فرایند انتخاب شهردار قیدار تکرار می‌شود

عضو شورای شهر قیدار گفت: هیات تطبیق فرمانداری خدابنده مصوبه انتخاب شهردار قیدار را رد کرد و اعلام کرد باید انتخابات مجددا برگزار شود.

وی تصریح کرد: در این جلسه، بند یک مصوبه شماره ۲۲۸ شورای اسلامی شهر قیدار نبی ( ع) که در مورخ ۳۰ مهر۱۴۰۲ برای تصدی پست شهرداری شهر قیدار مصوب شده بود مغایر با ماده ۱۸ آیین نامه داخلی شوراهای اسلامی کشور تشخیص داده شد.

عضو شورای شهر قیدار گفت: علت رد این مصوبه آن بود که رئیس شورا باید بحث انتخاب شهردار را یک هفته قبل به اعضا اطلاع می‌داد و سپس جلسه مربوطه در این حوزه تشکیل می‌شد؛ در حالی که این موضوع فقط ۲۴ ساعت قبل به اعضا اعلام شده بود.

خانی ادامه داد: با این شرایط، انتخابات و رای گیری برای انتخاب شهردار دوباره برگزار خواهد شد که زمان جلسه مربوط به آن، هفته آینده است.

وی با اشاره به اعتراض خود نسبت به این موضوع، افزود: من با شهردار انتخاب شده مشکلی ندارم اما نحوه انتخابات درست نبود و اصرار من بر این بود که انتخابات باید دوباره تکرار شود.

عضو شورای شهر قیدار افزود: البته باز هم شهردار انتخاب شده قیدار در انتخابات حضور خواهند داشت و از بین گزینه‌ها بررسی‌های لازم انجام می‌شود