موافقت مشروط دولت با گزارش مجلس در مورد لایحه افزایش حقوق / اعتراض میرکاظمی به اعمال تغییرات در لایحه

رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد گزارش مجلس پیرامون لایحه افزایش حقوق گفت: سقف افزایش حقوق رو به هیچ عنوان افزایش ندهید،متاسفانه گزارش کمیسیون ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان سقف لایحه دولت را افزایش می دهد. به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه- ۲۴ […]

رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد گزارش مجلس پیرامون لایحه افزایش حقوق گفت: سقف افزایش حقوق رو به هیچ عنوان افزایش ندهید،متاسفانه گزارش کمیسیون ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان سقف لایحه دولت را افزایش می دهد.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه- ۲۴ مهر- مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

محمدیاری در مخالفت: افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان متناسب با هزینه‌های زندگی مردم نیست

در ابتدای این جلسه حسن محمد یاری در مخالفت با این لایحه گفت:این لایحه خوبی است و دارای امتیازاتی در کمک عائله بندی ، ایثارگران و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از نقاط قوت این لایحه است، اما ضریب ریالی مذکور در این لایحه با توجه به شاخص هزینه زندگی باید در لایحه بودجه سالیانه پیش بینی و در مجلس مصوب شود متاسفانه در ابتدای سال این شاخص و ضرایب توسط دولت لحاظ نشد.

نماینده مردم تالش بیان داشت: اگر قرار است متناسب سازی انجام شود و شاخص های هزینه واقعی زندگی مردم لحاظ شود این اعداد و ارقام متناسب نیست.

وی افزود: افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان متناسب با هزینه‌های زندگی مردم نیست این اعداد و ارقام بایداصلاح شود تا بتواند مطالبات اقشار آسیب پذیر را در مورد هزینه‌های زندگی آنها تامین کند.

آزادی خواه در موافقت: افزایش حقوق برای همه اقشار جامعه است

در ادامه احدآزادی خواه نماینده مردم ملایر در موافقت با این لایحه گفت: آنچه که مردم امروز از آن گلایه‌مند هستند از فقر نیست بلکه از فرق است. به عبارتی مردم از تفاوت، دوگانگی و تبعیض ناراحت هستند و این لایحه به لطف خدا با این تفاوت و دوگانگی مبارزه خواهد کرد و راه حل منطقی و عادلانه برای همه اقشار جامعه پیشنهاد کرده است.

وی افزود: نخستین بند این لایحه این است که چرا فقط برای کارمندان حقوق اضافه می شود، در حالی که چنین نیست و برای همه اقشار و طبقات مختلف جامعه افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: معلمان طرح مهر آفرین، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، بازنشستگان کشوری و لشکری، مشمولان صندوق های مختلف بازنشستگی، ایثارگران و جانبازان، کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، مشولان نظام هماهنگ پرداخت، قضات، اعضای هیات علمی، نخبگان در این لایحه دیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حق عائله‌مندی همه گروه‌ها افزایش خواهد یافت و مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش حقوق خواهد داشت و کمک معیشت جانبازان ۲۵ درصد و زیر ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

لارگانی در موافقت: اقشار مختلف حقوق بگیر از تبعیض در پرداخت گلایه دارند

سید ناصر موسوی لارگانی در موافقت با لایحه دولت گفت: طبق بند پ قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف بوده است افزایش حقوق کارکنان را نسبت به تورم سالانه انجام دهد و در بودجه سنواتی به رغم اینکه نیمه اول سال جاری حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را داشتیم، ولی شاهد افزایش ۱۰ درصد حقوق کارکنان بودیم تا قدرت خرید مردم به ویژه کارکنان دولت کاهش یابد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: بسیاری از مردم از تبعیض‌ها در دستگاه‌های مختلف گلایه مند هستند. به عنوان مثال یک فردی با مدرک کارشناسی ارشد در یک دستگاه با فردی دیگر با همان مدرک در دستگاه دیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: در این لایحه به خانواده ایثارگران و جانبازان هم توجه شده که جای قدردانی دارد. البته لایحه ممکن است جامع و کامل نباشد. اما از آنجا که قرار است در بودجه سالیانه ارقامی در نظر گرفته شود قابل قبول است و امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه پیشنهاداتی برای بهبود حقوق اقشار مختلف ارائه شود تا مشکلات آنان حل شود.

موافقت مشروط دولت با گزارش مجلس در مورد لایحه افزایش حقوق 

در ادامه مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص گزارش کمیسیون برنامه بودجه پیرامون این لایحه گفت: سقف افزایش حقوق رو به هیچ عنوان افزایش ندهید گزارش کمیسیون ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیون تومان سقف لایحه دولت را افزایش می دهد. در صورت حذف این بار مالی با گزارش مجلس موافق هستیم.

ادامه دارد..