مؤسسات قرآنی خدابنده از نداشتن فضای مناسب رنج می برند

مدیر مؤسسه جامعةالقرآن خدابنده گفت: طبق بخشنامه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین راه و شهرسازی باید زمین مناسب را برای ساخت فضای مؤسسه قرآنی در اختیار مؤسسات قرآنی قرار دهند ولی در شهرستان خدابنده این امر مورد کم‌توجهی واقع شده است. به گزارش اشراق24،لیلا محمدی اظهار کرد: عدم همراهی مسئولان به‌ویژه در خصوص […]

264694_origمدیر مؤسسه جامعةالقرآن خدابنده گفت: طبق بخشنامه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین راه و شهرسازی باید زمین مناسب را برای ساخت فضای مؤسسه قرآنی در اختیار مؤسسات قرآنی قرار دهند ولی در شهرستان خدابنده این امر مورد کم‌توجهی واقع شده است.

به گزارش اشراق24،لیلا محمدی اظهار کرد: عدم همراهی مسئولان به‌ویژه در خصوص تأمین فضای مناسب، عمده‌ترین دغدغه فعالان در مؤسسات قرآنی است که باعث شده به دلیل نقل مکان‌های مکرر بسیاری از قرآن‌آموزان از حضور در کلاس منصرف شوند.

وی افزود: طبق بخشنامه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین راه و شهرسازی باید زمین مناسب را برای ساخت فضای مؤسسه قرآنی در اختیار مؤسسات قرآنی قرار دهند ولی در شهرستان خدابنده این امر مورد کم‌توجهی واقع شده است.

مدیر مؤسسه جامعةالقرآن خدابنده با اشاره بر لزوم حضور خیرین در حمایت از فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: زمینی از سوی خیرین در اختیار این مؤسسه قرار گرفته است تا برای احداث فضای مناسب مؤسسه مورد استفاده قرار گیرد که به‌دلیل وقفی بودن شهرستان خدابنده تا کنون هیچ کسی برای آغاز فعالیت عمرانی در این زمین پیش‌قدم نشده است و اظهار می‌کنند در صورت احداث، بنا اوقافی خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه هم اکنون 350 قرآن‌آموز در رده‌های سنی مختلف در این مؤسسه فعالیت دارند، گفت: 50 نفر از قرآن‌آموزان پیش‌‍دبستانی ترم اول خود را با موفقت پشت سر گذاشتند و وارد ترم دوم شدند.

وی افزود: این کودکان 6 ساله در این دوره توانستند 10 سوره از قرآن کریم را حفظ و روخوانی کل قرآن را به خوبی آموزش ببینند همچنین حفظ 15 آیه موضوعی قرآن کریم و حفظ 15 حدیث همچنین اقامه نماز با ترجمه آن از دیگر مواردی بود که این نوآموزان به خوبی فرا گرفتند.

محمدی با بیان اینکه آموزش قرآن باید همراه با ادب و فرهنگ قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: آموزش فرهنگ قرآنی از سنین کودکی باعث نهادینه شدن این فرهنگ غنی شده و در بزرگسالی نیز به خوبی در زندگی روزمره فرد، نمود خواهد داشت.