مشکل گمرکی عجیب؛ بحران جدید نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا!

تیم فوتبال نساجی مازندران در آستانه نخستین تجربه آسیایی خود با یک بحران عجیب و البته دردسرساز مواجه شده است.

به گزارش نسیم اشراق؛ تیم فوتبال نساجی مازندران به عنوان نماینده فوتبال باشگاهی ایران در فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا در حالی در گروه D مسابقات و در نخستین گام به مصاف تیم فوتبال بمبئی‌سیتی هند خواهد رفت که یک مشکل عجیب گریبان‌گیر شاگردان سیدمهدی رحمتی شده است.

نساجی‌چی‌ها که هفته آینده می‌بایست در ورزشگاه باوالدی هندوستان در نخستین تجربه آسیایی خود به جدال تیم میزبان بروند، هنوز توپ‌های مخصوص تمرین و مسابقه همچنین کاورهای بازیکنان ذخیره تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را نگرفته‌اند؛ چرا که این محموله‌ها در گمرک ایران گیر کرده و فعلاً اجازه ترخیص پیدا نکرده است!

شاگردان رحمتی در حالی با این مشکل پیش‌پاافتاده و عجیب مواجه هستند که در همین گروه D، تیم فوتبال الهلال عربستان‌سعودی با دو جین ستاره مانند یاسین بونو، میتروویچ، نیمار جونیور، کالیدو کولیبالی و روبن نوس هم حضور دارد و رقیب اصلی ببرهای مازندرانی در راه صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاست.

بیش‌تر بخوانید؛
لیگ قهرمانان آسیا| اعلام ورزشگاه‌های نمایندگان ایران برابر عربستانی ها/ رونالدو و نیمار در آزادی، بنزما در نقش جهان

رقبای تیم‌های ایرانی از هفته اول شهریور تجهیزات مربوط به بازی‌های لیگ قهرمانان را در اختیار دارند اما نساجی هنوز به توپ‌های رسمی مسابقات دست پیدا نکرده و از قرار معلوم، تلاش‌های فدراسیون فوتبال هم برای ترخیص ضروری ترین اقلام اولیه تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

بی‌تردید در صورت عدم آزادسازی این اقلام توسط گمرک کشورمان، باشگاه نساجی با جریمه‌های سنگینی از سوی AFC مواجه خواهد شد و متأسفانه این ناهماهنگی و فقدان مدیریت، چهره بسیار زشت و بی‌برنامه‌ای از فوتبال کشورمان در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن به نمایش خواهد گذاشت.