محدودیتی در تامین سوخت گاز گلخانه‌های استان زنجان اعمال نشده است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود ۳۸.۵ هکتار گلخانه در سطح استان گفت: محدودیتی در تامین سوخت گاز گلخانه‌های استان اعمال نشده است.

به گزارش نسیم اشراق،عاطفه انجم شعاع در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در سطح استان زنجان در حال حاضر ۳۸.۵ هکتار گلخانه با تولید ۴ هزار ۸۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای دارد، اظهار داشت: امسال نیز مجوز ۱۲ گلخانه صنعتی با مساحت ۳.۵ هکتار صادر شده است.

وی افزود: علی‌رغم محدودیت مصرف گاز در برخی صنایع، اما خوشبختانه محدودیتی در گاز گلخانه‌های استان تا حال حاضر اعمال نشده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در تلاش است تا سطح گلخانه‌های فعال استان افزایش یابد، گفت: در این راستا تسهیلگری‌هایی انجام شده است به طوری که استعلامات غیر ضروری دست و پاگیر حذف شده به طوری که مقرر شده تا تعداد استعلام‌‌ها برای احداث گلخانه از ۱۶ به ۴ فقره کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه تامین تسهیلات برای احداث گلخانه‌های جدید از جمله حمایت‌ها است گفت: خدمات فنی و مهندسی و آموزش‌های لازم نیز به گلخانه‌داران انجام می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه کشت گلخانه‌ای مزایای بالایی نسبت به کشت در محیط آزاد دارد گفت: علاوه بر ارزش صادراتی، بهره‌وری مناسب و سود بالا مزایای دیگر کشت گلخانه‌ای شامل مصرف کم آب، افزایش عملکرد در واحد سطح، کنترل بهتر شرایط به لحاظ آفات و بیماری است.