مهمترین برنامه دشمن در دانشگاه‌ها، هویت‌زدایی و آرمان‌زدایی است

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) هویت‌زدایی و آرمان‌زدایی را دو برنامه دشمن در دانشگاهها دانست و گفت: از آنجا که این انقلاب، نقطه شروع انقلاب حضرت حجت (عج) است، نباید از آرمان‌ها چشم پوشی کنیم. به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر در […]

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) هویت‌زدایی و آرمان‌زدایی را دو برنامه دشمن در دانشگاهها دانست و گفت: از آنجا که این انقلاب، نقطه شروع انقلاب حضرت حجت (عج) است، نباید از آرمان‌ها چشم پوشی کنیم.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهی این دانشگاه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را هویت بخشی به دانشگاه‌ها، مراکز علمی و ملت ایران گفت: رسیدن به این نوع جامعه، که آرمان بلند انقلاب اسلامی است، با ایجاد تمدن نوین اسلامی به دست می‌آید. جامعه‌ای که علم، ثروت، عزت، اقتدار، مقابله با نظام سلطه و دفاع از حقوق مستضعفین در آن به تصویر کشیده شده باشد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) به ایفای نقش دانشگاه جامع امام حسین (ع) در تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت، گفت: باید فرامین و مطالبه امامین انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها، که همان رخداد تحول علمی و تعالی معنوی برای رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی است، اجرایی شود.

سرتیپ حسنی‌آهنگر افزود: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، قلب تپنده تمدن نوین اسلامی است و برای رسیدن ملت ایران به چله دوم انقلاب، نیازمند یک نقشه راه است که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، همان نقشه جهانی شدن این انقلاب به شمار می‌آید و اولین توصیه مقام معظم رهبری، در این بیانیه، موضوع علم و پژوهش است که باز در اینجا نقش دانشگاه‌ها، مرکز علمی و حوزه‌های علمیه، پررنگ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر تمدنی قرار باشد ایجاد شود، نیاز به دو کار واجب یعنی تربیت سرمایه انسانی و انسان‌های تمدنی و تولید فکر، دانش و فناوری دارد که بتواند ما را در حل نظام مسائل انقلاب اسلامی کمک کند. لذا دانشگاه تراز اسلام می‌تواند انسان‌هایی را تربیت کند که مدیران و مسئولین اداره کننده جامعه باشند و هم دانشمندان ترازی تربیت کند که بتوانند تولید فکر و نظریه‌پردازی کنند، و فناوری‌های نرم و سخت را به وجود بیاورند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) عنوان کرد: ما باید ابتدا موانعی که دشمن بر سر راه ما قرار می‌دهد، را احصاء کنیم و قرارگاه‌های دشمن برای ایجاد این موانع را بشناسیم و برنامه‌هایشان را بدانیم و برای رفع و دفع آنها، برنامه‌ریزی کنیم و این آسیب‌ها را ما از اول انقلاب داشته‌ایم و موانع متعددی را از جمله، کودتای نقاب، هشت سال دفاع مقدس، قائله کوی دانشگاه، فتنه سال ۸۸، اغتشاشات ۹۸ و اغتشاشات اخیر را پشت سر گذاشته‌ایم و شهدای زیادی را از جمله ۱۷ هزار شهید ترور، تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

سرتیپ حسنی‌آهنگر ادامه داد: اینها همه، موانعی بوده که قرارگاه دشمن برنامه‌ریزی کرده تا ایران قوی و نمونه جامعه تمدنی و تمدن ساز و پرچمدار جبهه حق، شکل نگیرد. ولی هر وقت ما این موانع را از سر راه برداشتیم، علاوه بر اینکه آمادگی لازم را بدست آوردیم، قدرتمندتر شده و نقاط ضعف مان را هم بیشتر متوجه شده‌ایم.

وی درخصوص اغتشاشات اخیر نیز که دشمن با جنگ ترکیبی، همه جانبه و هوشمند آغاز کرد، اظهار داشت: با این حال که دشمن با کمک همه رسانه‌ها، سرمایه‌دارها و صهیونیست‌های دنیا، با کمک مرتجعین و معاندین منطقه و پیاده نظام‌های داخلی، وارد صحنه شده، به حول و قوه الهی بر این نقشه دشمن نیز فائق خواهیم شد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: از آنجا که آرمان و هدف ما بزرگ و ارزشمند است، باید آمادگی لازم را همواره برای مقابله با توطئه و فتنه‌های دشمن داشته باشیم و بدانیم مهمترین برنامه دشمن در دانشگاه‌ها، دو چیز است. نخست هویت زدایی و کم رنگ کردن هویت انقلاب اسلامی و دوم آرمان‌زدایی است و از آنجا که این انقلاب، نقطه شروع انقلاب حضرت حجت (عج) است، نباید از آرمان‌ها چشم پوشی کنیم.