منفعت‌طلبی آمریکا و متحدانش، علت اصلی درگیری میان عربستان و یمن

نماینده مردم خدابنده منفعت‌طلبی آمریکا و متحدانش را علت اصلی درگیری میان عربستان و یمن دانست و اظهار داشت: کشورهایی که از آل سعود در راستای حمله به یمن حمایت می‌کنند، از ضعف نظامی این کشور اطلاع دارند. به گزارش نسیم اشراق احمد بیگدلی نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی منفعت‌طلبی آمریکا و […]

نماینده مردم خدابنده منفعت‌طلبی آمریکا و متحدانش را علت اصلی درگیری میان عربستان و یمن دانست و اظهار داشت: کشورهایی که از آل سعود در راستای حمله به یمن حمایت می‌کنند، از ضعف نظامی این کشور اطلاع دارند.

به گزارش نسیم اشراق احمد بیگدلی نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی منفعت‌طلبی آمریکا و متحدانش را علت اصلی درگیری میان عربستان و یمن دانست و اظهار داشت: کشورهایی که از آل سعود در راستای حمله به یمن حمایت می‌کنند، از ضعف نظامی این کشور اطلاع دارند؛ لذا با فروش تسلیحات جنگی به عربستان از طرفی منافع خودشان را تامین و از طرف دیگر حملات این کشور به یمن را طراحی می‌کنند.

وی دلگرمی آل‌ سعود به پشتیبانی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به سراب تشبیه کرد و افزود: آمریکایی‌ها به‌هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند، آن‌ها تا زمانی که پای منافع‌شان در میان باشد از عربستان حمایت می‌کنند.

بیگدلی ایجاد درگیری میان کشورهای منطقه و فروش تسلیحات جنگی به طرفین جنگ را از بارزترین سیاست‌های نخ‌نمای آمریکایی‌ها دانست و تصریح کرد: نفع کشورهای غربی با فروش سلاح تامین می‌شود، به همین دلیل آن‌ها با آرامش و برقراری صلح و امنیت در منطقه بیگانه هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان علت اصلی حملات اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه را ریشه در شکست گروه‌های تروریستی در منطقه و ناکام ماندن اهداف تجاوزگران غرب عنوان کرد و گفت: با اقدام سه کشور اروپایی اراده جبهه مقاومت در جهت مبارزه با دشمنان و بدخواهان اسلام بیش از گشته شده است./