نابودی جمهوری اسلامی،هدف بلند مدت دشمن /نهضت تنباکو،نماد اقتدار مرجعیت شیعی است

 امام جمعه قیدار در جمع پرسنل عقیدتی سیاسی امادگاه های شمال غرب کشور گفت: هدف بلند مدت دشمن نابودی جمهوری اسلامی ایران است و هدف میان مدت دشمن صدمه به اقتصاد و معیشت مردم و هدف کوتاه مدت دشمن در این مقطع حساس بر هم زدن امنیت و ایجاد آشوب و فتنه است.به گزارش اشراق۲۴،،حجت […]

 امام جمعه قیدار در جمع پرسنل عقیدتی سیاسی امادگاه های شمال غرب کشور گفت: هدف بلند مدت دشمن نابودی جمهوری اسلامی ایران است و هدف میان مدت دشمن صدمه به اقتصاد و معیشت مردم و هدف کوتاه مدت دشمن در این مقطع حساس بر هم زدن امنیت و ایجاد آشوب و فتنه است.DSC03598DSC03599DSC03592به گزارش اشراق۲۴،،حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهر قیدار در جمع پرسنل عقیدتی سیاسی آمادگاه های شمال غرب کشور که حجت الاسلام محمدی ریاست عقیدتی سیاسی آمادگاه استان زنجان نیز حضور داشت به سخنرانی پرداخت.

وی اهداف دشمن به اهداف بلند مدت و میان مدت و کوتاه مدت تقسیم کرد و گفت: هدف بلند مدت دشمن نابودی جمهوری اسلامی ایران است و هدف میان مدت دشمن صدمه به اقتصاد و معیشت مردم و هدف کوتاه مدت دشمن در این مقطع حساس بر هم زدن امنیت و ایجاد آشوب و فتنه است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مسئله ی امنیت و آرامش در انتخابات بسیار مهم است و کاندیداها مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و در مسیر طراحی ناتمام دشمن قرار نگیرند، زیرا اگر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعاً با سیلی سختی مواجه خواهد شد و اگر کسی بخواهد علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً با عکس العمل سخت روبرو خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت اله میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: یکی از خصلت های ذاتی شیعه از ابتدا تا کنون مقاومت و قیام در برابر دیکتاتوری و ظلم است که در تمامی تاریخ شیعه به چشم می خورد و علما و مراجع پرچمدار این مبارزات هستند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نهضت تنباکو در تاریخ کشور ما یک نقطه روشن و سرآغاز تحولات مبارک و نماد اقتدار مرجعیت معظم شیعی است که زمینه را برای حضور روحانیت شیعه به شکلی عملی در عرصه سیاست فراهم کرد.

 وی افزود: مرحوم میرزای شیرازی شخصیتی است که توانست جرقه پیوند دین و سیاست را به صورت عملی در جامعه ایران بزند و نور امید را برای تشکیل حکومت اسلامی با مدیریت فقها در دل ها زنده کند، آیت الله میرزای شیرازی وقتی دید ایران به واسطه قرارداد ننگین تنباکو در اسارت قرار گرفته آن فتوای تاریخی خود را داد و انقلاب آفرید فقط یک سطرنوشت:«الیوم استعمال تنباکو بایّ نحو کان در حکم محاربه با امام زمان است»

امام جمعه قیدار ادامه داد: قدرت یک سطر پیرمردی که در یکی از دهات عراق بود آن چنان بود که همه قوای خارج و داخل نتوانست استقامت کند.

وی افزود: در روند شکل ‏گیرى و پیروزى این نهضت، منزلت روحانیت و اهمیت جایگاه مرجعیت، در مبارزه با نظام استعمارى آشکار شد و پیوند مردم و مرجعیت، قیامى عمیق و وسیع را به وجود آورد. عظمت این نهضت، آن‏ قدر زیاد بود که حتى مورخان منورالفکر و روحانیت‏ ستیزى مانند احمد کسروى و آخوندزاده، نتوانسته ‏اند در برابر آن سکوت کنند و این قیام را مقدمه نهضت مشروطیت دانسته‏ اند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در این قیام براى نخستین‏ بار موقعیت برتر مرجعیت شیعه در برابر سلطنت شاه قاجار آشکار شد و پس از پیروزى نهضت، شیخ فضل ‏الله نورى به دیدار میرزاى شیرازى به سامرا رفت تا از صدور این حکم کوبنده تقدیر کند، اما با تأثر شدید میرزاى بزرگ مواجه می شود آن بزرگوار به شیخ فضل‏ الله نورى فرموده بود؛ “از این پس دشمنان اسلام قوت مرجعیت و روحانیت را خواهند شناخت و علیه همین نقطه قوت توطئه خواهند کرد”.