فضای مجازی مرز بایکوت رسانه ای خارجی را می شکند/ لزوم بهره برداری حداکثری از فضای مجازی در تبیین ابعاد جهانی اربعین

کارشناس رسانه و فضای مجازی قیداری گفت: ضای مجازی مرز بایکوت رسانه ای خارجی را می شکند و می توانیم برای انعکاس پوشش مراسم اربعین از این فضا به نحو احسن استفاده کنیم. علی محمدی کارشناس رسانه قیداری در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴با اشاره به انبوه برنامه های جدی و طرح ریزی شده […]

کارشناس رسانه و فضای مجازی قیداری گفت: ضای مجازی مرز بایکوت رسانه ای خارجی را می شکند و می توانیم برای انعکاس پوشش مراسم اربعین از این فضا به نحو احسن استفاده کنیم.
۱۰۰۹۴۰۳

علی محمدی کارشناس رسانه قیداری در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴با اشاره به انبوه برنامه های جدی و طرح ریزی شده دشمن در عرصه های رسانه ای و فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه دشمن در این عرصه بسیار زودتر از ما دست به کار شده و برنامه های خود را به طور جدی و هدفمند دنبال می کند و حال آن که متاسفانه گاهی اوقات ما در خواب غفلت هستیم.
وی افزود: در حال حاضر دشمن در قالب تهاجم فرهنگی و بمباران اعتقادی در شبکه های اجتماعی، سایت های اینترنتی و نیز شبکه های ماهواره ای به طرح شبهه های جدی و خطرناک می پردازد که عدم پاسخگویی درست به آن ها می تواند ایمان و اعتقاد مردم به خصوص نسل جوان را خدشه دار کند.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی در ادامه با بیان این که مدیریت پیام و چگونگی تولید محتوا در این عرصه از اهمیت بسزایی برخوردار است ، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که در برهه حساس کنونی می بایست مهندسی و مدیریت پیام را مورد توجه جدی قرار داد تا افکار عمومی از طریق فضای مجازی به جای دچار شدن به ضلالت و گمراهی به معنویات و به سوی خدا هدایت شوند و امروز وظیفه ماست که ندای توحیدی را در دنیای امروز پژواک کنیم.
وی همچنین با تاکید بر این که نباید از آسیب های فضای مجازی غافل شویم، افزود: بی شک ذفضای مجازی تهدیدات و آسیب های مختص خود را دارد؛ به عنوان مثال مدل های گفتاری و رفتاری در جامعه را گاه چنان تحت تاثیر قرار داده و شکل می دهد که با فرهنگ صحیح اسلامی ما سازگاری ندارد و لذا اگر ما درست عمل کردیم و همچنین مردم را در فرآیند فرهنگ سازی مشارکت دادیم، در جدال با دشمن موفق خواهیم بود.

این کارشناس در ادامه سخنان خود به ظرفیت های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: امروز رسانه های اجتماعی بهترین وسیله و ظرفیت برای انعکاس اخبار می باشند که باید از این فضا به نفع خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های رادیویی، تلویزیونی وجود دارد، ابراز داشت: فضای مجازی مرز بایکوت رسانه ای خارجی را می شکند و می توانیم برای انعکاس پوشش مراسم اربعین که در پیش رو داریم از این فضا به نحو احسن استفاده کنیم.

محمدی بیان داشت: برای پوشش مراسم ضرورت دارد از ابزار رسانه ای استفاده شود زیرا دشمنان به طور مداوم  در حال تهدید هستند  که این مراسم را بایکوت رسانه ای کنند.