قراردادها نفتی نباید حق حاکمیت را از کشور بگیرد/تحریم ها،عامل پیشرفت ایران در علوم مختلف بود

کارشناس مسائل سیاسی قیداری در خصوص قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: متن ترجمه‌شده قراردادهای نفتی به همه داده نشده است ولی ما مردم اجازه نمی دهیم که با این قراردادها حق حاکمیت از کشور گرفته شود. علی عبدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ در خصوص قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: […]

۵۱۸۳۹۴کارشناس مسائل سیاسی قیداری در خصوص قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: متن ترجمه‌شده قراردادهای نفتی به همه داده نشده است ولی ما مردم اجازه نمی دهیم که با این قراردادها حق حاکمیت از کشور گرفته شود.

علی عبدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ در خصوص قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: متن ترجمه‌شده قراردادهای نفتی به همه داده نشده است ولی ما مردم اجازه نمی دهیم که با این قراردادها حق حاکمیت از کشور گرفته شود.

وی ادامه داد:انگلیسی‌ها در زمان قاجار توانستند با بستن یک قرارداد نفتی با ایران ۶۰ سال نفت کشور را به غارت ببرند و فقط ۱۶ درصد از درآمد نفت را به ایران می دادند.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در زمان رضاخان این قرارداد ملغی شد و قرارداد جدیدی منعقد شد که این بار سهم ایران از نفت ۲۰ درصد شد و بقیه آن سهم انگلیس‌ها بود.
عبدی گفت: از سال ۵۳ تا پیروزی انقلاب هم قراردادها در حوزه نفتی خدماتی بوده است یعنی اکتشاف و تولید با خارجی‌ها و فروش با ایران بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک سال تولید نفت به خاطر خروج شرکت‌های خارجی از ایران تعطیل شد تا اینکه  به دستور حضرت امام دوباره صنعت نفت به دست جوانان ایرانی احیا شد.

کارشناس سیاسی  تاکید کرد: ما باید از دانش کشورهای دیگر و فناوری‌ها جدید آنها در صنعت نفت بهره ببریم اما اگر قراردادی حاکمیت کشور و فروش نفت را در اختیار بیگانگان قرار دهد هرگز مجلس تن به این موضوع نخواهد داد.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران در علوم مختلف گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و خون شهدا ایران اسلامی نیازهای خود را با اتکای به کارشناسان و دانشمندان داخلی و بدون وابستگی به بیگانگان تولید و تامین می کند و آمریکا و غرب را به تعجب واداشته است که چگونه در سخت ترین شرایط تحریم و با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم ها در ردیف کشورهای موشکی، هسته ای و فضایی قرار گرفته است.

پیشرفت ایران در علوم مختلف در زمان تحریم ها بود

عبدی با تاکید بر اینکه پیشرفت ایران در علوم مختلف در زمان تحریم ها بود اظهار کرد: کشورهای اروپایی و غربی ایران را از هر دانش و فناوری محروم کردند و اجازه تحصیل به دانشجویان ایران در دانشگاه های خود را ندادند، فتنه ها و توطئه های علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ افزایش یافت و شب و روز با بمباران خبری دروغ توسط رسانه های مختلف به دنبال سیاه نمایی عملکرد جمهوری اسلامی ایران هستند اما ایران اسلامی روز به روز پیشرفت کرد و به عزت و سربلندی اش افزوده شد.

وی افزود: ما نوکر مردم و همین دولت هستیم و تمام تلاش خود را در حمایت و همکاری با دولت به کار بسته ایم تا با قدرت در راستای حفظ عزت مردم و نظام گام بردارد زیرا دولت را از خود می دانیم و تلاش و دلسوزی ما برای اعتلای نظام است.

دشمن راهی جز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نداشت

عبدی  در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه دشمن راهی جز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نداشت گفت: در موضوع برجام نیز اعلام کردیم که اهل مذاکره ایم، مذاکره در دولت قبل شروع شد و در دولت فعلی به پایان رسید، مذاکره اشکالی ندارد و اسلام و منطق ما اهل مذاکره است اما این مذاکره باید عزتمندانه باشد.

وی با گلایه از افرادی که در داخل کشور به دنبال سیاه نمایی و ضعیف نشان دادن عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند گفت: اگر دشمن این کارها را انجام دهد انتظاری غیر از این نداریم اما گلایه ما از عناصر داخلی نظام است که نان نظام مقدس جمهوری اسلامی را می خورند، در سایه امنیت نظام قرار دارند و سیاه نمایی می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی قیداری با انتقاد شدید از عناصر داخلی دلبسته به غرب بیان کرد: اگر ملی گرا هستید حداقل آبروی ملی گرایی و ملیت خود را حفظ کنید و تعصب ملی گرایی داشته باشید، تا چه اندازه اجنبی گرایی می کنید و عزت و بزرگی انقلاب اسلامی را به مردم نشان نمی دهید و تنها به دنبال بزرگ کردن قدرت پوشالی استکبار هستید، اگر ملی گرا هستید محترم اما اجنبی گرا نباشید.