قمار حمله انگلیس و آمریکا به یمن نتیجه معکوس داده است

دبیر بین‌الملل شبکه خبری اسکای در یادداشتی نوشت که حمله اخیر نیروهای یمنی علیه نفتکش انگلیسی نشان داد که راهبرد لندن و واشنگتن برای ایجاد بازدارندگی در دریای سرخ نتیجه معکوس داده و باعث تشدید تنش‌ها در منطقه شده است.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومینیک واگورن معتقد است که اقدامات نظامی علیه مواضع انصارالله یمن قمار بوده است. وی با اشاره به افزایش حملات ارتش ملی یمن در دریای سرخ، افزود: نخست وزیر و مقامات وزارت خارجه انگلیس اصرار دارند که آنچه در دریای سرخ رخ می‌دهد هیچ ارتباطی با آنچه در غزه اتفاق می‌افتد ندارد اما این ادعا نادرست است.

این خبرنگار انگلیسی اضافه کرد: حملات گسترده حوثی‌ها (انصارالله یمن) علیه کشتی‌های عبوری در دریای سرخ، یک ماه پس از حمله (رژیم) اسرائیل به این باریکه آغاز شد. آنها می‌گویند که اقدام آنها برای اعلام همبستگی با برادران و خواهران عرب خود در غزه است.

واگورن ادامه داد: برخی می‌گویند که این اقدام بیشتر برای جلب حمایت در میان کشورهای عربی است. اگر همچنین باشد که قطعا به هدف خود خواهند رسید، اما واقعیت این است که حوثی‌ها این کار را به دلیل جنگ در غزه آغاز کرده‌اند و به احتمال زیاد با پایان آن خاتمه می‌یابد.

وی افزود: همانطور که مارکو فورجیونه مدیر کل موسسه صادرات و تجارت بین‌المللی گفت، یکی از راه‌های پایان دادن به حملات علیه کشتی‌ها در دریای سرخ خاتمه حملات اسرائیل علیه غزه است. این درحالیست که انگلیس و آمریکا با وجود کشته شدن افزون بر ۲۶ هزار فلسطینی، از اسرائیل جانبداری می‌کنند.

این خبرنگار انگلیسی تصریح کرد که تلاش انگلیس و آمریکا برای بی ارتباط جلوه دادن حملات خود علیه مواضع یمن، قابل درک است اما این مساله گمراه کننده است. به گفته واگورن، واکنش معکوس یمنی‌ها در دریای سرخ تحولی مهم‌ است که کاخ سفید و داونینگ استریت باید توجه کنند.

وی یکی از راه‌ها «برای ایمن سازی مجدد دریای سرخ» را ریشه کن کردن تهدید ناشی از نیروهای یمنی خواند اما در نهایت تاکید کرد تا زمانی که آنها از موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته برخوردار هستند، این رویا تعبیر نمی‌شود.