قاچاق و واردات بی رویه کمر اقتصاد را می شکند/اولین قدم برای رشد کشور، آموزش سواد است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت:قاچاق و واردات بی رویه کمر اقتصاد را می شکند. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت:  بایددر طرح حقوق شهروندی و پیگیری آن به حقوق و مسائل اصلی واساسی پرداخته شود مثل حق اشتغال، حق زندگى آبرومندانه‏ى اقتصادى، حق […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت:قاچاق و واردات بی رویه کمر اقتصاد را می شکند.

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت:  بایددر طرح حقوق شهروندی و پیگیری آن به حقوق و مسائل اصلی واساسی پرداخته شود مثل حق اشتغال، حق زندگى آبرومندانه‏ى اقتصادى، حق بهره‏مندى از هواى سالم، حق بهره‏مندى از امکانات اولیه در حد توان .
وی افزود: باید از طرح برخى حقوق شعارى و سیاسى کاذب و مشغول کردن مردم به آن‏ها پرهیز شود مشکل مردم فیلتر شدن یا نشدن شبکه های اجتماعی نیست مشکل مردم بی کاری و گرانی است ان‏شاء‏الله هدف مسؤولان کشور از طرح مسأله حقوق شهروندى شعاری نیست انشاءالله در پی تحقق حقوق اساسى مردم هستند.
امام جمعه قیدار با بیان اینکه بیماری قاچاق و واردات بی رویه کم اقتصاد را می شکند ادامه داد: استکبار جهانی در رآس آمریکا و اسرائیل در رابطه با ملت ایران به این نتیجه رسیده‏اند که اقدام نظامى و امنیتى و حتى سیاسى علیه ملت ایران دیگر پاسخ نمى‏دهد اگرچه البته دست از توطئه های سیاسی بر نداشتند امید بیشترشان به جنگ اقتصادی است چشم دوختند به پیروزی در مبارزه اقتصادی از جمله تحریم ها.     وی افزود: از این راه امید به زمین زدن و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند. یکى از راه‏هاى دشمن، در این زمینه بیکار کردن جوانان و به تعطیلى کشاندن کارخانه‏ها و در نهایت آسیب زدن به پایه‏هاى اقتصاد است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: تنها راه پیروزی در این جنگ را مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی بیان کردند و همه کارشناسان در این امر هم بر این مطلب معترفند که تنها راهکار اقتصاد مقاومتی است و یکی از ملزومات اقتصاد مقاومتی را کنترل واردات و مبارزه با قاچاق بیان کردند،اما متاسفانه در این زمنیه اقدامات خوبی صورت نگرفته است .
وی افزود: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد کالاهاى قاچاق طبق بیان آقای دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد قبلی از طریق مبادى رسمى یعنى گمرک‏ها وارد کشور مى‏شود و قاچاق پدیده بسیار شومى است که ضربه مهلکى بر چارچوب اقتصادى، سیاسى، اجتماعى و فرهنگى وارد می آورد.
امام جمعه قیدار به ۷دی ماه تشکیل نهضت سوادآموزى به فرمان امام خمینى(ره) (۱۳۵۸ ه.ق)نیز اشاره کرد و گفت: اسلام، دین دانش و سواد است و با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، سواد و سوادآموزی جایگاه ویژه ای یافت در حالی که پیش از انقلاب اسلامی، ایران جزو کشورهای بی سواد جهان به شمار می آمد؛ زیرا بیشتر مردم آن از بی سوادی رنج می بردند و تعداد کسانی که تحصیلات عالی داشتند، خیلی کم بود. و با پیروزی انقلاب و تشکیل نهضت سوادآموزی، ایران گام مؤثری در سوادآموزی برداشت تا جایی که در حال حاضر، بیشتر ملت ایران از نعمت سواد بهره مند هستند.
وی افزود: اولین قدم برای رشد کشور، آموزش سواد است. بی سوادی ، ضربه های جبران ناپذیری به پایه های علمی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و… جامعه وارد می سازد و فرد بی سواد در جامعه امروز کمترین جایگاه را خواهد داشت؛ آگاه نبودن از مسائل و قوانین حقوقی، بهداشتی، تربیتی و…، چنین فردی را در زندگی دچار مشکل خواهد کرد .
امام جمعه قیدار  به ولادت امام حسن عسکری علیه السلام نیز اشاره کرد و گفت: دوره امام حسن عسکرى(ع)، دوره فشار و اختناق شدید بود اما امام علیه السلام با همه فشارها و کنترلها و مراقبتهاى‏ شدید حکومت عباسى،  با فعالیتهاى سیاسى و اجتماعى و علمى با افکار ضد اسلامى و شبهات و افکار مخالفان مبارزه نمودند و اسلام ناب را حفظ کردند و امام علیه السلام یک شبکه ارتباطى با شیعیان مناطق مختلف ایجاد نمودند و نمایندگانی برای آنها معین نمودند و از این طریق پیامهای خودشان را به شیعیان می رساندند.
وی به ۵ دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله  نیز اشاره کرد و گفت: روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم در تقویم رسمی کشور روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده‌است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: این روز به این منظور به نام روز ملی ایمنی در برابر زلزله نام گذاری شده تا فرصتی برای آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله باشد تا زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص های ایمنی در برابر زمین لرزه در کشور فراهم شود.
وی افزود: در شهرستان خدابنده و شهر قیدار هم مسئولین محترم باید نسبت به بافت فرسوده شهر فکری کنند که بسیار آسیب پذیر است و مردم نسبت به این امر شاکی هستند امیداوارم یک فکر عاجلی نسبت به مسئله کنند.