عوارض و خدمات شهرداری قیدار در سال آینده گران نمی‌شود

شهردار شهر قیدار گفت: لایحه دفترچه‌ تعرفه عوارض محلی‌ و بهای خدمات شهرداری قیدار بدون تغییر در مبالغ تعرفه‌ها به شورای اسلامی شهر قیدار تقدیم شد.

به گزارش نسیم اشراق،مصطفی موسوی، شهردار شهر قیدار با تاکید بر لزوم رعایت وضعیت معیشتی شهروندان و‌ توجه به شرایط اقتصادی جامعه از تنظیم و‌ تدوین دفترچه‌های تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری بدون تغییر عمده در تعرفه‌ها خبر داد و‌ گفت: لایحه مذکور جهت بررسی و‌ تصویب تقدیم شورای اسلامی شهر قیدار شد و در صورت تصویب نهایی عوارض و خدمات شهرداری در سال آینده با حداقل تغییرات اعمال خواهد شد.
شهردار قیدار با اشاره به تدقیق در دفترچه‌ها و لزوم اعمال اصلاحات قانونی تعرفه افزود: با توجه به ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و‌ دهیاری‌ها و‌ نیز دستوالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها از سال آینده قیمت منطقه‌ای مصرح در قانون مالیات‌های مستقیم ملاک محاسبه عوارض قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به ضرورت رویکرد اجتماعی، عدالت محوری و همراهی با مردم در شهرداری گفت: عوارض سال آینده بر مبنای عدالت اجتماعی و اعراض از تبعیض تدوین شده و شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت معیشتی شهروندان نیز مدنظر قرار گرفته است.
موسوی به برخی معافیت‌های تعرفه اشاره کرد و گفت: از دیگر ویژگی‌های دفترچه تعرفه عوارض محلی شهرداری قیدار توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور، تسهیل در ساخت و‌ سازهای خانه اولی‌ها، ارج نهادن به جایگاه جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا است.

شهردار قیدار با تاکید بر ضرورت مداقه در محتوای تعرفه عوارض محلی و حساست در آن اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ نفر ساعت در تدوین دفترچه‌های مذکور دخیل بودند.

موسوی ادامه داد دفترچه‌های عوارض و بهای خدمات در شهرداری نهایی شده و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و طی سایر مراحل قانونی از ابتدای سال آینده ملاک عمل شهرداری قرار می‌گیرد.