مغفول ماندن جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه/ شناختن روش های تبلیغی موثر در واجب فراموش شده ضروری است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده گفت: مر به معروف و نهی از منکر هنوز جایگاه خودش را در جامعه ما پیدا نکرده است و مغفول مانده است. حجت الاسلام شاهسوندی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر هنوز […]

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده گفت: مر به معروف و نهی از منکر هنوز جایگاه خودش را در جامعه ما پیدا نکرده است و مغفول مانده است.
DSCN3887

حجت الاسلام شاهسوندی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر هنوز جایگاه خودش را در جامعه ما پیدا نکرده است  و مغفول مانده است.

وی افزود: جامعه ما ارزشی است و علت مشخص نشدن جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در آن ندیدن آثار این واجب فراموش شده در جامعه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا می شد باید واجابات الهی در آن اقامه می شد یا اهتمام به انجام آن صورت می گرفت.

وی افزود: محقق شدن عدالت اجتماعی،مستحکم شدن امنیت اجتماعی و نازل شدن خیرات و برکات از دیگر آثار محقق شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام شاهسوندی اضافه کرد: راههای کسب روزی حلال باید در کشور پیگیری شود،متاسفانه در حال حاضر رشوه،کم فروشی و گران فروشی در کسب مردم دیده می شود و این امر نیز از مصادیق اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی افزود: باید برای اجرایی شدن این واجب فراموش شده در جامعه سطح بینش اجتماعی افراد را  نسبت به این موضوع افزایش دهیم و این امر طبق فرموده خداوند وظیفه حکومت اسلامی است .

حجت الاسلام شاهسوندی ادامه داد: آیات فراوانی در قرآن کریم مانند ۱۰۴ و ۱۱۰سوره آل عمران به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده است که باید مردم آن را به صورت دائمی انجام دهند.

وی با بیان اینکه امت پیغمبر به دلیل اجرا کردن امر به معروف و نهی از منکر،بهترین امت ها هستند افزود: رعایت موازین شرعی و اخلاقی در امر و نهی ضرورت دارد زیرا که طبق فرمان خداوند معروف باید به صورت معروف انجام گیرد و در برخی موارد نهی کردن از منکرها باعث تنفر مردم نسبت به مسائل شرعی می شود لذا امران به معروف و ناهیان از منکر باید حسن خلق و صعه صدر داشته باشند.

حجت الاسلام شاهسوندی اضافه کرد: شناختن شیوه و روش های تبلیغی موثر در امر به معروف و نهی از منکر بسیار اهمیت دارد و یادگیری آن در تاثیر گذاری این فریضه واجب حیاتی است.

وی افزود: اسلام دین سخت گیری نیست اتفاقا بسیار راحت و سهل است و عدم آگاهی از آن موجب سختی می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ادامه داد: شیوه های مستقیم و غیر مستقیم تبلیغی برای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و تاکید دین بر شیوه غیر مستقیم است.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع)که می فرمایند:”مردم را به غیر از زبان خودشان یعنی عمل تان به دین دعوت کنید”تصریح کرد: روش شخصیت دادن به افراد در این زمینه بسیار موثر است چون که در بعضی از مواقع خود شخص مشکلی ندارد بلکه عمل وی مناسب نیست لذا در ابتدا باید خوبی های آن شخص بازگو شود و سپس نسبت به عملش انتقاد کنیم زیرا این کار باعث جلب اعتماد می شود.

حجت الاسلام شاهسوندی در پایان سخنان خود عنوان کرد: شیوه تشویق و اهداء جایزه نیز در اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر مطلوب است و کارهای خوب افراد را با تشویق ترویج دهیم.