فرد واقف با وقف کردن، تلاش مستمر برای انجام کار ماندگار می‌کند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: فرد واقف با وقف کردن، تلاش مستمر برای انجام کار ماندگار می‌کند. حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق آنلاین، مطالبی در خصوص اهمیت وقف در جامعه اسلامی بیان کرد. وی با اشاره به اینکه یکی از عمده‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی جهان اسلام وقف است، تصریح […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: فرد واقف با وقف کردن، تلاش مستمر برای انجام کار ماندگار می‌کند.th

حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق آنلاین، مطالبی در خصوص اهمیت وقف در جامعه اسلامی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی جهان اسلام وقف است، تصریح کرد: وقف در جامعه اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه وقف یک عمل گذرا و موقتی نیست، اضافه کرد: فرد واقف با وقف کردن، تلاش مستمر برای انجام کار ماندگار می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه با تاکید بر اینکه واقفان با انجام عمل وقف منشا خیر و منبع برکات می‌شوند، افزود:  روح نوع دوستی و همکاری متقابل و فکر زندگی گروهی، موجب می‌شود که انسان با وجود سایر دشواری‌های موجود در اجتماع، برای دیگران سودمند باشد.

محمدی با اشاره به اینکه هدف واقف از انجام این عمل خیر بخشش، بخشی از اموال و املاک خود برای امور خیریه و عام المنفعه است، بیان کرد: مادامی که آن موقوفه یا موقوفات باقی است، متولیان و متصدیان امر وقف موظف به اجرای نیات خیر واقف هستند.

وی در ادامه با اشاره به ترویج مطلوب فرهنگ و سنت حسنه وقف در خدابنده با توجه به اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان نیز موقوفه هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 500 موقوفه در شهرستان خدابنده وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه موقوفات اعلام شده شامل مساجد نیز می‌شود، افزود: اداره اوقاف به منظور افزایش موقوفات و بهره‌وری از آنها اقدامات مختلفی انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه در راستای عملیاتی کردن اهداف اوقاف در بهره‌وری از موقوفات پنج پلاک از اطراف حرم قیدار نبی (ع) طی سال گذشته آزاد سازی شده است، اضافه کرد: ارزش پلاک‌های آزادسازی شده 8 میلیارد ریال است.

محمدی همچنین با اشاره به ساخت تالار احسان در این شهرستان از محل موقوفات، بیان کرد: این امر نیز به منظور بهره‌وری بیشتر از موقوفات و همچنین کمک به زوج‌های جوان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری نیز موقوفات بسیاری به موقوفات شهرستان اضافه شده است، افزود: در تلاش هستیم با هزینه‌کرد صحیح موقوفات بر اساس نیات خیرین، اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کنیم.