حقوق‌های نجومی به آسانی عبور کرد/ حاکمیت ننگین عربستان،توطئه بزرگی است

امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید از موضوع حقوق‌های نجومی به آسانی عبور کرد. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام بیگدلی امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه با تبریک هفته بانکداری اسلامی اظهار کرد: در اسلام برای همه […]

امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید از موضوع حقوق‌های نجومی به آسانی عبور کرد.tytuy

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام بیگدلی امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه با تبریک هفته بانکداری اسلامی اظهار کرد: در اسلام برای همه عرصه‌ها  از جمله در حوزه بانکداری اسلامی دستورالعمل‌هایی وجود دارد.

وی افزود: روز دهم شهریور روز بانکداری اسلامی است و این هفته را به عنوان هفته بانکداری اسلامی نام‌گذاری کرده‌اند.

امام جمعه موقت قیدار اضافه کرد: ربا یکی از موضوعاتی است که در اسلام نسبت به پرهیز از آن دستوراتی توسط پیامبر و ائمه اطهار داده شده است.

بیگدلی بیان کرد: ربا به اندازه در اسلام بر عدم توسل به آن تاکید شده و پیامبر آن را بدتر از زنا دانسته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور هنوز با بانکداری اسلامی و بدون ربا فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: باید دولت و بانک مرکزی نسبت به اجرای بانکداری بدون ربا دغدغه بیشتری داشته باشند.

بیگدلی گفت: باید دید که در کشور روی بانکداری بدون ربا کار شده و آیا اصولا بانکداری بدون ربا محقق شده که جواب آن خیر است و در کشور نظریه‌های متفاوتی در زمینه بانکداری وجود دارد که راه حل اصلی و معقولانه می‌گوید که باید بانکداری ما بر پایه اسلام و به عنوان بانکداری بدون ربا باشد.

بیگدلی گفت: نقش مردم در بانکداری اسلامی بسیار مهم است و تا مردم نخواهند بانکداری اسلامی محقق نمی‌شود و  دولت باید با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف بانکداری بدون ربا را در کشور عملیاتی کرده و فرهنگ‌سازی کند.

وی با عنوان اینکه اما اکنون چنین عزمی در کشور از سوی دولت و بانک مرکزی چندان به چشم نمی‌خورد با بیان اینکه در حال حاضر در کشور حدود ۳۰۰ میلیون حساب بانکی وجود دارد به اهمیت بانکداری در کشور اشاره کرد و چنین توضیح داد: به ازای هر نفر در کشور چهار حساب بانکی وجود دارد که باید بانکداری بدون ربا را سرلوحه همه فعالیت‌های بانکی در کشور کنیم.

بیگدلی با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی، اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید از موضوع حقوق‌های نجومی به آسانی عبور کرد.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، اعتماد مردم و جوانان ضربه فراوانی به علت حقوق‌های نجومی ضربه فراوانی خورده است، این موضوع کمی نیست. وقتی اعتماد مردم سلب شود یعنی ما مردم را از دست می‌دهیم در حالی که مردم سرمایه این نظام هستند، مردم و جوانان این حقوق‌های نجومی را با حقوق‌های خود مقایسه می‌کنند. براساس چه معیار و امتیازی و به دلیل انجام کدام کار ویژه این حقوق‌های بالا به آنان پرداخت شده است، این سوالات اساسی است که باید پاسخ داده شود. البته مقام معظم رهبری هم در این زمینه تذکر دادند.

امام جمعه موقت قیداردر بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: در موارد به جا و لازم قوه قضاییه نیز باید ورود و با متخلفان برخورد کند چون موضوع ساده نیست، از دولت محترم تشکر می‌‌کنم که وارد موضوع شد و گام مهمی در این زمینه برداشته است مخصوصا بیانی که رئیس‌جمهور محترم دارد که نباید ذی‌نفعان در تعیین حقوق‌ها و درآمدهای خودشان عامل و دخیل باشند، نباید ذی‌نفع خودش برای خود حقوق تعیین کند. معلوم است که دراین شرایط چه اتفاقی می‌افتد، آنان حقوق‌های کلانی برای خودشان تعیین می‌کنند.

بیگدلی تاکید کرد: سطحی برای دریافتی‌های مدیران دولتی تعیین شد که اقدام مناسبی بود، البته باید تمامی دریافتی‌ها و درآمدها بیش از آن سطح تعیین شده نباشد. گاهی متاسفانه مطرح می‌شود که آقایانی که این حقوق‌های نجومی را دریافت کردند طبق قانون بوده است، بنده از این موضوع در تعجبم؛ اگر واقعا این حقوق‌ها قانونی بوده و آنان اقدام غیرقانونی انجام ندادند چرا مسئولان مربوطه از مردم عذرخواهی می‌کنند؟ کاری که قانونی انجام شده نیازی به عذرخواهی ندارد.

وی اضافه کرد: فردی حقوق ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومانی هر ماه دریافت می‌کند از طرفی یک کارگر ساعت‌ها کار می‌کند و هر ماه حقوق یک یا دو میلیون تومانی دریافت می‌کند؛ کجای این عدالت و انصاف است؟ اگر این آقایان می‌دانستند که نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف مستقر است چرا این حقوق‌های نجومی را دریافت کردند و اگر هم نمی‌دانستند که شایستگی مسئولیت در نظام اسلامی را ندارند، فردی که نمی‌داند پایه نظام اسلامی بر عدل استوار شده، لیاقت مسئولیت در این نظام اسلامی را ندارد.

امام جمعه موقت قیدارخاطرنشان کرد: باید پرسید آیا اگر براساس آیین‌نامه‌ای که مغفول مانده، پول کلانی را مقابل این مدیران دولتی گذاشتند، آنان باید آن پول را این گونه تصاحب کنند؟ خود را مستحق این دریافت‌های کلان بدانند؟ بنده این مدیران را به تقوای الهی توصیه می‌ کنم، انسانیت، دین، شرف و کرامت انسانی خود را با مطاعی فانی و دنیوی نابود نکنید، حیف است.

وی با اشاره به مناسک حج و ماه ذی‌الحجه، گفت: آل‌سعود که امال مزدور آمریکا هستند مگر می‌گذارند مسلمین از حج بهره‌مند شوند؟ مگر اجازه می‌دهند یک روشنگری به وجود آید؟ مگر می‌گذارند آزادانه حجاج ابراز برائت، انزجار و تنفر از دشمن شماره اول‌شان که آمریکاست، داشته باشند.

بیگدلی تاکید کرد: مگر آل‌سعود اجازه می‌دهند حجاج توطئه‌های دشمنان را بشناسند؟ یکی از بالاترین توطئه‌ها همین حاکمیت ننگینی است که در عربستان وجود دارد و این حاکمیت ننگین اجازه نمی‌دهد مسلمین از امنیت کنار خانه خداوند بهره‌مند شوند، امنیتی که قرآن آن را تصریح کرده است. ان‌شاءالله خداوند نظام سفاک و قتال حاکم بر عربستان را نابود کند که به جای ایجاد امنیت برای حجاج، میهمانان خداوند را می‌کشد.

امام جمعه موقت قیدار با اشاره به حادثه خونین منا، گفت: حادثه دلخراش و ننگین منا را هیچ گاه فراموش نکرده و نخواهیم کرد، این حادثه بسیار غم‌انگیز و دلخراش و جانکاه بود، این چنین با میهمانان خداوند برخورد کردند و آنان را در منا و در کنار خانه خدا کشتند، صاحب‌نظران می‌گویند اگر بالای سر این حجاج آب پاشیده می‌شد، عده زیادی از آنان زنده می‌ماندند اما آنان این کار را هم انجام ندادند و جنایت را در منا به حد اعلاء رساندند، از خداوند می‌خواهیم این نظام سفاک و قتال آل‌سعود را هرچه سریع‌تر نابود گرداند.