قنبرزاده: درباره تغییر نتایج تیم متخلف کمیته انضباطی باید رای بدهد/ قرارداد VAR هم بسته شد اما برخی ها خیانت کردند

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: 2 میلیون و 700 هزار یورو برای نصب VAR در 7 ورزشگاه دولتی تخصیص داده شود.

به گزارش نسیم اشراق؛ منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال درمورد موارد تخلف یک تا ۲ باشگاه که در نامه سازمان بازرسی کل کشور نیز به آن اشاره شده، اظهار داشت: ابتدا درگذشت محسن زمانی، داور پیشکسوت را تسلیت گفته و و روز داور را به همه داوران تبریک می‌گویم. فلسفه وجودی کارگروه ناظر و مشورتی ناظر بر قراردادها این است که پس از اینکه قرارشد سازماندهی قراردادها که یک پروژه ملی بود و فدراسیون و نهادهای بالادستی مثل وزارت ورزش و نهادهایی که در بحث مالی باشگاه‌‌ها مشارکت داشتند؛ مثل سهام عدالت و سازمان صنایع و نوسازی مکاتباتی با رده‌های بالای کشور داشتند که روی عملکرد مالی باشگاه نظارت و تعادلی در این مسائل وجود داشته باشد، این کارگروه با نظارت مستقیم رئیس فدراسیون و احکام او تشکیل شد.

وی افزود: از ابتدا قرار شد این کارگروه مطابق دستورالعمل‌ها و رعایت سقف بودجه نظارت مستمر و پایدار داشته باشد‌. سازمان بازرسی کل کشور ورود کرد. برخی سوال کردند آیا ورود برخی نهادهای نظارتی به منزله ورود شخص ثالث به فوتبال محسوب می‌شود یا خیر؟ سازمان بازرسی مطابق وظایف خود که در قانون اساسی تعریف شده باید به هر تشکیلاتی که به هر نحوی از منابع دولتی استفاده می‌کند، حق ورود و بازرسی دارد. حدود ۱۳ باشگاه ما از منابع دولتی شبه دولتی یا منابع عمومی کشور استفاده می‌کنند. از سازمان بازرسی نماینده‌ای به کارگروه دعوت می‌شود و در جلساتی که با تاج داشتیم و روی یک تا ۲ موضوع مبهم بحث کردیم نیز این نماینده حضور داشت. اجازه بدهید از لفظ تخلف استفاده نکنم. در این دستورالعمل مقرراتی تعریف و با داشتن مصوبه هیات رییسه فدراسیون، به همه باشگاه‌ها ابلاغ شده است.

نایب رئیس دوم فدراسیون تاکید کرد: در میام این حجم وسیعی از قراردادها، چند مورد اشکالاتی داشت. برخی باشگاه‌ها روزهای آخر قراردادها را ثبت کردند اما در ادامه سازمان بازرسی با بررسی قراردادها در ابتدا خود سازمان لیگ را مورد سوال و توضیح قرار داد. به صورت مثال باشگاهی داشتیم که یا یک بازیکن ایرانی‌اش با وجود منعقد نشدن قرارداد ارزی، شیوه‌اش به نوعی دور زدن بود و ارزی می‌شد.‌ یعنی قرارداد را ریالی بسته بودند که مطابق نوسان قیمت ارز، مبلغ این قرارداد تغییر می‌کرد. سازمان بازرسی گفت از این دستورالعمل تخطی شده و ما هم موضوع را به کمیته انضباطی منتقل کردیم.

قنبرزاده درمورد اینکه اعلام شده با یک بازیکن قرارداد ۵ میلیاردی بسته شده اما با همسر همان بازیکن که عضو تیم دیگری از همان باشگاه است قرارداد ۱۵ میلیاردی بسته شده است، گفت: صد در صد این خبر کذب است. باید حواسمان باشد بازیکنان و خانواده‌شان را به این شکل تخریب نکنیم. آن چیزی که در سازمان لیگ بود، این رقم نیست. در بحث والیبال هم اشرافی نداریم و چنین اتفاقی رخ نداده. حتی آن بازیکن از مقامات قضایی حق پیگیری دارد.

وی افزود: دستورالعمل نباید چماقی باشد. رئیس فدراسیون و یحیی گل‌محمدی هم توضیح دادند و نباید زحمت بازیکن تحت الشعاع چنین خبرهایی قرار بگیرد. ورزشکار ممکن است پس از ۲_۳ سال رباط پاره کند و زندگی‌اش متحول شود.

نایب رئیس فدراسیون درمورد اینکه آیا باشگاه‌ها مجوز این را دارند که قراردادهای امسال خود را با سال بعد تهاتر کنند، توضیح داد: اصلاً فلسفه وجود کارگروه، ساماندهی بودجه براساس درآمدها و هزینه‌ها بوده است. یکی از دلایل تشکیل کارگروه گزارشی بود که دپارتمان مجوز حرفه‌ای به هیات رییسه و ریاست فدراسیون داد و اعلام کرد اگر به این شیوه ادامه دهیم، حتی لیگ برتر ما هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بارها گفته شده فقط ۶ تیم توانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند که ۲ مجوز نیز با اغماض بود. در بحث مجوز گلی نیز سخت‌گیری خواهد شد. باشگاهی داریم که ۳_۲ سال است همین مجوز را هم نگرفته است‌.

قنبرزاده تاکید کرد: یکی از دلایل ورود این بود که آیتم صدور مجوز حرفه‌ای رعایت شود و لیگ برتر به خطر نیفتد. بنابراین اینکه باشگاهی یک‌ چهارم قرارداد بازیکنش را برای سال اول در نظر بگیرد و سه‌ چهارم را برای فصل بعد ببرد یا ۲ برابر را برای سال بعد در نظر بگیرد، به نوعی  هدف کلی کارگروه را از بین می‌برد و تعهداتی برای سال بعد ایجاد می‌کند که قطعا تحقق پیدا نمی‌کند. نتیجه‌اش هم می‌شود اتفاقی که برای استقلال افتاد. برخی از مدیران عامل باشگاه‌ها مثل استقلال، پرسپولیس و حتی تراکتور گفتند که اگر کنترل نمی‌شد، امسال چهار پنج باشگاه تعهد بیش از هزار میلیارد تومان ایجاد می‌کردند.

وی ادامه داد: تهاتر مغایر با دستورالعمل  کارگروه است زیرا به صراحت گفته‌ایم اگر قرارداد بازیکن یک ساله باشد، حداکثر با ۲۵ درصد افزایش می‌توانید قرارداد را برای سال دوم تمدید کنید. این فاصله ای که در برخی قراردادها آمده، غیرمعقول است و سازمان بازرسی گزارش کرده. باید درمورد اینکه تخلف هست یا نیست باید کمیته انضباطی تصمیم‌گیری کند.  تمام این موارد صورتجلسه و به کمیته انضباطی ارسال شد.  تمام سوابق را از ما خواستند. سازمان بازرسی هم به دلیل استفاده کردن باشگاه از منابع دولتی نظارت دارد. از لحاظ اخلاقی صحیح نیست اسم باشگاه را بیاوریم. نامه استقلال درمورد شکایت از این باشگاه به دست ما رسیده اما هنوز پرسپولیس را ندیده‌ام‌. مدیرعامل استقلال به کمیته انضباطی ارسال و آن را به ما ارجاع داده‌اند.

نایب رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا گزارشات فقط علیه یک باشگاه بوده،  گفت: باید کنترل می‌کردیم اما حجم کار درچند مورد از دست‌مان در رفت. به طور مثال یک باشگاه که از منابع دولتی استفاده می‌کرد، مالیات بازیکن خارجی را برعهده باشگاه گذاشته. در ابتدا فرصت دادیم تا اصلاح کنند. اگر این کار را انجام ندهند، در این مورد هم سازمان بازرسی ورود کرده و ما پس از پایان مهلت، پرونده را به ارکان قضایی ارجاع می‌دهیم.

قنبرزاده افزود: همانطور که می‌دانید بحث قرارداد یورویی و دلاری دستورالعمل ما نبود و از نهادهای دولتی ابلاغ کردند. باشگاه مورد نظر مدعی است قبل از این ابلاغیه قرارداد را بسته. ما هم به دلیل ورود سازمان بازرسی بررسی کرده و به مرجع قضایی ارسال می‌کنیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه خودش و مهدی تاج پیش از این عنوان کرده بودند اگر باشگاهی از دستورالعمل جدید نقل و انتقالاتی تخطی کند،، بازی‌هایش ۳ بر صفر می‌شود و ایا این اتفاق شامل حال باشگاه‌هایی که اشاره کرد می‌شود، گفت: کارگروه گزارش داده. کمیته های قضایی ما کاملا مستقل هستند. در جاهایی برای رئیس فدراسیون هم محرومیت در نظر می‌گیرند. این اتفاقات را ارجاع می‌دهیم و ارکان انضباطی باید رأی بدهند. در حال حاضر فقط گزارش داده‌ایم.

قنبرزاده درخصوص اینکه مجمع فدراسیون هنوز ارکان قضایی را انتخاب نکرده، اظهار داشت: قبل از مجمع 28 اسفند کمیته‌های قضایی ما مصوبه مجمع را نداشتند اما نمی‌توانستیم کار درمورد کمیته‌های انضباطی و اخلاق متوقف کنیم. در آن مجمع این اتفاق افتاد و مصوبه مجمع را گرفتیم که کمیته‌ها با همین ترتیب تا برگزاری مجمع انتخاباتی بعدی به کار خود ادامه دهند. در آن مجمع نایب رئیس بانوان هم انتخاب می‌شود. البته مجوز این موضوع از مجمع گرفته شده و کمیته‌های قضایی کاملاً قانونی به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: کمیته انضباطی وقتی دستورالعمل آمد، نامه‌ای به سازمان لیگ و ریاست فدراسیون داد و به باشگاه‌ها ابلاغ شد، به این دلیل که دستورالعمل کارگروه نظارت بر سقف بودجه باشگاه‌ها مجوز هیئت رئیسه را دارد، قانون است و تخطی از آن تخلف محسوب می‌شود. در نهایت قابل رای است. اینکه می‌گویم تخلف است یا نه به خاطر این است که کمیته انضباطی باید تصمیم بگیرد. من تحلیل دارم اما مرجع صادر کننده رای کمیته انضباطی است که با اقتدار کارش را انجام می‌دهد. درمورد اسم آن باشگاه در رسانه ها گمانه‌زنی شده اما اجازه بدهید به عنوان مرجع رسمی، اصل بی‌طرفی را رعایت کنم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که یک باشگاه‌ خصوصی مثل تراکتور و مدیرعاملش معتقد است نباید به سازمان بازرسی پاسخگو باشند، عنوان کرد: باشگاه‌های خصوصی ما در لیگ برتر خیلی اندک هستند. اگرچه سازمان بازرسی به این باشگاه‌ها از لحاظ مالی ورود ندارد، ولی این دستورالعمل از نظر مراجع قضایی فدراسیون یک قانون شده. برهمین اساس حتی باشگاه‌های خصوصی اگر از دستورالعمل تخطی کنند، هیچ فرقی با دولتی‌ها ندارند. شاید سازمان بازرسی هم مانند رسانه نظر مشورتی بدهد. درمورد قرارداد ارزی اصلا مطلع نبودیم اما بازرسی گفت در رسانه ها چنین بحثی است. وقتی بررسی شد، دیدیم درست است. همین نظرات مشورتی می‌آید که به عنوان یک خبر می‌آید. این خبر یا کذب است که گفتم یا درست است. درمورد نحوه ورود به باشگاه‌های خصوصی ارکان قضایی ما این کار را انجام می‌دهند و سازمان بازرسی حتی در مورد باشگاه دولتی گفته عدول کرده و کمیته‌های قضایی فدراسیون ورود کنند. این کمیته‌های مراجعی هستند که عمدتا از قضات عالی رتبه و خوشنام کشور در آن حضور دارند.

قنبرزاده درپاسخ به این سوال که آیا  قراردادهای ثبت نشده‌ای مانند عیسی‌ آل کثیر یا برایان دابو قابلیت رسیدگی در مراجع انضباطی را  دارد یا خیر، تاکید کرد: در دستورالعمل گفته شده صاحبان امضای مجاز داریم که مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره هستند. اگر آنها قراردادی امضا کنند، مسئولیت قرارداد خارج از دستورالعمل با خودتان است. ممکن است فرد بازیکن خارجی باشد، به فیفا برود و ضرر و زیانی متوجه باشگاه شود که باید مدیرعامل حتما پاسخگو باشد.

وی افزود: قطعا اگر باشگاه از منابع دولتی استفاده کند، قطعا نهادهای نظارتی ورود خواهند کرد که چرا خارج از مصوبه کار کردید. ۲ موضوع است‌. از طرف فدراسیون بابت تخلف مدیرعامل به مراجع قضایی ارجاع می‌شود. مورد دیگر ضرر و زیانی است که به دولت زده شده و مراجع بیرونی ورود می‌کنند. منطق لزوم ثبت قرارداد این است که کسی آن را دور نزند. اگر یک بازیکن بگوید قرارداد داخلی با فلان مبلغ دارم، مرجع قضایی ما ایراد می‌گیرد زیرا تخلف ۲ جانبه اسن. دستورالعمل عمومی و ابلاغ شده است. هم بازیکن می‌دانست تخلف می‌کند و هم مدیرعامل. اگر بازیکن حرفه‌ای باشد، به خودش اجازه نمی‌دهد قبل از اینکه قراردادش ثبت یا کارت بازی‌اش صادر شده باشد، حتی یک جلسه تمرین برود. خلاصه بگویم مدیرعامل باید پاسخگو باشد زیرا برای او قانون شده و نمی توانست ۲ قرارداد ببندد اما برای بازیکن هم این خطر وجود دارد که به پولش نرسد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت میزبانی تیم‌های ایرانی از عربستانی، گفت: در آخرین مصوبه کمیته‌های اجرایی AFC تا اطلاع ثانوی بازی طرفین را در کشورهای ثالث تعیین کرده بودند، اما طبق اطلاعی که یک تا ۲ روز قبل گرفتم، ریاست فدراسیون فوتبال با رئیس فدراسیون عربستان یک دیپلماسی را در پی گرفتند که تا وزارت امور خارجه دو کشور هم پیش رفت و یکی از دستورهای کارشان در دیدار اخیر درباره مسابقات ورزشی بود.

قنبززاده افزود: به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون فوتبال ایران و عربستان امضا می‌شود که طی آن ممنوعیت‌ها در کمیته اجرایی AFC لغو می‌شود تا تیم‌های عربستانی بتوانند به ایران بیایند و تیم‌های ایرانی هم به عربستان بروند. آنچه که من اطلاع دارم، این تفاهم نامه بزودی اجرا می شود و عربستانی ها از همین فصل لیگ قهرمانان آسیا به ایران می آیند و مشکلی برای حضور نخواهند داشت. یکی از اهداف سفر اخیر تاج به استرالیا همین بود اما قصد داشت تا زمانی که در این مورد به قطعیت نرسیده رسانه‌ای نکند. این‌تفاهم‌نامه‌ به زودی اجرا و به کمیته مسابقات کنفدراسیون احراز می‌شود.

وی درمورد آخرین وضعیت ورود VAR به کشورمان، توضیح داد: اتفاقات خوبی در حال افتادن بود اما شیطنت‌هایی از کشور خودمان رخ داد که باعث شد این اتفاق درمورد شرکت EVS نیفتد. یک قرارداد پنج ساله امضا کردند و تقریبا کار تمام شده بود. مراحل پشتیبانی و نصب هم در قرارداد آمده و حتی متن را آماده کردیم تا باشگاه‌ها قرارداد ببندند اما متأسفانه از داخل کشور یا شرکت های رقیب اطلاعاتی دادند که بیش از 10 درصد قطعات این شرکت آمریکایی است و به همین دلیل اجازه ورود آن به داخل را ندادند. این شرکت در زمان انعقاد قرارداد مشکلی نداشت اما در واقع این شیطنت خیانت به کشور بود بلکه به یک فرد نبود. اگر آن اتفاق نمی افتاد، الان VAR در کشور بود. آن یک کشور مورد تأیید فیفا بود.

قنبرزاده درپاسخ به این سوال که آیا شیطنت‌ها در راستای سهم‌خواهی برای بستن قرارداد است، گفت: تحلیل نمی‌کنم اما این شرکت معتبر و مورد تایید فیفا بود. خوشبختانه تاج تجربه خوبی از اتفاقات قبلی به دست آورد و کارهای خوبی انجام داد.  پیگیری‌هایی انجام دادند و از طریق وزارت ورزش مکاتباتی انجام شد. ۲ نکته وجود دارد . اولین اقدام این بود که پس از حضور کیومرث هاشمی در ورزات ورزش، مکاتباتی با معاون اول رییس جمهور انجام شد. اولین هم این بود که مخبر موافقت کرد 2 میلیون و 700 هزار یورو برای نصب VAR در 7 ورزشگاه دولتی تخصیص داده شود. تاج هم پیگیری کرد تا ریال تبدیل به ارز شود. جلسات خوبی انجام شد

وی عنوان کرد: این پول برای فدراسیون نیست و این پول به ورزشگاه ها داده می‌شود. برای ورزشگاه‌هایی که دولتی هستند و دیگر از باشگاه‌ها پولی گرفته نمی‌شود. بعضی ورزشگاه‌های غیردولتی داریم هم که مشکل مالی نداشتند و فقط باید یک شرکت که مجوز داشته باشد. ممکن است با این کار هزینه ورزشگاه تا دیروز ۱۰۰ میلیون بود اما الان ۱۲۰ میلیون شود زیرا تجهیزات اضافی آورده می‌شود. تاج با فیفا رایزنی کرده تا شرکتی که مورد تأییدش باشد، خود فیفا به ایران بیاورد. از کانال فیفا هم این اتفاق بیفتد. مثل اتفاقی که در جام جهانی افتاد. در جام جهانی بسیاری از هزینه‌های ما از طریق پولی که در فیفا بلوکه بود، انجام شد و از طریق فدراسیون قطر این کار را انجام دادیم.

نایب رئیس فدراسیون درپاسخ به این سوال که آیا ورزشگاه آزادی برای ورود VAR اجاره‌ای شرایط لازم را دارد و اینکه اگر AFC بخواهد این کار را ۵۰ روز طول بدهد، به آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان نمی‌رسد، گفت: ورزشگاه آزادی دست شرکت تجهیز و توسعه است و فدراسیون یک هماهنگ کننده است. در این یک هفته تا ۱۰ روز هاشمی چند بازدید از ورزشگاه داشته. او به فوتبال خیلی اشراف دارد. تاج هم مکرر از AFC پیگیری می‌کند و با این رویه‌ای که من دیدم ان‌شاءالله این اتفاق خوب خواهد افتاد. تغییرات پرتابل به شکلی است که خیلی به تعمیرات ورزشگاه ارتباطی ندارد. بازدیدی هم مسئولان AFC خواهند داشت و ظاهرا تجهیزاتی که دارند نیاز به امکانات زیادی ندارد. تاریخ این بازدید البته مشخص نیست. تمام تلاش فدراسیون وزارت ورزش و مجموعه کشور این است که این سیستم برای لیگ قهرمانان به ایران بیاید.

قنبرزاده در واکنش به این بحث که ظاهرا  باشگاه استقلال ۱۵ روز با فدراسیون فوتبال نامه‌نگاری انجام داده که باشگاه شاهین اصلاً فعالیتی ندارد و تعلل در همین نامه‌نگاری باعث بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این باشگاه شده، تاکید کرد: فرآیند بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی کاملا مشخص شد. تا جایی که می‌دانم 45 روز قبل مکاتبه شده و درمورد حق رشد توضیح خواستند. این نامه که 15 روز قبل آمده من هم شنیدم و نباید دروغ بگوییم. کمیته وضعیت نظری داده اما کمیته بین‌الملل ما با این نظر اختلاف داشته. اشراف زیادی روی قوانین ندارم. اجازه بدهید داوری نکنم اما اطلاع دارم ۲ روز قبل که پنجره بسته شد، تاج دستور فورس ماژوری داد و نامه‌ای به فیفا زده شد که این باشگاه از سال 95 غیرفعال است. برخی هم نظر داده‌اند که تیم‌های پایه شاهین فعال هستند. قوانینی وجود دارد که باید فیفا در مورد آن نظر بدهد. مکاتبه انجام شده و هیچ جای نگرانی نیست. نباید هواداران استقلال را نگران کنیم. این باشگاه برای سهمیه فیفا مشکلی ندارد. این مشکل به راحتی حل می‌شود. رقم هم بسیار پایین است و حل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قوانین نقل و انتقالاتی باشگاه‌های ایرانی که بدهی قطعی بین‌المللی دارند از جذب بازیکن هم ممنوع هستند در شرایطی که اکنون رای شکایت آمانوف بابت پرداخت ۵۱۲ هزار دلار به استقلال رسیده و آیا با این اتفاق استقلال می‌تواند با بلانکو قرارداد ببندد، گفت: هنوز مراحل قطعی این رای انجام نشده و همین الان استقلال ریز جرائم را خواسته. باید دفاعیه بفرستد‌. این موضوع یک مهلت زمانی دارد و در آخرین مهلت نیز بدهی های استقلال صاف شده بود‌. به همین دلیل کمیته وضعیت اجازه داد و پنجره‌اش باز شد. رای جدید تازه ابلاغ شده و مشمول فصل اخیر نقل و انتقالات نمی‌شود. این باشگاه هم به CAS می‌رود و شاید رای را بشکند. می‌توانند برای این پرونده هم دفاع خوبی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گرفتن پول از هواداران متمول در سقف بودجه محاسبه خواهد شد، توضیح داد: یک هوادار دوست دارد به یک باشگاه کمک کند. در تمام دنیا هم است و باید از او تقدیر کرد اما قوانین کشوری داریم که در همه جای دنیا هم است به نام پولشویی که باید ضابطه‌مند باشد. فدراسیون و نهادهای نظارتی می‌گویند اگر باشگاه دولتی می‌خواهد از هوادار متمول پول بگیرد، باید این مبالغ در دفتر باشگاه ثبت شود تا قابلیت پیگیری داشته باشد و شائبه پولشویی به وجود نیاید‌. هزینه برای تیم‌های پایه یا تجهیزات پزشکی اصلا در بودجه باشگاه نمی‌آید. البته در حساب و کتاب‌ها می‌آید . اگر مشخص شود پول مستقیم به حساب بازیکن رفته شامل دستورالعمل حقوق و دستمزد خواهد شد. اگر مراحل قانونی طی نشود و باشگاه از منابع دولتی استفاده کند، مثل یک وزارت‌خانه که کمک های مردمی دریافت می‌کند اما ثبت و ضبط نمی‌شود، تخلف محسوب خواهد شد. باشگاه موظف به افشای این اطلاعات است در غیر این صورت شائبه پولشویی ایجاد خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون درمورد مشکلات مربوط به زمین‌های ورزشگاه آزادی و مرکز ملی فوتبال، گفت: روی زمین‌های ما به ویژه در ورزشگاه آزادی فشار زیادی وجود دارد‌. باید شان فوتبال ملی را در این پروژه ملی باقدمت حفظ کرد. طبق اطلاعات من، یکی از اولویت‌های کیومرث هاشمی بحث همین ورزشگاه است. در یک تا ۲ هفته اخیر چند بار بازدید حضوری داشته یا نماینده‌ فرستاده. تاج هم چند جلسه رفته و من هم بازدید کردم. شرکت توسعه واقعا پای کار است اما مانند یک قطار در حرکت است. باید جرثقیل را در زمان برگزاری بازی بیرون برده و پس از آن وارد کنند. در سیستم آبرسانی نقص موقت وجود دارد اما جدی کار می‌شود و نگرانی نداریم. بخشی از وظایف شهرداری و آتش نشانی نیز کمک به ورزش است و از کمک آنها نیز تشکر می‌کنم.

قنبرزاده درمورد همپوشانی مدرک مربیان دارای درجه A برای لیگ قهرمانان آسیا، گفت: یکی از موارد دستورالعمل همین است. مربیانی که استاندارد لازم را نداشتند، قرار شد کمیته آموزش برنامه‌ریزی کند ۲ کلاس استاندارد مطابق اسامی که دادیم برگزار کنند تا طبق هماهنگی مجوز حرفه‌ای برای فصل بعد اتفاقی نیفتد. این کارگروه و مجوز حرفه ای آخرین فرصت را داده و از فصل بعد دیگر مربیان بدون مدرک حرفه‌ای نمی‌توانند به عنوان سرمربی لب خط بیایند.

وی درباره همکاری باشگاه‌ها با تیم ملی امید برای بازی‌های اسیایی توضیح داد: ما یک قوانین بیرونی داریم که باشگاه‌ها در فیفادی حتما باید به تیم ملی بازیکن بدهند، ولی یک قوانین داخلی هم داریم. مصوباتی در هیئت رئیسه داریم که اگر تعداد بازیکنان  یک تیم در تیم‌های ملی بیشتر از سه بازیکن باشد ما می‌توانیم بازی‌های تیم مورد نظر را به تعویق بیندازیم. باید این موضوعات را دوستانه حل کنیم. باید با تفاهم بنشینیم و صحبت کنیم. می‌دانم تاج هم رایزنی کرده و نظر مثبت باشگاه‌ها را گرفته است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه ورزشگاه در پاسخ به این سوال که دربی تهران در چه تاریخی برگزار خواهد شد، گفت: تا حدود 21 روز دیگر که قطعا نخواهیم داشت. تقریبا همان اواسط مهر خواهد بود.