قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست/پیاده‏ روی اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعیان در دنیاست

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: در هفته گذشته همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد مرحوم آیت‏الله حاج سیدمصطفى خمینى برگزار شد. به همین مناسبت دست‏اندرکاران این همایش با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست.

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: در هفته گذشته همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد مرحوم آیت‏الله حاج سیدمصطفى خمینى برگزار شد. به همین مناسبت دست‏اندرکاران این همایش با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که رهبر معظم انقلاب از برگزارى این همایش قدر دانی کردند و در این جمع به بیان برخى از مهم‏ترین جنبه‏هاى شخصیتى آن شهید پرداختند.
وی افزود: در میان ویژگی هایی که مقام معظم رهبری برای فرزند برومند حضرت امام ذکر کردند زهد و ساده زیستی و دورى آن شهید از رفتارهاى نامناسبى که امروزه آقازادگى نام گرفته است، قابل توجه و مورد تاکید بود که فرمودند:” آن مرحوم با این‏که فرزندِ شخصیت و مرجع بزرگى همچون امام خمینى(ره) بود اما ذره‏اى از نشانه‏هاى آقازادگى در وى نبود”.
امامجمعه قیدار ادامه داد: این ساده‏زیستى و دورى از نشانه‏هاى نامناسب آقازادگى مسئله ای است که در مقطع کنونی براى بسیارى از افراد به ویژه مسئولین  درس‏آموز باشد. ظواهر دنیایى و فریب آقازادگى را خوردن  چیزى جز خسران نخواهد داشت.
وی به یاوه گوئی های ترامپ نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا و هم پیمانانش  ۳۸ سال است در حالا توطئه علیه انقلاب اسلامی است و هر روز یک توطئه جدید علیه جمهوری اسلامی طراحی می کنند مطلب مهم این است که این ها با دین و مکتب ما که به ما استقلال و شرف و عزت داده و اجازه زیر بار ظلم و ستم رفتن و ذلت را به ما نداده طرف هستند قصه هسته‌ای، حقوق بشر و مبارزه با تروریست همه بهانه است. ما الان شاهد سناریوی جدید آمر یکا و اروپا نسبت به جمهوری اسلامی هستیم .
امام جمعه قیدار ادامه داد: تنها یک روز از سخنان مضحک و سخیف ترامپ بر علیه ایران نگذشته بود که اروپایى‏ها دست به کار شدند و کشورهایى مثل انگلیس و فرانسه و آلمان خواستار محدود کردن برنامه موشکى ایران شدند.
وی افزود: اروپایى‏ها در مورد برجام ظاهرا با ترامپ هم نظر نیستند از برجام دفاع می کنند و می گویند ما مصمم هستیم براى حفظ برجام تلاش کنیم، ولی می گویند در نگرانى آمریکا از برنامه موشکى بالستیک ایران و فعالیت‏هاى منطقه‏اى آن که منافع امنیتى اروپا را نیز تحت تأثیر قرار مى‏دهند خود را شریک مى‏دانیم.
امام جمعه قیدار اضافه کرد: اعلام آمادگى فرانسه، آلمان و انگلیس براى فشار بر ایران در رابطه با توانمندى موشکى و نقش‏آفرینى‏هاى منطقه‏اى نشان داد حمایت لفظى آنان از برجام تنها با این هدف است که زمینه را براى دستیابى به برجام‏هاى موشکى و منطقه‏اى آماده کنند.
وی افزود: بنابراین خوشبینى برخى به اروپا براى حمایت از ایران پس از آن که در اعتماد به آمریکا ناکام ماندند سرابى بیش نیست. برخی خوشحال هستند که اتحادیه اروپا از برجام حمایت می‌کند اتحادیه اروپا نه تنها زاویه‏اى با آمریکا ندارد بلکه همدست ترامپ است. قطعا اروپا در قضاوت میان ما و آمریکا جانب این کشور را می‌گیرد، مسئولان باید به این مسئله توجه کنند که نباید ملت را دوباره در دام اتحادیه اروپا انداخت.
امام جمعه قیدار ادامه داد: حرف آمریکا و اروپا یکی است و اولین حرفشان این است که باید مذاکره مجدد انجام شود فرقش این است که آمریکا می گوید توافق قبلی برجام عوض شود اروپائیها می گویند:” این توافق سرجایش، توافق دیگری هم داشته باشیم در رابطه با موشک های بالستیک و قدرت دفاعی و حقوق بشر  که مسئولان ما یک‌صدا  گفتند مذاکره و توافق دیگری در کار نیست”.
وی افزود: ما بارها گفتیم قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست مراکز نظامی ناموس یک ملت است و ملت غیوری مثل ایران ناموس خود را در اختیار دیگران قرار نمی دهد و پای هر کسی که به حوزه ناموس یک ملت قدم بگذارد را قاطعانه خواهد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: مردم ایران در روز ۱۳ آبان جواب تمام یاوه گوئی های آمریکا را با صدای رسا و فریاد های مرگ بر آمریکا و اسرائیل جواب خواهد داد،مرگ بر آمریکا یک شعار نیست بلکه نقشه راه مبارزه با نظام سلطه است.،سلاحى برنده و کارآمد است که تمام مکر و فریب دشمن را از کار انداخته است،این سلاح بیدارکننده تمام مستضعفین عالم است و شعار مرگ بر آمریکا نماد استکبارستیزى ملت ایران است و پاسخ به اقدامات خصمانه آمریکا در طول یک‏صد سال اخیر است.
حجت الاسلام موسوی به ۸ آبان روز پدافند غیر عامل نیز اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که با بکارگیری آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی  نقش موثری ایفا می کنند.
وی افزود: پدافند غیرعامل هم یعنی مقاومت در برابر دشمن و دفاع از همه چیز در برابر همه چیز دشمن؛ در حقیقت پدافند غیرعامل یعنی صیانت از مردم در برابر دشمن.
هدف اصلی سازمان پدافند غیر عامل حفاظت ، حراست و صیانت از مردم و زیر ساخت ها و سرمایه های کشور است در برابر دشمن د ر برابر حوادث.
امام جمعه قیدار ادامه داد: مصون‌سازی جامعه و پیکره کشور در برابر هر نوع تهدید  یک امر بسیار مهمی است که این وظیفه مهم بر عهده سازمان پدافند غیرعامل گذاشته شده است که باید تهدیدات متوجه پیکره کشور و جامعه و مردم را در درجه اول شناسایی کند، بعد از تشخیص آنها را کنترل کرده و با آنها مقابله کند.
امامجمعه قیدار به۱۵ آبان ماه سالروز شهادت شهید محراب آیت الله قاضی طباطبائی نیز اشاره کرد و گفت: آیت‏الله قاضى طباطبایى رحمه‏الله طلایه دار شهدای محراب است  مردى با اراده، مصمم و نسبت به اصول و ارزش‏هاى اسلامى حساس و سازش‏ناپذیر بوده است.
وی به همایش بزرگ پیاده روی اربعین نیز اشاره کرد و گفت: پیاده‏روی اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعیان در دنیاست و هیچ قدرتی جز قدرت سیدالشهدا(ع) و شیعه‏ نمی‏تواند چنین اجتماع بزرگی را رقم بزند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: حماسه بزرگ و تکرار آن در هر سال باعث امیدواری دوستان و حیرت و ناامیدی دشمنان اهلبیت(ع) گردیده است و این حرکت می‏تواند سرآغاز قیام عمومی برای پایان دادن به ظلم و جور یزیدیان زمان باشد.
وی افزود: مراسم با شکوه پیاده روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‏تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد چراکه این‏راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهم‏ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: این همایش عظیم که بر محور عشق به ابا عبدالله الحسین شکل نشان می‏دهد اگر جهان اسلام بخواهد بر مسئله وحدت مسلمانان تمرکز کند، محبت اهل بیت(ع) مهم‏ترین مساله است که می‏تواند به‏عنوان محور مورد توجه قرار گیرد.